Prin proiectul de faţă se doreşte MODERNIZAREA SISTEMULUI DE ILUMINAT PUBLIC ÎN MUNICIPIUL PIATRA NEAMŢ - ETAPA 3. Necesitatea realizării acestei investiţii rezultă din starea tehnică actuală a reţelelor iluminat, zona studiată şi implicit aparatele de iluminat existente fiind învechite şi în marea majoritate la finalul duratei normale de viaţă.
Toate categoriile de lucrări şi instalaţii se vor executa cu respectarea proi...
Prin proiectul de faţă se doreşte MODERNIZAREA SISTEMULUI DE ILUMINAT PUBLIC ÎN MUNICIPIUL PIATRA NEAMŢ - ETAPA 3. Necesitatea realizării acestei investiţii rezultă din starea tehnică actuală a reţelelor iluminat, zona studiată şi implicit aparatele de iluminat existente fiind învechite şi în marea majoritate la finalul duratei normale de viaţă.
Toate categoriile de lucrări şi instalaţii se vor executa cu respectarea proiectului tehnic verificat în conformitate cu prevederile legale, normelor, normativelor şi standardelor în vigoare. Se va respecta programul de execuţie a lucrărilor, programul de recepţie şi control al calităţii lucrărilor.
Executantul va executa şi va întreţine toate lucrările, va asigura forţa de muncă, materialele, utilajele de construcţii şi obiectele cu caracter provizoriu pentru executarea lucrărilor. Executantul va prezenta beneficiarului toate certificările de calitate şi declaraţiile de conformitate cu cerinţele în vigoare pentru materialele şi echipamentele utilizate.
Executantul îşi va lua măsuri specifice de protecţie a echipamentelor electrice şi electronice ofertate, adaptate tipului de reţea existentă. Nu se acceptă solicitări de despăgubire pentru defecţiuni ale echipamentelor cauzate de reţeaua de alimentare.
Pentru a nu exista întreruperi în funcţionarea sistemului de iluminat public, Executantul se va asigura ca lucrările de demontare şi montare pe fiecare punct luminos vor fi realizate în aceeaşi zi.
Contractantul lucrărilor trebuie să asigure functionarea sistemului de iluminat pe intreaga perioada de executie a lucrarilor si sa ţină cont de faptul că perioada medie de remediere a defectelor acceptată/agreată de Autoritatea Contractantă este de 2 zile calendaristice.
Executantul va asigura la finalizarea lucrărilor de execuţie un sistem de iluminat public nou, racordat la reţeaua de alimentare cu energie electrică, complet funcţional. De asemenea va asigura conectarea, fără sincope în funcţionare, a tuturor reţelelor de iluminat public conectate la reţelele care urmează a fi dezafectate de proprietar, ca urmare a realizării reţelelor de iluminat, conform proiectului.
Descrierea modului de realizare a lucrărilor de bază:
Principalele lucrări care se impun a se executa în cadrul prezentei investiţii, pentru reabilitarea şi eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public al municipiului Piatra Neamţ sunt următoarele:
• Demontarea aparatelor de iluminat existente, paletarea şi transportul acestora pe raza Municipiului Piatra Neamţ;
• Montarea pe stâlpii existenţi a aparatelor de iluminat cu surse LED (aparate împărţite pe clase de iluminat) şi a elementelor conexe unde este cazul (braţe de prindere, cleme, cablu de alimentare, capace protecţie stâlpi, etc.) – 1917 buc;
• Implementarea unui sistem inteligent de management şi control prin telegestiune pentru monitorizarea şi controlul centralizat al aparatelor de iluminat;
Obiectivul se va executa în conformitate cu documentaţia tehnico-economică la faza de proiectare PT+DE+CS.
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire, cel târziu cu 15 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.
În măsura în care solicitările de clarificări au fost adresate în termenul precizat în documentaţie, termenul limită de răspuns al autorităţii contractante – 10 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor.