Studiul va analiza lanţurile valorice din sectorul cultural şi cel al creativităţii acoperite de programul „Europa Creativă”.Studiul ar trebui să completeze activitatea desfăşurată în cadrul ESSnet/Eurostat cu privire la statisticile culturale şi să realizeze o analiză calitativă a tendinţelor aflate în centrul actualei dezbateri de politică culturală, precum şi a răspunsurilor pe care le poate oferi analiza economică.Studi...
Studiul va analiza lanţurile valorice din sectorul cultural şi cel al creativităţii acoperite de programul „Europa Creativă”.Studiul ar trebui să completeze activitatea desfăşurată în cadrul ESSnet/Eurostat cu privire la statisticile culturale şi să realizeze o analiză calitativă a tendinţelor aflate în centrul actualei dezbateri de politică culturală, precum şi a răspunsurilor pe care le poate oferi analiza economică.Studiul ar trebui să propună o metodologie şi să realizeze o analiză a lanţurilor valorice creative pentru fiecare dintre diferitele subsectoare culturale şi ale creativităţii, în special următoarele: muzică, film, televiziune, jocuri video, radio, arte vizuale, artele spectacolului, cărţi şi publicaţii, design, patrimoniu şi arhitectură, precum şi multimedia, obiecte de artă şi arhive.Studiul se va axa mai mult pe imperfecţiunile pieţei exacerbate prin tranziţia digitală din sectorul cultural şi cel al creativităţii şi le va analiza pentru fiecare subsector cultural şi al creativităţii, dar şi pentru toate subsectoarele în ansamblu.Studiul va încerca să identifice punctele lanţului valoric în care o acţiune la nivelul UE ar putea avea un impact în sensul corectării dezechilibrelor existente. În cadrul analizei şi recomandărilor studiului, trebuie acordată o atenţie deosebită situaţiei specifice a creatorilor şi a modului prin care se poate asigura o distribuţie echitabilă a remuneraţiilor şi veniturilor.Prin analiza sa, acest studiu ar trebui să completeze în mod clar informaţiile deja existente şi să evite repetarea sau actualizarea pur şi simplu a informaţiilor descriptive deja disponibile privind diferitele subsectoare. Ţinând cont de dificultăţile legate de acoperirea diferitelor probleme ridicate din punct de vedere metodologic sau din punctul de vedere al disponibilităţii datelor, studiul ar trebuie să vizeze o abordare ambiţioasă şi inovatoare şi, de asemenea, să utilizeze seturi de date neconvenţionale.