Având în vedere că RA AFDJ Galaţi asigură adâncimile minime de navigaţie şi întreţinerea şenalului navigabil, dragaje de întreţinere, efectuarea de măsurători topohidrografice, pe întreg sectorul românesc al Dunării şi braţele secundare navigabile, aproximativ 1500 km, în conformitate cu recomandările Comisiei Dunării, este necesară elaborarea Studiului de Fezabilitate în vederea identificării soluţiei optime pentru indesi...
Având în vedere că RA AFDJ Galaţi asigură adâncimile minime de navigaţie şi întreţinerea şenalului navigabil, dragaje de întreţinere, efectuarea de măsurători topohidrografice, pe întreg sectorul românesc al Dunării şi braţele secundare navigabile, aproximativ 1500 km, în conformitate cu recomandările Comisiei Dunării, este necesară elaborarea Studiului de Fezabilitate în vederea identificării soluţiei optime pentru indesirea şi dezvoltarea sustenabilă a reţelei de sprijin pe întreg parcursul românesc al Dunării.
Sistemul actual de borne al RA AFDJ Galaţi este alcătuit din 144 de locaţii a câte 3 borne, situate la distanţă de aprox. 10km între locaţii, in 12 judeţe de-a lungul Dunării, a Canalului Sulina, a braţelor navigabile Borcea, Macin, Chilia, Sf. Gheorghe, a Canalului Dunăre-Marea Neagra si a Canalului Poarta Alba – Midia – Năvodari.
Bornele reţelei de sprijin existente au o amplasare relativ uniformă, dar, date fiind puterile mici ale emiţătoarelor (limitate prin regulamente internaţionale la 0.25W) cât şi necesitatea montării echipamentelor radio/GPS pe aceste borne de către echipajele navelor, pentru a evita deplasările inutile pe distanţe mari pentru montarea şi recuperarea echipamentelor şi a personalului care le deserveşte, cât şi pentru o acoperire mai bună în zonele meandrate sau cu obstacole naturale pe teren sau a reliefului, este necesară îndesirea reţelei de sprijin.
Comportamentul bun al bornelor din reţeaua existentă în ceea ce priveşte stabilitatea (maturitatea, aşezarea), beneficiile aduse pentru măsurătorile topohidrografice şi în plus interesul unor instituţii care utilizează şi diseminează informaţii despre aceste borne, demonstrează calitatea soluţiei alese şi totodată oportunitatea extinderii prin îndesire a reţelei de borne de sprijin actuale.
Studiul de fezabilitate se va realiza cu finanţare din fonduri de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.
Soluţia optimă rezultată în urma acestui studiu de fezabilitate se va implementa de asemenea cu fonduri de la Uniunea Europeană, prin următorul Program Operaţional 2021 - 2027.
Termenul limită până la care se primesc de la potenţialii ofertanţi solicitări de clarificări la documentaţia de atribuire: 20 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. Termen de răspuns al Entitătii contractante la solicitările de clarificări la documentaţia de atribuire: 12 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
În conformitate cu art. 29 alin.3 din Anexa la HG nr. 394/2016, entitatea contractantă va răspunde doar la solicitările de clarificări adresate de operatorii economici până la termenul menţionat anterior.