Potrivit reglementărilor din domeniul feroviar, o serie de consumatori tehnologici importanţi trebuie să aibă asigurată alimentarea continuă cu energie electrică. În acest scop se prevăd două surse de alimentare în curent alternativ distincte, respectiv o sursă principală şi o sursă de rezervă, cu posibilitatea trecerii automate de pe o sursă pe alta. Sursa principală de alimentare este realizată de regulă prin intermediul ...
Potrivit reglementărilor din domeniul feroviar, o serie de consumatori tehnologici importanţi trebuie să aibă asigurată alimentarea continuă cu energie electrică. În acest scop se prevăd două surse de alimentare în curent alternativ distincte, respectiv o sursă principală şi o sursă de rezervă, cu posibilitatea trecerii automate de pe o sursă pe alta. Sursa principală de alimentare este realizată de regulă prin intermediul posturilor de transformare (unul sau mai multe) alimentate din reţeaua de 20 kV a distribuitorului concesionar de energie electrică, iar sursa de rezervă este constituită, acolo unde calea ferată este electrificată, din posturi de transformare alimentate din linia de contact feroviară. Posturile de transformare alimentate din reţeaua de 20 kV a distribuitorului sunt dotate cu transformatoare de putere trifazate, iar posturile de transformare alimentate din linia de contact sunt dotate cu transformatoare de putere monofazate. Transformatoare de putere monofazate pot fi utilizate şi ca sursă principală pentru alimentarea cu energie electrică a instalaţiilor electrice de topire a zăpezii sau pentru alimentarea circuitelor auxiliare ale substaţiilor de tracţiune electrică sau din posturile de secţionare şi subsecţionare. Transformatoarele de putere existente au o vechime mare, având durata de funcţionare normată depăşită de cel puţin două ori. Din acest motiv se constată frecvent, la măsurătorile efectuate în cadrul lucrărilor de mentenanţă, că acestea prezintă o îmbătrânire a izolaţiei electrice, fiind la limita minimă a parametrilor electrici admisă instructional şi de cărţile tehnice ale transformatoarelor. Achiziţia se realizează în vederea înlocuirii transformatoarelor de putere care din cauza defectărilor şi a vechimii avansate nu mai prezintă siguranţă în utilizare, respectiv nu mai realizează în mod fiabil funcţia de bază de asigurare a alimentării cu energie electrică.
În aceste condiţii, este necesară achiziţionarea unor transformatoare de putere trifazate şi monofazate cu caracteristici tehnice identice cu ale celor utilizate în acest moment.
Achiziţia transformatoarelor de putere noi va conduce la creşterea fiabilităţii şi disponibilităţii echipamentelor care asigură electroalimentarea instalaţiilor electrice din staţiile c.f. (clădiri, iluminat peroane, pieţe de manevră etc.) şi a instalaţiilor de siguranţa circulaţiei feroviare (semnalizare, electrificare, comunicaţii), prin reducerea numărului de deranjamente apărut la acestea şi va contribui la reducerea costurilor asociate activităţilor de mentenanţă şi la reducerea numărului de instalaţii scoase din funcţiune care pot afecta alimentarea cu energie electrică a instalaţiilor electrice feroviare.
Cantitatile necesare pentru Lotul 1 sunt prezentate in Anexa nr.2 la caietul de sarcini nr. 3/881/2024.
Cantitatile necesare pentru Lotul 2 sunt prezentate in Anexa nr.2 la caietul de sarcini nr. 3/1116/2024.
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire pana in a 22-a zi inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.
Entitatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire in a 12-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor. Entitatea contractanta nu va raspunde la solicitarile de clarificari transmise dupa data limita stabilita.
Orice solicitare de clarificari trebuie transmisa in SEAP, semnata cu semnatura electronica extinsa.