OBIECTUL: achiziţionarea serviciilor de asigurare a aeronavei şi răspunderii civile faţă de terţi (rezultate din exploatarea aeronavei).
II. RISCURILE ACOPERITE:
• casco aeronavă, sistem AFIS şi echipamente aflate la bordul acesteia (pierdere, distrugere, accidentare în zbor, rulaj, staţionare, hangarare, tractare, pe perioada operaţiilor de întreţinere efectuate de personalul AACR sau terţi, pe bază de contract);
• comp...
OBIECTUL: achiziţionarea serviciilor de asigurare a aeronavei şi răspunderii civile faţă de terţi (rezultate din exploatarea aeronavei).
II. RISCURILE ACOPERITE:
• casco aeronavă, sistem AFIS şi echipamente aflate la bordul acesteia (pierdere, distrugere, accidentare în zbor, rulaj, staţionare, hangarare, tractare, pe perioada operaţiilor de întreţinere efectuate de personalul AACR sau terţi, pe bază de contract);
• componentele sistemului AFIS care necesită instalare la sol pe timpul efectuării misiunii (GRS – GPS diferenţial şi TSR – radio teodolit), staţionare pe platformă, pe timpul efectuării misiunii, în timpul transportului de la/la aeronavă la/de la locul de instalare;
• componenta sistemului AFIS (laborator) şi componente AFIS conexe – aflate în facilităţile A.A.C.R. (biroul din cadrul AACR, platforma Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" Aeroportul Internaţional Bucureşti - Băneasa Aurel Vlaicu, hangar);
• piese de schimb (pe durata zborului, păstrării în magazie),
• răspunderea civilă faţă de terţi şi persoane (rezultate din exploatarea aeronavei), inclusiv asigurarea pentru acte de război, terorism, deturnare, acte de sabotaj, sechestrarea ilegală a aeronavei şi rebeliunea civilă;
• acte de război, terorism, deturnare, acte de sabotaj, sechestrarea ilegală a aeronavei şi rebeliunea civilă pentru aeronavă, sistem AFIS şi echipamente.
III. SCURTĂ DESCRIERE:
1. Aeronava Beechcraft SuperKing 350i, sn FL1117, înmatriculare rezervată YR-CAA a fost fabricată în 2017, achiziţionată de AACR (Autoritatea Aeronautică Civilă Română) în data de 05.10.2017, care va intra în exploatarea AACR în cursul anului 2020. Valoarea aeronavei este de 7.831.000 EURO.
2. Aeronava este dotată cu sistemul AFIS – Automatic Flight Inspection Systems (Sistem Automat pentru Verificări din Zbor a mijloacelor pentru protecţia navigaţiei aeriene) model UNIFIS3000 – a cărui valoare este de 1 425.416 EURO (valoare care include laboratorul şi componentele AFIS conexe, componentele GRS şi TRS).
3. Valoarea pieselor de schimb şi a materialelor consumabile pentru aeronavă este estimată la 64.400 EUR. Aceste piese sunt depozitate în magazia A.A.C.R. aflată în cadrul Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - Aeroportul Internaţional Bucureşti - Băneasa Aurel Vlaicu.
4. Aeronava staţionează, de regulă, pe platforma Companiei Naţionale "Aeroporturi Bucureşti" - Aeroportul Internaţional Bucureşti - Băneasa Aurel Vlaicu sau într-un hangar din perimetrul aeroportului sau aparţinând ROMAERO S.A., iar atunci când se află în misiuni, aeronava este parcată pe platforma aeroportului unde se desfăşoară misiunea sau într-un hangar din perimetrul aeroportului respectiv.
5. Aeronava este destinată misiunilor de verificări din zbor a mijloacelor pentru protecţia navigaţiei aeriene şi a procedurilor de zbor.
