Traversele din beton se utilizează la calea ferată pentru realizarea suprastructurii, respectiv montarea şinelor pe traverse prin intermediul prinderilor. Traversele din beton preiau sarcinile dinamice de la şină şi le transmit prismei caii. Datorita solicitarilor la care sunt supuse in exploatare datorita eforturilor date de materialul rulant in circulatie cit si datorita conditiilor climatice de exploatare traversele din...
Traversele din beton se utilizează la calea ferată pentru realizarea suprastructurii, respectiv montarea şinelor pe traverse prin intermediul prinderilor. Traversele din beton preiau sarcinile dinamice de la şină şi le transmit prismei caii. Datorita solicitarilor la care sunt supuse in exploatare datorita eforturilor date de materialul rulant in circulatie cit si datorita conditiilor climatice de exploatare traversele din beton se uzeaza nemaiputind asigura o prindere ferma a sinelor cu efecte negative in ceea ce priveste ecartamentul caii. Neasigurarea prinderii ferme a sinelor poate conduce la grave deranjamente ale suprastructurii caii. Pentru evitarea producerii de deranjamente este necesara inlocuirea izolata sau la rind a traverselor din beton, de diferite tipuri, uzate cu unele noi. Traversele din beton sunt utilizate pentru linii CF cu ecartament normal, cu diferite tipuri de şină, în funcţie de raza curbelor. Traversele sunt confectionate din beton cu caracteristici fizico mecanice care sa ii confere traversei in exploatare o buna comportare la sarcinile dinamice date de materialul rulant in circulatie. Pentru asigurarea unor caracteristici mecanice superioare, traversa are in compunere si armaturi metalice care ii asigura o buna comportare in exploatare la solicitarea de intindere. Pe suportul din beton sunt montate, prin intermediul diblurilor, elementele de prindere. Materialele folosite: betonul, armăturile de preîntindere, componentele elementelor de prindere precum şi caractersiticile mecanice, forma, dimensiunile pentru traversele normale din beton, utilizate la CNCF “CFR" – SA, sunt conform CS CFR şi EN – 13230:2016.Pentru asigurarea desfasurarii activitatii de întreţinere a infrastructurii feroviare prin înlocuirea traverselor necorespunzătoare din lemn situate cu precădere pe zona curbelor şi a lucrărilor de întreţinere cu înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii pe o lungime de circa 200 km de linie anual, CNCF CFR SA isi propune incheierea unui acord cadru de furnizare : "Traverse din beton" pe o perioada de 4 (patru) ani."Traverse din beton".Cantitatea minima/ acord cadru: 40.000 bucati;Cantitatea maxima/acord cadru: 1.480.000 bucati;Cantitate minima contract subsecvent: 10.000 bucati;Cantitate maxima contract subsecvent: 370.000 bucati; Frecventa de atribuire a contractelor subsecvente: maxim 2(doua)/an. Clauză suspensivăProcedura de atribuire privind achiziţia de Traverse din beton este iniţiată sub incidenţa prezentei clauze suspensive, în sensul că încheierea primului contract subsecvent este condiţionată de finalizarea contractului subsecvent existent pentru furnizarea de produse identice, aferent unui alt acord cadru.De asemenea, încheierea contractului subsecvent de achiziţie sectorială este condiţionată de alocarea creditelor de angajament cu această destinaţie, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispoziţiilor referitoare la asigurarea şi angajarea cheltuielilor din bugetele care intră sub incidenţa legislaţiei privind finanţele publice. Ofertanţii din cadrul acestei proceduri înţeleg că entitatea contractantă nu poate fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul prelungirii perioadei de încheiere a primului contract subsecvent, indiferent de natura acestuia şi indiferent dacă entitatea contractantă a fost notificată asupra existenţei unui asemenea prejudiciu. Ofertanţii din cadrul acestei proceduri acceptă utilizarea condiţiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-si întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situaţia descrisă.Prin participarea la procedură se consideră ca ofertantii iau la cunostinta si accepta acesta clauza suspensiva.