Liniile de cale ferată, ce se află în administrarea sau gestiunea CNCF „CFR” SA, trebuie să asigure în permanență condiții
de siguranță în circulația trenurilor la vitezele stabilite. In vederea mentinerii liniilor de cale ferată în condiții optime
de exploatare, sunt necesare executarea unor lucrări periodice de reparație și întreținere, în cadrul cărora operațiunile
de profilare a prismei de piatră spart...
Liniile de cale ferată, ce se află în administrarea sau gestiunea CNCF „CFR” SA, trebuie să asigure în permanență condiții
de siguranță în circulația trenurilor la vitezele stabilite. In vederea mentinerii liniilor de cale ferată în condiții optime
de exploatare, sunt necesare executarea unor lucrări periodice de reparație și întreținere, în cadrul cărora operațiunile
de profilare a prismei de piatră spartă, dețin un rol deosebit de important. Rolul acestor lucrări este acela de a distribui
uniform piatra spartă în lungul căii ferate și de a curata platforma și prinderile șinelor de surplusul de piatra spartă.
Aceste lucrari se execută cu mașini grele de cale complexe și specializate în profilarea prismei de piatra spartă în cale,
pe linii curente și aparate de cale, un rol deosebit de important avându-l mașinile de profilat, de mare productivitate tip
SSP 2005 SWR. Mașinile de profilat SSP 2005 SWR, sunt mașini destinate lucrărilor de profilare a prismei de balast a liniilor
de cale ferată, asigurând transportul pietrei sparte din zonele cu surplus de balast în zonele cu deficit. Prin intermediul
unei perii, din tuburi flexibile din cauciuc, piatra spartă aflată în surplus este antrenată către benzile transportoare ale
mașinii și este distribuită pe partile laterale ale prismei sau stocata în buncar și descărcată în zonele cu deficit de piatră
spartă. Totodată prin operațiunea de periere se urmarește eliminarea surplusului de piatră spartă de la nivelul traverselor,
a prinderilor astfel încât să se poată observa starea traverselor și a elementelor de prindere. Peria din tuburi de cauciuc
reprezintă un ansamblu de tuburi din cauciuc, de diferite lungimi, montate pe un suport tubular ce este antrenat în mișcare
de rotație prin intermediul unui motor hidraulic. Cu o astfel de perie se asigură perierea a aproximativ 60km prismă de cale
ferată. In prezent C.N.C.F.”CFR” S.A, are în exploatare un numar de 8 mașini de profilat tip SSP 2005 SWR, mașini ce sunt
foarte solicitate în cadrul lucrărilor de reparație și întreținere a liniilor de cale ferată. Periile din tuburi flexibile
din cauciuc sunt alcătuite, în funcție de tipul de traverse ce urmează a fi curățate, conform tabelelor 1 si 2 (traverse din
beton si traverse din lemn).Orice solicitare de clarificari trebuie transmisa in SEAP (https://e-licitatie.ro/pub).Orice operator
economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/ informații suplimentare în legătură cu documentația de atribuire
cu 22 zile inainte de data limita stabilita pentru depunerea ofertelor. Entitatea contractanta va raspunde in mod clar si
complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire in a 12 zi inainte
de data limita de depunere a ofertelor.