6. Aeronava nu au fost implicată în incidente aeronautice.
7. Date despre piloţi:
7.1. Piloţi cu calificare pe tipul de aeronavă Beechcraft 350, cu licenţă validă:
Nume şi prenume Vârstă Calificare Total ore de zbor Total ore zbor pe avioane multimotor Total ore zbor pe avioane turboprop Total ore zbor pe Beechcraft
X1 39 ATPL/A 8380 7480 6530 5700
X2 48 CPL/IR/A 6530 5706 5620 5620
X3 36 CPL/IR/A 1300 700 100 100
7.2. Piloţi cu calificare pe tipul de aeronavă BE 300 / 1900 cu restricţie la FFS:
Nume şi prenume Vârstă Calificare Total ore de zbor Total ore zbor pe avioane multimotor Total ore zbor pe avioane turboprop Total ore zbor pe Beechcraft
Y1 62 BAE146
BE300/1900
cu restricţie la FFS 7200H 7200H 3600H 21H (ore simulator)
Y2 52 MEP/IR
BE300/1900
cu restricţie la FFS 362H 134H
42MIN 78H
30MIN 22H 30MIN (ore simulator)
Y3 57 SEP/MEP/IR
BE300/1900
cu restricţie la FFS 8457H 2138H 143H 21H (ore simulator)
8. Echipajul poate fi format din:
• un comandant
• un copilot
• unul sau doi ingineri recepţie şi control mijloace PNA-Tc, în funcţie de tipul misiunii executate
• un tehnic sau doi în funcţie de durata şi natura misiunii
În anumite cazuri mai pot face parte din echipaj un pilot, un inginer de recepţie şi control mijloace PNA-Tc şi/sau un tehnic aflaţi sub supraveghere/în pregătire (program de şcolarizare), şi/sau un inspector de zbor din cadrul AACR în calitate de autoritate competentă.
9. Persoanele menţionate la punctul 7 sunt asigurate prin poliţa de asigurare (nr. 100012130498) încheiată cu ASIROM, valabilă până la 31.12.2020.
10. Piloţii nu au fost implicaţi în incidente aeronautice care au necesitat despăgubiri.
11. Întreţinerea aeronavei este asigurată astfel:
• de linie şi bază este asigurată de către Compartimentul Întreţinere Tehnică din cadrul Serviciului Supraveghere şi Verificări din Zbor Mijloace PNA-Tc. – Organizaţie de întreţinere proprie a AACR, autorizat Part 145 (certificat nr. RO145.006) şi Part M (certificat nr. RO.MG.006).
• lucrările majore de întreţinere sunt executate numai de către centre de întreţinere autorizate corespunzător.
12. Verificarea din zbor a mijloacelor de protecţia a navigaţiei aeriene se poate realiza prin folosirea a trei sisteme diferite:
• sistemul de poziţionare cu cameră video (UNICAM),
• radio-teodolitul de telemetrie (TRS),
• GPS diferenţial (GRS).
În funcţie de sistemul ales este necesară montarea la sol a unuia sau mai multor componente ale echipamentului AFIS (TSR sau GRS, sau amândouă simultan). Aceste componente se montează şi rămân la sol până la terminarea misiunii de verificare din zbor.
13. În cazul în care, în perioada de valabilitate a poliţei apar situaţii de imobilizare la sol a aeronavei mai mari de 30 zile, din diverse cauze, poliţa se va reactualiza obligatoriu (în sensul scăderii) primei de asigurare. Pe perioada imobilizării, aeronava şi sistemul AFIS (montat sau demontat din aeronavă pentru lucrări de întreţinere) se vor asigura doar pentru riscuri la sol, respectiv “ground risk only" şi răspundere civilă faţă de terţi.
IV. CERINŢE DE ORDIN TEHNIC
Condiţiile de asigurare trebuie să fie prezentate pe fiecare tip de asigurare în parte şi să includă în mod explicit şi cu indicarea clauzelor standard corespunzătoare din care derivă, toate acoperirile, excluderile şi limitările oferite.
1. Prezentarea în limba română a propunerii tehnice.
2. Perioada de asigurare: 5 luni începând cu data de intrare în proprietatea AACR.
3. Limite geografice: în toată lumea.
4. Limita de răspundere civilă faţă de terţi (rezultată din exploatarea aeronavei): 18.000.000 DST/eveniment.
5. Limita de răspundere pentru 2 persoane (altele decât personalul AACR): 250.000 DST/persoană.