supervizare pentru proiectare şi executie lucrări Modernizarea si Dezvoltarea Portului Mineralier GalaţiPortul Mineralier aflat în administrarea CN APDM SA, este amplasat pe malul stang al fluviului Dunarea, intre kilometrii fluviali 155+400 si 157+800, amonte de gura de varsare a raului Siret. Portul Mineralier a fost construit intre anii 1972-1982 pentru a deservi nevoile de aprovizionare cu materii prime a Combinatului S...
supervizare pentru proiectare şi executie lucrări Modernizarea si Dezvoltarea Portului Mineralier GalaţiPortul Mineralier aflat în administrarea CN APDM SA, este amplasat pe malul stang al fluviului Dunarea, intre kilometrii fluviali 155+400 si 157+800, amonte de gura de varsare a raului Siret. Portul Mineralier a fost construit intre anii 1972-1982 pentru a deservi nevoile de aprovizionare cu materii prime a Combinatului Siderurgic Galati.Politica de transporturi la nivel european este de a dezvolta transportul pe apă în detrimentul transportului rutier şi pe cale ferată, care sunt mai scumpe şi poluează mediul înconjurător, în special traficul auto. În acest sens, transformarea fluviului Dunărea în principala cale de transport a mărfurilor este una din preocupările principale ale Uniunii Europene.Ȋn contextul României ca stat membru al UE, sunt disponibile fonduri structurale pentru îmbunătăţirea situaţiei infrastructurii de transport româneşti. Ȋn domeniul transporturilor se vor aloca Fonduri Europene Nerambursabile (FEN).CN APDM SA face parte din numărul redus al entităţilor eligibile pentru aceste fonduri deoarece administrează infrastructura portuară aferentă sectorului maritim al Dunării şi se află sub autoritatea MTI. Având în vedere cele descrise mai sus, CN APDM SA are prevăzut în Programul de dezvoltare, investiţia "Modernizarea si Dezvoltarea Portului Mineralier Galati" şi a efectuat demersurile necesare obţinerii finanţării prin programele europene.Obiective :•Îmbunătăţirea conectărilor la reţelele TEN-T (Core şi Comprehensive);•Îmbunătăţirea conexiunilor cu Hinterland-ul;•Modernizarea infrastructurii portuare (în vederea adaptării la tipurile noi de nave) şi dezvoltarea zonelor adiacente (platforme pentru servicii adiacente transporturilor pe apa, facilitati de reparare a navelor, control fitosanitar, servicii de buncheraj, conectarea la reţele de apă şi energie);•Creşterea calităţii serviciilor, prin digitizarea fluxului de informaţii, simplificarea procedurilor portuare şi vamale, dezvoltarea serviciilor de personal şi sistem de monitorizare a navelor;•Reducerea consumului de energie prin utilizarea surselor de energie alternativă;•Reducerea sedimentelor în port;•Încurajarea unui sistem energetic sustenabil.Având în vedere:•responsabilităţile asumate de CN APDM SA în ceea ce priveşte implementarea proiectului “Modernizarea si Dezvoltarea Portului Mineralier Galati" si•necesitatea semnarii contractului de servicii de supervizare pentru proiectare si executie lucrari în functie de obtinerea finantarii (estimat Februarie 2023); este imperios necesară realizarea a achiziţiei serviciilor de supervizare pentru proiectare si execuţie lucrări aferente proiectului