Obiectivul general al proiectului “D.A.N.U.B.E. – Reţea de acces la Dunăre – Deblocarea circulaţiei în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiţii economice optime – Port Giurgiu" îl reprezintă Obiectivul general al proiectului constă în creşterea cantităţii de marfuri operate în porturile dunărene, contribuind astfel la indicatorul de rezultat 2S6 - Marfuri trans...
Obiectivul general al proiectului “D.A.N.U.B.E. – Reţea de acces la Dunăre – Deblocarea circulaţiei în Europa prin dezvoltarea în România a unei infrastructuri de porturi TEN-T de înaltă calitate în condiţii economice optime – Port Giurgiu" îl reprezintă Obiectivul general al proiectului constă în creşterea cantităţii de marfuri operate în porturile dunărene, contribuind astfel la indicatorul de rezultat 2S6 - Marfuri transportate pe cai navigabile interioare.
Utilizarea transportului fluvial conduce la reducerea costurilor de transport. Prin atragerea traficului de marfa de pe modul de transport rutier, proiectul contribuie la reducerea efectelor negative ale transportului rutier, respectiv la reducerea numarului si impactului accidentelor rutiere si la reducerea emisiilor de CO2.
1. Obiectiv specific 1 - Cresterea eficientei si sigurantei transportului naval de marfuri în Portul Giurgiu prin reabilitarea si modernizarea infrastructurii portuare existente.
Atingerea O.S. nr. 1 va contribui la la asigurarea dezvoltarii durabile a transportului pe cai navigabile, a economiei si a mediului, la cresterea gradului de accesibilitate a României si interconectarea regiunii Dunarii cu alte regiuni din Europa îmbunatatirea calitatii si eficientei serviciilor oferite si promovarea serviciilor de transport naval mai sigure si mai prietenoase fata de mediul înconjurator.
Atingerea O.S. nr 1, se va materializa prin:
• Suprafata totala a lucrarilor proiectate: 22.800 mp, compusa din urmatoarele obiecte:
o danele 1, 2 port Ramadan: 6.150 mp;
o danele 5, 6 port Ramadan: 4.300 mp;
o danele de aşteptare 1, 2 bazin Veriga: 3.500 mp;
o rampă de andocare: 1.800 mp;
o reabilitare drum de acces la dana 6: 2.300 mp;
o reabilitare platformă în spatele danei 6: 1.000 mp;
o reabilitare mol de dirijare amonte: 900 mp;
o amenajare mol de dirijare aval: 2.850 mp.
• Reabilitare dane de operare 1 si 2 Port Ramadan cu cheu vertical tip palplanse metalice, pe o lungime de 400 m;
• Reabilitare dane 5 si 6 Port Ramadan cu cheu pereat cu dale din beton prefabricat, pe o lungime de 240 m
• Amenajarea, pe latura vestică a bazinului Veriga, pe o lungime cumulată de 220 m, a două dane de aşteptare (cca. 110 ml fiecare dană);
• Dragaje senal acces, brat Smârda, in bazinul Plantelor, volum 311.000 mc
2. Obiectiv specific 2 – Cresterea capacitatii de operare a Portului Giurgiu, conform volumului actual si previzionat al cererii.
• Atingerea O.S. nr. 2 va contribui la cresterea capacitatii de operare a Portului Giurgiu conform volumului actual si previzionat al cererii în conformitate cu cerintele directivelor europene din sectorul naval referitoare la prioritatile de dezvoltare a infrastructurii de transport pe cai navigabile. Dezvoltarea infrastructurii Portului Giurgiu va conduce la cresterea fluxurilor de marfuri si respectiv a gradului de utilizarea infrastructurii portuare care va avea ca efect dezvoltarea activitatii atât la nivelul administratorului infrastructurii cât si a operatorilor portuari.
3. Obiectiv specific 3 – Dezvoltarea si modernizarea infrastructurii utilitare si de acces a Portului Giurgiu în vederea cresterii si punerii în valoare a calitatii serviciilor oferite operatorilor si transportatorilor portuari.
Atingerea O.S. nr. 3 va contribui la cresterea si punerea în valoare a calitatii serviciilor oferite operatorilor si transportatorilor portuari care va avea ca efect crearea legaturilor multimodale pentru transportul fluxurilor de marfuri dinspre si înspre Portul Giurgiu.
Detalii in documentul "Instructiuni pentru Ofertanti".