Prestatorul va presta serviciile de întreţinere şi asigurarea exploatării permanente a echipamentelor din corpul tehnic ce deserveşte clădirea din bd. Unirii nr. 22, sector 3, Bucureşti cu 2 posturi de tehnicieni (instalatori) 24 ore / zi, 7 zile/săptămână, indiferent de zile libere sau sărbători legale, pe toată durata de 4 ani (48 de luni) a acordului-cadru; aceştia vor interveni pentru remedierea oricărei avarii a echipa...
Prestatorul va presta serviciile de întreţinere şi asigurarea exploatării permanente a echipamentelor din corpul tehnic ce deserveşte clădirea din bd. Unirii nr. 22, sector 3, Bucureşti cu 2 posturi de tehnicieni (instalatori) 24 ore / zi, 7 zile/săptămână, indiferent de zile libere sau sărbători legale, pe toată durata de 4 ani (48 de luni) a acordului-cadru; aceştia vor interveni pentru remedierea oricărei avarii a echipamentelor din corpul tehnic şi repunerea în funcţiune a instalaţiilor.
Operaţiile de întreţinere vor fi executate la locul de funcţionare a echipamentelor.
Serviciile ce vor fi contractate sunt următoarele :
I. La punctul termic :
a) Inspecţie zilnică : verificarea şi înscrierea în Registrul Instalaţiilor Punctului Termic a parametrilor de funcţionare (temperatură agent termic la intrarea în punctul termic, temperatură agent termic la ieşirea din punctul termic, presiune agent termic la ieşirea din punctul termic), verificare vizuală şi auditivă a bunei funcţionări a pompelor de circulaţie agent termic, verificare a eventualelor scurgeri ale supapelor de siguranţă, întreţinerea curăţeniei punctului termic şi a echipamentelor componente;
b) Inspecţie bi-anuală :
- verificarea deteriorării şi inbtegrităţii termoizolaţiei conductelor de la intrare în punctul termic, până la ieşirea din punctul termic;
- verificarea funcţionării supapelor (ventilelor) de siguranţă (la supra-presiune);
- verificarea circuitului de umplere cu apă;
- verificare funcţionare limitator nivel apă;
- verificare funcţionare dispozitive de monitorizare pentru lipsă apă în circuitul termic;
- verificare presiune aer la vasele de expansiune, verificarea pernei de presiune, refacerea presiunii nominale pentru buna funcţionare a instalaţiei;
- curăţare filtre brute de impurităţi;
- purjarea instalaţiei;
- reumplerea instalaţiei la presiunea nominală de funcţionare;
- verificarea exterioară a curăţeniei, impurităţilor, stării de coroziune şi a fixării conexiunilor electrice şi prin metoda termoviziunii a tablourilor de automatizare şi de acţionări electrice;
- verificarea vizuală a etanşeităţii armăturilor, verificarea manevrabilităţii armăturilor;
- verificarea exterioară a curăţeniei, impurităţilor, stării de coroziune şi a fixării echipamentelor (pompe, schimbătoare de căldură, supape de siguranţă, tablouri de automatizare şi de acţionări electrice, etc);
- măsurarea voltajului, consumului de curent, a simetriei de faze, a funcţionării silenţioase şi a încălzirii, verificarea fixării şi a strângerii la clemele de racordare la la motoarele electrice;
- verificarea şi remedierea marcajelor instalaţiilor aferente punctului termic
c) Inspecţie anuală : verificarea metrologică a aparatelor de măsură a presiunii şi a supapelor de siguranţă anual (prima verificare având loc în prima lună a Contractului);
d) Inspecţie la fiecare 2 ani : verificarea metrologică a aparatelor de măsură a temperaturii la fiecare 2 (doi) ani (prima verificare având loc în prima lună a Contractului);
e) Urmarea procedurii de “stop” în cazuri de avarie (de ex. în cazul întreruperii furnizării energiei electrice).
II. La rezervoarele pentru apă menajeră, agent termic şi pentru stingere incendii:
a) Inspecţie zilnică : verificarea şi înscrierea în Registrul Instalaţiilor Punctului Tehnic a
parametrilor rezervorului de apă menajeră (nivel);
b) Inspecţie bi-anuală :
- verificarea deteriorării şi integrităţii termoizolaţiei conductelor de la intrare în punctul termic, până la ieşirea din punctul termic;
- verificarea funcţionării supapelor (ventilelor) de siguranţă (la supra-presiune);
- verificarea circuitului de umplere cu apă;
- verificare funcţionare limitator nivel apă;
- verificare funcţionare dispozitive de monitorizare pentru lipsă apă în circuitele de apă rece, apă caldă menajeră, agent termic din circuitul secundar, apă pentru instalaţiile de stingere incendii;
- verificare presiune aer la vasele de expansiune, verificarea pernei de presiune, refacerea presiunii nominale pentru buna funcţionare a instalaţiei;
- curăţare filtre brute de impurităţi;
- purjarea instalaţiei;
- reumplerea instalaţiei la presiunea nominală de funcţionare;
- verificarea exterioară a curăţeniei, impurităţilor, stării de coroziune şi a fixării conexiunilor electrice şi prin metoda termoviziunii a tablourilor de automatizare şi de acţionări electrice;
- verificarea vizuală a etanşeităţii armăturilor, verificarea manevrabilităţii armăturilor;
- verificarea exterioară a curăţeniei, impurităţilor, stării de coroziune şi a fixării echipamentelor (pompe, schimbătoare de căldură, supape de siguranţă, tablouri de automatizare şi de acţionări electrice, etc);
- măsurarea voltajului, consumului de curent, a simetriei de faze, a funcţionării silenţioase şi a încălzirii, verificarea fixării şi a strângerii la clemele de racordare la la motoarele electrice;
- verificarea şi remedierea marcajelor instalaţiilor aferente punctului termic
c) Inspecţie anuală : verificarea metrologică a aparatelor de măsură a presiunii şi a supapelor de siguranţă anual (prima verificare având loc în prima lună a Contractului);
d) Inspecţie la fiecare 2 ani : verificarea metrologică a aparatelor de măsură a temperaturii la fiecare 2 (doi) ani (prima verificare având loc în prima lună a Contractului);
e) Urmarea procedurii de “stop” în cazuri de avarie (de ex. în cazul întreruperii furnizării energiei electrice).
