La nivelul Entităţii Contractante, pentru proiectul în legătură cu care se solicită achiziţionarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, respectiv Modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecţiunea 1: Apahida – Ilva Mică, s-a efectuat o analiză tehnică şi operaţională a situaţiei actuale a infrastructurii feroviare aferente subsecţiunii 1: Apahida (Cap X km. 1+220) – I...
La nivelul Entităţii Contractante, pentru proiectul în legătură cu care se solicită achiziţionarea serviciilor de elaborare a Studiului de Fezabilitate şi a Proiectului Tehnic, respectiv Modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava, Subsecţiunea 1: Apahida – Ilva Mică, s-a efectuat o analiză tehnică şi operaţională a situaţiei actuale a infrastructurii feroviare aferente subsecţiunii 1: Apahida (Cap X km. 1+220) – Ilva Mică (Cap X km 0+226, graniţa dintre Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj şi Sucursala Regională de Căi Ferate Iaşi) în lungime de aproximativ 119 km. Din analiza tehnică a rezultat necesitatea proiectării lucrărilor de modernizare pentru toate specialităţile solicitate în prezentul Caiet de Sarcini. Contractantul va pregăti documentaţia tehnică aferentă pentru:-lucrări de modernizare a liniei de cale ferată (suprastructură CF, terasamente, consolidări şi apărări de maluri etc.);-lucrări de construcţii civile cu destinaţie feroviară în staţiile şi punctele de oprire (clădiri, peroane, copertine, rampe, pasarele şi pasaje pietonale etc.); -lucrări de artă (poduri, podeţe, pasaje, etc.); -lucrări la instalaţiile feroviare (semnalizare, ERTMS/ETCS, GSM-R, CE, BLAI, energo- alimentare, linie de contact etc.); -punerea în funcţiune a construcţiilor;-alte tipuri de lucrări. Caracteristicile actuale ale liniei de cale ferată Apahida – Ilva Mică Ansamblul de elemente din care este alcătuită calea ferată (şină, traverse, prinderi, stratul de repartiţie şi prisma căii) prezintă stări de uzură şi degradare. Clădirile de călători şi de exploatare, precum şi peroanele şi copertinele necesită lucrări de reparaţii şi modernizare. Instalaţiile prezintă o stare avansată de uzură fizică şi morală, înregistrându-se dificultăţi în activitatea de mentenanţă din cauza diminuării sau epuizării stocurilor de piese de schimb pentru unele repere tehnice. Obiectivul general la care contribuie realizarea serviciilor, constă în modernizarea infrastructurii de cale ferată de pe Subsecţiunea 1: Apahida-Ilva Mică în vederea facilitării integrării unui transport durabil între regiunea de Centru şi Nord-Est a României, contribuind astfel la dezvoltarea socio-economică a zonelor traversate, îmbunătăţirea competitivităţii economice a României şi crearea condiţiilor pentru creşterea volumului de mărfuri şi a numărului de pasageri pe reţeaua TEN-T centrală. Obiectivele specifice la care contribuie realizarea serviciilor sunt următoarele:-creşterea vitezei de deplasare atât pe subsecţiunea analizată, cât şi pe întreaga secţiune Apahida - Suceava.-reducerea timpului de călătorie atât pe subsecţiunea analizată, cât şi pe întreaga secţiune Apahida - Suceava.-îmbunătăţirea condiţiilor de călătorie şi de siguranţă a circulaţiei, gestionând în acelaşi timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene -creşterea volumului de mărfuri transporte la nivel intern şi internaţional -creşterea numărului de călători, inclusiv creşterea numărului de turişti.Durata contractului este de 23 luni.