Portul Docuri Galaţi se află în judeţul Galaţi, pe malul stâng al Dunării, la Mm 80. Dana 32 este situată pe latura din dreapta a bazinului (cu silozul vechi ,,Anghel Saligny"), între danele 31 şi 33, oferind un front de acostare de aproximativ 70 ml. Terenul este proprietatea Statului Român, domeniu public şi se află în administrarea C.N. A.P.D.M. S.A. Galaţi.Obiectivul de investiţie se află în vecinătatea axei prioritare ...
Portul Docuri Galaţi se află în judeţul Galaţi, pe malul stâng al Dunării, la Mm 80. Dana 32 este situată pe latura din dreapta a bazinului (cu silozul vechi ,,Anghel Saligny"), între danele 31 şi 33, oferind un front de acostare de aproximativ 70 ml. Terenul este proprietatea Statului Român, domeniu public şi se află în administrarea C.N. A.P.D.M. S.A. Galaţi.Obiectivul de investiţie se află în vecinătatea axei prioritare TEN-T nr. 18 (Rhin - Main - Meuse - Dunăre). Accesul cu auto în zonă se face utilizând infrastructura de transport a oraşului Galaţi. Portul Docuri este racordat, de asemenea, la reţeaua feroviară naţională.În data de 24.12.2019 s-a depus cererea de finanţare pentru proiectul “Lucrări de infrastructură portuară cheu dana 32 Port Docuri Galaţi" (cod proiect 131354), Cod apel: POIM/642/1/3/Cresterea gradului de utilizare a cailor navigabile si a porturilor situate pe reþeaua TEN-T centrala. În prezent, cererea de finantare se află în perioada de evaluare.Obiectivul general al proiectului îl constituie îmbunataþirea sistemului de transport maritim prin modernizarea cheului existent la dana 32, astfel încât sa se permita acostarea directa a navelor si sa creasca eficienþa operaţiilor de încarcare-descarcare a navelor.Obiectivele specifice ale proiectului1. Modernizarea frontului de acostare de la Dana 32 prin execuþia unui nou cheu vertical care sa îl înglobeze pe cel existent2. Cresterea anuala a capacitaþii de încarcare-descarcare a marfurilor pâna la aproximativ 173.817 tone anual.Obiectivul de investiţie se află în vecinătatea axei prioritare TEN-T nr. 18 (Rhin - Main - Meuse - Dunăre). Accesul cu auto în zonă se face utilizând infrastructura de transport a oraşului Galaţi. Portul Docuri este racordat, de asemenea, la reţeaua feroviară naţională.În prezent, datorită vechimii mari a lucrărilor existente (80-100 de ani) şi datorită unei exploatări intensive, corelate cu schimbarea condiţiilor climatice din ultimii ani, s-au produs fenomene de instabilitate şi deteriorări ale cheurilor.Având în vedere obiectivele cuprinse în programul Guvernului României potrivit Master Planului de Transport, investiţiile realizate în capacităţi de depozitare şi cele în derulare ale operatorilor portuari, precum şi tendinţa de creştere a cererii pe piaţa cerealelor, se impune şi modernizarea frontului de acostare din dana 32 port Docuri Galaţi.Investiţia propusa se încadreaza în cele 12 obiective operaţionale pentru transportul naval din cadrul Master Planului General de Transport.Din punct de vedere instituþional, relaţia dintre autoritatea naţionala (Ministerul Transporturilor) si C.N. A.P.D.M. S.A. Galaţi este reglementata prin baza legala de organizare si funcţionare a companiei, beneficiarul proiectului funcţionând sub autoritatea MinisteruluiTransporturilor. Totodata, din punct de vedere financiar, bugetul anual al companiei C.N. APDM S.A. Galaţi este supus aprobarii Adunarii Generale a Acţionarilor, fiind avizat de Ministerul Transporturilor si Ministerul Finanþelor Publice si aprobat prin hotarâre de guvern.Având în vedere obiectivul propus de către CN APDM să GALAŢI, , în momentul de faţă este necesară realizarea achiziţiei serviciilor de supervizare pentru proiectare şi execuţie lucrări pentru proiectul: “Lucrări de infrastructură portuară cheu dana 32 Port Docuri Galaţi"