Feedback

Glosar

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z tot

S

SEAP
Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) reprezinta sistemul informatic de utilitate publica, accesibil prin Internet la adresa www.e-licitatie.ro, utilizat in scopul aplicarii prin mijloace electronice a procedurilor de atribuire a contractelor de achizitii publice.

SICAP
Platforma publica de achizitii publice, (Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice) accesibila la adresa: sicap-prod.e-licitatie.ro/pub care inlocuieste SEAP.

Sistem dinamic de achizitii
Procesul de achizitie organizat in integralitate prin mijloace electronice si deschis, pe intreaga sa perioada de valabilitate, oricarui operator economic care indeplineste criteriile de calificare si selectie, pentru achizitii de uz curent, ale caror caracteristici general disponibile pe piata satisfac necesitatile autoritatii contractante.

Solicitare de participare
Solicitarea transmisa de operatorul economic impreuna cu documentele necesare in vederea indeplinirii cerintelor de calificare in prima etapa in cadrul unei   proceduri de licitatie restransa, negociere competitiva, dialog competitiv sau parteneriat pentru inovare.

Specificatii tehnice- sunt acele descrieri calificative ale obiectului procedurii de achizitie publica, prin indicarea normelor nationale si internationale de referinta.

Standard
O specificatie tehnica adoptata ca standard international, standard european sau standard national de catre un organism de standardizare recunoscut, pentru aplicare repetata sau continua, care nu este obligatorie.

Strategia de contractare
Reprezintă modul în care autoritatea contractantă își propune să abordeze un proces distinct de achiziţie publică. Fiecare achiziţie iniţiată de autoritatea contractantă cu o valoare estimată egală sau mai mare decât pragurile valorice pentru achiziţia directă va avea atașat un document numit Strategia de contractare.

Realizată pentru fiecare proces de achiziţie în parte, Strategia de contractare este un instrument nou introdus prin HG 395/2016 și HG 394/2016 care, practic, înainte de lansarea unei proceduri de atribuire, obligă autoritatea contractantă:

  • la o evaluare a capacităţii proprii de a derula o anumită procedură și de a urmări ulterior implementarea contractului/acordului-cadru atribuit (are suficient personal și expertiză, are nevoie de personal suplimentar etc.) și, pe de altă parte,
  • la o justificare a deciziilor cu privire la estimarea valorii contractului, alegerea procedurii, criteriilor de calificare, de selecţie și de atribuire, având, în acest sens și într-o oarecare măsură, drept corespondent în vechile norme de aplicare a OUG 34/2006 cele trei note justificative (criterii de calificare, criterii de selecţie și stabilirea valorii estimate) ce trebuiau atașate dosarului achiziţiei.

Strategie anuala de achizitie publica
Totalitatea proceselor de achizitie publica planificate a fi lansate de o autoritate contractanta pe parcursul unui an bugetar.

Sub-contractare
Situatia in care operatorul economic titular al contractului de achizitie publica ofera realizarea unei anumite operatiuni care face parte din obiectul procedurii in cauza la una sau mai multe societati subcontractante.

Subcontractantii trebuie sa fie in prealabil agreati de catre autoritatea contractanta, dar alegerea subcontractantului este atributul exclusiv al contractantului, deci al celui care se obliga in indeplinirea contractului in cele mai bune conditii fata de autoritatea contractanta.

licitatie-publica.ro poate contine linkuri catre terti, site-uri partenere, dar nu poate fi tras la raspundere pentru continuturile postate de acestea si nu poate accepta nici o responsabilitate pentru ele.