SNTFC "CFR Calatori" S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de "Servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracţiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 si achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate". Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul anual de achiziţi...
SNTFC "CFR Calatori" S.A. intentioneaza sa atribuie un contract sectorial pentru prestarea de "Servicii de modernizare locomotiva electrică 5100 kW în locomotivă electrică cu motoare electrice de tracţiune asincrone şi sistem ETCS nivel 2 si achiziţia de servicii de mentenanţă pentru locomotivele modernizate". Fondurile necesare pentru această procedură de achiziţie sectoriala sunt prevăzute în Programul anual de achiziţii modernizare material rulant, finantate prin PNRR, Componenta 4 Transport sustenabil I2 – material rulant feroviar si in Programul anual de achizitii servicii de reparatii si mentenanta material rulant modernizat PNRR avand sursa de finantare – fonduri de la bugetul de stat prin Contractul de Servicii Publice încheiat de SNTFC "CFR Călători" S.A. cu MTI prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). si aprobat prin H.G. nr. 1453/2022.Contractul intră în vigoare la data semnarii de catre părţi şi este valabil 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la semnarea acestuia, perioadă ce include efectuarea serviciilor de modernizare pentru toate cele 19 locomotive, având ca dată de referinţă data de 1 Iulie 2026 pentru execuţia şi livrarea ultimei locomotive din modernizare, în vederea încadrării în intervalul stabilit pentru derularea PNRR, urmată de o perioadă de 9 ani (108 luni) pentru asigurarea execuţiei serviciilor de mentenanţă pentru ultima locomotivă ce va fi livrată din modernizare. Durata contractului sectorial de prestari servicii va fi de 144 (unasutapatruzecisipatru) luni de la data semnării acestuia si se va încheia după finalizarea procedurii de atribuire a contractului de prestari servicii sub urmatoarea conditie:CLAUZA SUSPENSIVA - Având în vedere că fondurile necesare derulării contractului sunt asigurate prin Contractul de finanţare încheiat de SNTFC "C.F.R. Călători" – S.A., în calitate beneficiar, cu MTI în calitate de coordonator de reforme şi investiţii, în cadrul PNRR - Pilonul I, obiectivul "Componentei C4. Transport sustenabil", Entitatea Contractantă va încheia contractul cu ofertantul declarat câştigător al procedurii de atribuire numai în măsura în care fondurile necesare achiziţiei vor fi alocate cu această destinaţie, din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile, iar contractul de finanţare va fi semnat.În cazul în care, indiferent de motive, fondurile necesare achiziţiei nu vor fi alocate, din fonduri de la bugetul de stat şi/sau fonduri europene nerambursabile, iar contractul de finanţare nu va fi semnat, pe o perioadă de max 6 luni de la data aprobării raportului procedurii, procedura de atrib se va anula de drept în conf cu prev art. 225, alin. (1) lit. c), teza a II-a din Legea 99/2016 cu modificările şi completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie sectoriala.Ofertanţii din cadrul acestei proceduri înţeleg că SNTFC "CFR Călători" S.A. nu poate fi considerată răspunzătoare pentru vreun prejudiciu în cazul anulării procedurii de atribuire, indiferent de natura acestuia şi indiferent dacă SNTFC "CFR Călători" S.A. a fost notificată asupra existenţei unui asemenea prejudiciu. Ofertanţii din cadrul procedurii acceptă utilizarea condiţiilor speciale de mai sus/clauzei suspensive, asumându-şi întreaga răspundere în raport cu eventualele prejudicii pe care le-ar putea suferi în situaţia descrisă.
Conf prev art. 236, alin. (1) din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, in contract se va prevede o CLAUZA DE REVIZUIRE, privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţa cu încă 9 ani (mentenanţa iniţială 9 ani plus încă 9 ani suplimentar), conform cerinţelor din Caietul de Sarcini.
Operatorul economic va putea solicita clarificari cu 18 zile inainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor, entitatea contractanta raspunzand in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare cu 11 zile inaintea termenului limita de depunere a ofertelor.