,,Studiu de fezabilitate si Proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Craiova Subsectiunea 1: Bucuresti Nord-Rosiori" La nivelul Entităţii Contractante, pentru proiectul în legătură cu care se solicită achiziţionarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, respectiv ,,Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord –Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti ...
,,Studiu de fezabilitate si Proiect tehnic pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Craiova Subsectiunea 1: Bucuresti Nord-Rosiori" La nivelul Entităţii Contractante, pentru proiectul în legătură cu care se solicită achiziţionarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, respectiv ,,Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord –Craiova, Subsecţiunea 1: Bucureşti Nord-Roşiori Nord", s-a efectuat o analiză tehnică şi operaţională a situaţiei actuale a infrastructurii feroviare aferente subsecţiunii 1: Bucureşti Nord-Roşiori Nord, secţiune amplasată pe magistrala 100 a reţelei feroviare naţionale, având o lungime de aproximativ 96 km, de la km.1+550 Bucureşti Nord până la Cap X Roşiori Nord km.97+ 488. Din analiza tehnică a rezultat necesitatea proiectării lucrărilor de modernizare pentru toate specialităţile solicitate în prezentul Caiet de Sarcini. Contractantul va pregăti documentaţia tehnică aferentă pentru:-lucrări de modernizare a liniei de cale ferată (suprastructură CF, terasamente, consolidări şi apărări de maluri etc.);-lucrări de construcţii civile cu destinaţie feroviară în staţiile şi punctele de oprire (clădiri, peroane, copertine, rampe, pasarele şi pasaje pietonale etc.); -lucrări de artă (poduri, podeţe, pasaje, etc.); -lucrări la instalaţiile feroviare (semnalizare, ERTMS/ETCS, GSM-R, CE, BLAI, energo- alimentare, linie de contact etc.); -punerea în funcţiune a construcţiilor;-alte tipuri de lucrări. Caracteristicile actuale ale liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Roşiori Nord Ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (şină, traverse, prinderi, stratul de repartiţie şi prisma căii) prezintă stări de uzură şi degradare. Clădirile de călători şi de exploatare, precum şi peroanele şi copertinele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Instalaţiile prezintă o stare avansată de uzură fizică şi morală, înregistrându-se dificultăţi în activitatea de mentenanţă din cauza diminuării sau epuizării stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice. Tronsonul Bucureşti Nord - Roşiori Nord este parte a proiectului global de modernizare a liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Videle - Roşiori – Caracal - Craiova prevăzut în Master Planul General al României (MPGT), încadrat în Obiectivul General (5) Eficienţă economică, Obiective Specifice coridorului OR 11 - Bucureşti – Roşiori - Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş - Timişoara – Arad. Secţiunea de cale ferată Bucureşti Nord - Roşiori Nord este utilizată atât pentru traficul de călători şi de marfă naţional, cât şi pentru cel internaţional. Obiectivele specifice ale investiţiei sunt următoarele:Obiectivele specifice la care contribuie realizarea serviciilor sunt următoarele:a)creşterea vitezei de deplasare, atât pe subsecţiunea analizată, cât şi pe întreaga secţiune Bucureşti Nord – Craiova;b)reducerea timpului de călătorie atât pe subsecţiunea analizată, cât şi pe întreaga secţiune Bucureşti Nord – Craiova;c)îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţă a circulaţiei, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene;d)creşterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern şi internaţional;e)creşterea numărului de călători, inclusiv creşterea numărului de turişti. Durata contractului este de 23 luni.