Potrivit reglementărilor din domeniul feroviar, o serie de consumatori tehnologici importanți trebuie să aibă asigurată alimentarea
continuă cu energie electrică. În acest scop se prevăd două surse de alimentare în curent alternativ distincte, respectiv
o sursă principală și o sursă de rezervă, cu posibilitatea trecerii automate de pe o sursă pe alta. Sursa principală de alimentare
este realizată de regulă...
Potrivit reglementărilor din domeniul feroviar, o serie de consumatori tehnologici importanți trebuie să aibă asigurată alimentarea
continuă cu energie electrică. În acest scop se prevăd două surse de alimentare în curent alternativ distincte, respectiv
o sursă principală și o sursă de rezervă, cu posibilitatea trecerii automate de pe o sursă pe alta. Sursa principală de alimentare
este realizată de regulă prin intermediul posturilor de transformare (unul sau mai multe) alimentate din reţeaua de 20 kV
a distribuitorului concesionar de energie electrică, iar sursa de rezervă este constituită, acolo unde calea ferată este electrificată,
din posturi de transformare alimentate din linia de contact feroviară. Posturile de transformare alimentate din reţeaua de
20 kV a distribuitorului sunt dotate cu transformatoare de putere trifazate, iar posturile de transformare alimentate din
linia de contact sunt dotate cu transformatoare de putere monofazate. Transformatoare de putere monofazate pot fi utilizate
și ca sursă principală pentru alimentarea cu energie electrică a instalaţiilor electrice de topire a zăpezii sau pentru alimentarea
circuitelor auxiliare ale substaţiilor de tracţiune electrică sau din posturile de secţionare și subsecţionare. Transformatoarele
de putere existente au o vechime mare, având durata de funcționare normată depășită de cel puțin două ori. Din acest motiv
se constată frecvent, la măsurătorile efectuate în cadrul lucrărilor de mentenanță, că acestea prezintă o îmbătrânire a izolaţiei
electrice, fiind la limita minimă a parametrilor electrici admisă instructional și de cărțile tehnice ale transformatoarelor.
Achiziția se realizează în vederea înlocuirii transformatoarelor de putere care din cauza defectărilor și a vechimii avansate
nu mai prezintă siguranță în utilizare, respectiv nu mai realizează în mod fiabil funcția de bază de asigurare a alimentării
cu energie electrică. În aceste condiții, este necesară achiziționarea unor transformatoare de putere trifazate și monofazate
cu caracteristici tehnice identice cu ale celor utilizate în acest moment. Achiziția transformatoarelor de putere noi va conduce
la creșterea fiabilității și disponibilității echipamentelor care asigură electroalimentarea instalațiilor electrice din staţiile
c.f. (clădiri, iluminat peroane, pieţe de manevră etc.) şi a instalaţiilor de siguranţa circulaţiei feroviare (semnalizare,
electrificare, comunicaţii), prin reducerea numărului de deranjamente apărut la acestea și va contribui la reducerea costurilor
asociate activităților de mentenanță şi la reducerea numărului de instalaţii scoase din funcţiune care pot afecta alimentarea
cu energie electrică a instalaţiilor electrice feroviare.Cantitatile necesare pentru Lotul 1 sunt prezentate in Anexa nr.2
la caietul de sarcini nr. 3/881/2024.Cantitatile necesare pentru Lotul 2 sunt prezentate in Anexa nr.2 la caietul de sarcini
nr. 3/1116/2024.Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/informații suplimentare în legătură
cu documentația de atribuire pana in a 22-a zi inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. Entitatea contractanta
va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatii suplimentare in legatura cu documentatia
de atribuire in a 12-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor. Entitatea contractanta nu va raspunde la solicitarile
de clarificari transmise dupa data limita stabilita.Orice solicitare de clarificari trebuie transmisa in SEAP, semnata cu
semnatura electronica extinsa.