Glosar
R
Raport de control
Actul unilateral intocmit de echipa de control ca urmare a efectuarii procedurii de control ex-post al modului de atribuire a contractelor finantate din fonduri europene sau cand verificarile au vizat intreaga procedura de atribuire
Raport procedura de atribuire
Raportul elaborat de comisia de evaluare dupa finalizarea evaluarii ofertelor si inainte de incheierea contractului de achizitie publica/acordului-cadru/sistemului de achizitie dinamic si aprobat de conducatorul autoritatii contractante.
Rraportul procedurii de atribuire cuprinde cel putin urmatoarele elemente: denumirea si adresa autoritatii contractante, obiectul si valoarea contractului de achizitie publica/acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achizitii; daca este cazul, rezultate procesului de calificare si/sau selectie a candidatilor/ofertantilor si/sau reducerea numarului acestora pe parcursul procedurii de atribuire; motivele respingerii unei oferte care are un pret neobisnuit de scazut; denumirea ofertantului declarat castigator si motivele pentru care oferta acestuia a fost declarata castigatoare.
In masura in care sunt cunoscute, sunt mentionate: partea/partile din contractul de achizitie publica/acord-cadru pe care ofertantul declarat castigator intentioneaza sa o/le subcontracteze unor terti si denumirea subcontractantilor; justificarea motivelor privind alegerea procedurii de atribuire, in cazul aplicarii procedurilor de negociere competitiva, dialog competitiv sau negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare; justificarea motivelor pentru care autoritatea contractanta a decis anularea procedurii de atribuire; atunci cand este cazul, motivele pentru care au fost folosite alte mijloace de comunicare decat cele electronice pentru depunerea ofertelor; atunci cand este cazul conflictele de interese identificate si masurile luate in acest sens.
Receptie
Operatiunile de control calitativ si cantitativ efectuate la finalizarea lucrarilor sau la livrarea produselor in vedrea asigurarii conformitatii acestora cu specificatiile din caietul de sarcini. Este intocmit un proces-verbal de receptie, semnat de ambele parti si mentionand eventuale observatii.
In cazul in care lucrarile, serviciile sau produsele obiect al procedurii de achizitie publica sunt insotite de un termen de garantie, se procedeaza la o receptie provizorie care are loc la finalizarea lucrarilor sau livrarea produselor si la o receptie definitiva la sfarsitul termenului de garantie.
Receptia desfasurata fara nicio observatie conduce la restituirea garantiilor de buna executie prevazute prin documentatia de atribuire sau contractul de achizitie publica.
Referat de necesitate
Document intern emis de fiecare compartiment din cadrul autoritatii contractante in ultimul trimestru al anului in curs pentru anul viitor, care cuprinde necesitatile de produse, servicii si lucrari identificate, precum si pretul unitar/total al necesitatilor.
Referinta tehnica
Orice specificatie elaborata de organismele europene de standardizare, alta decat standardele europene sau alte organizatii care au activitati de standardizare la care Romania este parte, in conformitate cu proceduri adaptate in functie de evolutia cerintelor pietei
Revizuire de preturi
Reajustarea preturilor obiectului procedurii de achizitie publica in functie de evolutia conditiilor economice intre data inceperii lucrarilor, prestarii serviciilor si pana la finalizarea acestora.
Revizuirea se efectueaza prin aplicarea unei formule de calcul care tine cont de importanta prestatiei obiect al procedurii de achizitie publica si indicii oficiali care reflecta evolutia preturilor aferente.
licitatie-publica.ro poate contine linkuri catre terti, site-uri partenere, dar nu poate fi tras la raspundere pentru continuturile postate de acestea si nu poate accepta nici o responsabilitate pentru ele.