Lunar se întocmeşte Proces Verbal de recepţie a serviciilor.
Procesul verbal de recepţie a serviciilor va fi semnat de reprezentanţii prestatorului şi reprezentanţii Ministerului Culturii şi Identităţii Naţionale şi ai Bibliotecii Naţionale a României.
Procesul verbal de recepţie a serviciilor va descrie starea tuturor echipamentelor contractate, conform specificaţiilor sus-menţionate, precum şi propunerile de înlocuire a componentelor constatate ca fiind defecte sau uzate.
1. Condiţii tehnice de calitate
Pentru întocmirea ofertei şi pentru efectuarea operaţiilor specificate în prezentul Caiet de Sarcini, potenţialii participanţi la procedura de achiziţie vor putea vizita locaţiile în care sunt amplasate echipamentele, însoţiţi de un reprezentant al beneficiarului pentru a identifica cu exactitate echipamentele, starea fizică a acestor, precum şi eventualele defecte ale acestora.
Toate piesele, subansamblele, ustensilele şi materialele utilizate trebuie să corespundă legislaţiei şi actelor normative în vigoare. Cele care nu corespund acestor prevederi vor fi considerate neconforme.
Este necesar să se folosească subansamble şi piese originale sau compatibile, identice cu cele existente sau echivalente.
După operaţiile de întreţinere toate echipamentele vor avea cel puţin caracteristicile iniţiale, conform specificaţiilor tehnice ale echipamentelor.
Ofertantul trebuie să aibă ca obiect de activitate efectuarea operaţiilor de instalare sau întreţinere şi reparaţii echipamente de ventilaţie şi climatizare.
Ofertantul îşi asumă pe propria cheltuială înlocuirea pieselor sau echipamentelor defectate din vina sa, prin neintervenţie în limitarea pagubelor, prin permiterea funcţionării acestora în cazul constatării unui defect tehnic, sau prin neinformarea achizitorului privind un defect tehnic.
2. Cerinţe speciale de securitate şi sănătate în muncă
Personalul de execuţie va fi autorizat, conform normelor specifice de securitatea muncii, pentru instalaţii de ventilaţie şi climatizare, conform normelor specifice A.N.R.E. pentru instalaţii electrice şi instalaţii de furnizare a gazelor naturale, conform normelor specifice ISCIR pentru instalaţii sub presiune.
Prestatorul va instrui personalul propriu care execută lucrările, cu normele specifice de securitatea şi siguranţa muncii (SSM) şi prevenirea şi stingerea incendiilor (PSI) pentru acest gen de activităţi.
Personalul prestatorului va respecta toate indicaţiile beneficiarului legate de securitatea şi siguranţa muncii (SSM) şi prevenirea şi stingerea incendiilor (PSI) la locul de prestare a activităţii de întreţinere şi reparare.
3. Cerinţe privind recepţia
După executarea operaţiilor de întreţinere şi/sau reparaţii, se va verifica de către prestator, împreună cu reprezentanţii din punct de vedere tehnic ai beneficiarului (Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale şi Biblioteca Naţională a României), funcţionarea corespunzătoare a echipamentelor supuse acestor operaţii. În acest sens, prestatorul va fi dotat cu instrumente specifice de masură şi control (termometre, anemometre, higrometre, orice alte instrumente necesare).
După executarea operaţiilor de întreţinere bi-anuale şi anuale, se va verifica de către prestator, împreună cu reprezentanţii din punct de vedere tehnic ai beneficiarului (Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale şi Biblioteca Naţională a României), starea de curăţenie a zonelor de lucru şi a căilor de acces a muncitorilor şi materialelor, care trebuie să fie cel puţin similară cu starea acestora din momentul predării frontului de lucru.
La încheierea tuturor lucrărilor de întreţinere se va încheia Proces Verbal de Recepţie.
4. Garanţie
Prestatorul va oferi garanţie pentru lucrările efectuate şi pentru piesele şi materialele utilizate în cadrul activităţii de service. Perioada de garanţie va fi de minimum 6 luni pentru manoperă şi 12 luni pentru piesele înlocuite, sau conform garanţiei oferită de producator.