Municipiul Botoşani este beneficiarul contractelor de finanţare nr. 5039/2019, respectiv 5718/2020 încheiate cu M.L.P.D.A. pentru realizarea obiectivului de investiţii "Transport urban durabil în municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul".
LOT 1 - "Transport urban durabil în municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transport...
Municipiul Botoşani este beneficiarul contractelor de finanţare nr. 5039/2019, respectiv 5718/2020 încheiate cu M.L.P.D.A. pentru realizarea obiectivului de investiţii "Transport urban durabil în municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul".
LOT 1 - "Transport urban durabil în municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul – Reabilitare cale rulare traseu 101", SMIS 127782.
LOT 2 - "Transport urban durabil în municipiul Botoşani prin reabilitarea, modernizarea şi extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul - Reabilitare cale rulare traseu 102", SMIS 127783, derulate prin Programul P.O.R, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiţii 4, Obiectivul Specific 4.1 — Reducerea emisiilor de carbon in municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Prin natura obiectivului general, investitia vizata prin proiect prevede, pentru Traseele 101 şi 102 masuri de îmbunătăţirea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor săi de parcurs, contribuind la atingerea obiectivelor Axei Prioritare 4 Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, prioritatea de investiţii 4e: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilităţii urbane multimodale durabile şi a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reşedinţă de judeţ prin investiţii bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020, dupa cum urmeaza:
• cresterea numarului de pasageri transportati in cadrul sistemului de transport public modernizat cu 0,66%;
• scaderea anuala estimata a gazelor cu efect de sera cu 0,25%;
• reducerea utilizarii transportului privat de autoturisme in aria de studiu a proiectului cu minim 3% fara a genera o crestere a acestuia in afara ariei de studiu;
• cresterea numarului de biciclisti si/sau pietoni in aria de studiu a proiectului cu minim 2%.
Pentru realizarea acestor lucrări este necesara încheierea a doua contracte de achiziţie publică pentru Proiectare şi execuţie pentru fiecare lot in parte. Proiectele vor fi executate în conformitate cu HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice şi va cuprinde declaraţia proiectantului privind respectarea HG nr. 300/2006 referitor la cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru şantierele temporare sau mobile. Toate fazele de proiectare se vor executa conform HG nr. 907/2016:
- DTAC, obţinerea efectivă a avizelor şi acordurilor este în sarcina proiectantului, care după recepţia documentaţiei de obţinere a avizelor şi acordurilor va face toate demersurile pentru a depune aceste documentaţii şi a obţine respectivele avize şi acorduri. În sarcina autorităţii contractante intră doar plata taxelor pentru obţinerea acordurilor/avizelor.
- Documentaţia faza P.T. va prelua condiţiile impuse prin D.A.L.I., pus la dispoziţie de autoritatea contractantă, avize şi acorduri solicitate prin certificatul de urbanism.
- Proiectantul va întocmi orice documentaţie pentru obţinerea de acorduri şi avize, care sunt solicitate de organisme autorizate, chiar dacă acestea nu au fost menţionate în certificatul de urbanism ca fiind necesare:
- PtH, DE, caiete de sarcini pe specialităţi;
- Proiect de organizare de şantier, POE;
- Asistenţa tehnică, urmărirea execuţiei pe parcursul derulării lucrărilor;
- Dispoziţiile de şantier vor respecta reglementările legislative, respectiv vor avea vizele verificatorilor de proiecte atestaţi şi vor fi depuse la serviciul urbanism şi se va obţine viza "vizat spre neschimbare", fără alte cheltuieli suplimentare din partea beneficiarului.
In cadrul proiectului au fost vizate urmatoarele tipuri de lucrari:
- Lucrari de modernizare a sistemului rutier destinat transportului in comun (tramvaie);
- Lucrari de inlocuire a stalpiilor, firului contact si sistemul de prinderi al acestuia;
- Lucrari de modernizare al statiilor (peroanelor) de tramvai;
- Lucrari de infiintare de sistem de E-Ticketing;
- Lucrari de relocare a cablurilor aeriene in subterean.
Numarul de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 20.
În masura în care solicitarile de clarificari sau informatii suplimentare au fost adresate autoritatii contractante în termenul de la punctul I.3, termenul limita în care autoritatea contractanta va raspunde în mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare este a 11- a zi inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.