Obiectivul general al acestui proiect constă în realizarea studiului de fezabilitate ca prim pas în efectuarea lucrărilor de îndesire a reţelei de sprijin pentru lucrările hidrografice pe Dunăre, cu scopul de a dezvolta infrastructura de transport naval pe fluviul Dunărea, respectând totodată Directivele Europene şi recomandările Comisiei Dunării şi ţinând cont de creşterea traficului de mărfuri şi călători preconizat pentr...
Obiectivul general al acestui proiect constă în realizarea studiului de fezabilitate ca prim pas în efectuarea lucrărilor de îndesire a reţelei de sprijin pentru lucrările hidrografice pe Dunăre, cu scopul de a dezvolta infrastructura de transport naval pe fluviul Dunărea, respectând totodată Directivele Europene şi recomandările Comisiei Dunării şi ţinând cont de creşterea traficului de mărfuri şi călători preconizat pentru următorii 10-15 ani, având în vedere că Dunărea este una dintre cele mai importante căi navigabile interioare ale Europei şi a fost desemnată ca Axă Prioritară nr.18: "Rhine/Meusse-Main-Danube", în cadrul Anexei II a Deciziei nr.884/2004/EC a Parlamentului European şi a Consiliului din 29 aprilie 2004 care amendează Decizia nr.1692/96/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind liniile directoare comunitare pentru dezvoltarea reţelei trans-europene de transport. Prin această axă prioritară se poate crea o legătură de transport directă pe căi navigabile interioare.
Obiectivul specific constă în creşterea preciziei măsurătorilor topohidrografice utilizate pentru:
- monitorizarea adâncimilor minime de navigaţie, a dinamicii albiei fluviului,
- îmbunătăţirea activităţilor de întreţinere a şenalului (semnalizare plutitoare, costieră, măsurători topohidrografice, dragaje)
- furnizarea de date precise pentru harta electronică de navigaţie (Electronic Navigation Chart – ENC). Harta electronică de navigaţie, în standard european Inland ECDIS, conţine date şi informaţii esenţiale pentru siguranţa navigaţiei, despre toate obiectele ce pot fi identificate de-a lungul Dunării (ostroave, insule, poduri, baraje, ecluze, cabluri supra şi subterane, porturi şi construcţii portuare, drumuri, căi ferate, staţii hidrometrice, semnalizare plutitoare şi costieră, curbe batimetrice etc.) şi vor fi poziţionate în hartă utilizând coordonate geografice precise. Coordonatele folosite pentru poziţionarea în hartă sunt coordonate geografice, pe elipsoidul WGS 84.
Scopul acestui proiect este creşterea atractivităţii şi siguranţei şenalului navigabil pe sectorul românesc al Dunării, parte a culoarului de transport Pan-European VII, ca mod de transport alternativ economic şi nepoluant, în sensul politicii privitoare la Mobilitatea sustenabilă a Strategiei Green Deal a Uniunii Europene, şi dezvoltarea infrastructurii de transport naval prin creşterea acurateţei măsurătorilor şi a preciziei hărţilor electronice de navigaţie în urma îndesirii reţelei de sprijin (de borne geodezice) pentru lucrările hidrografice pe Dunăre care stă la baza monitorizării parametrilor căii navigabile interioare.