S.N.T.G.N. Transgaz S.A. utilizează un sistem de mesagerie electronică bazat pe tehnologia Microsoft EXCHANGE. Fiecare cont de email utilizat are alocată o căsuţă de poştă electronică de o anumită dimensiune, care reprezintă cota de spatiu alocată pe server. În această casuţă sunt stocate mesajele de email transmise şi primite de către posesorul acesteia. Fiecare mesaj de email are o dimensiune, iar fiecare email transmis ...
S.N.T.G.N. Transgaz S.A. utilizează un sistem de mesagerie electronică bazat pe tehnologia Microsoft EXCHANGE. Fiecare cont de email utilizat are alocată o căsuţă de poştă electronică de o anumită dimensiune, care reprezintă cota de spatiu alocată pe server. În această casuţă sunt stocate mesajele de email transmise şi primite de către posesorul acesteia. Fiecare mesaj de email are o dimensiune, iar fiecare email transmis sau primit ocupă din cota alocată. În momentul în care cota alocată este atinsă utilizatorul nu mai poate transmite sau receptiona email-uri. Căsuţele poştale cu mesajele de email sunt stocate pe serverele situate în centrul de date Transgaz.
Principala cale de comunicare între angajaţii Transgaz precum şi între aceştia şi angajaţii firmelor cu care Transgaz are relaţii contractuale este prin email. Acest lucru conduce la o cantitate foarte mare de mesaje care trebuie sa fie stocate pe servere ceea ce face ca spaţiul alocat serverelor să crescă semnificativ în următoarea perioadă. Odată cu creşterea spaţiului alocat pot sa apara degradări în timp ale performanţei sistemului de postă electronică ceea ce înseamnă că vor exista întârzieri în livrarea sau primirea emailurilor. O altă consecintă este creşterea timpului de indisponibilitate a sistemului în cazul în care datele (emailurile utilizatorilor, sau ale unui grup de utilizatori) trebuie restaurate dintr-o copie de siguranţă în urma unui incident care ar putea duce la pierderea datelor de pe serverele sistemului. În situaţia în care căsuţa de email are o dimensiune mare, operaţiile de căutare şi regăsire a mesajelor de email vor avea o durată mare, ceea ce duce la întârzieri în îndeplinirea activităţilor de servici.
Pentru a evita disfuncţionalităţile menţionate mai sus şi a respecta cota alocată, este necesar ca mesajele de email mai vechi ale utilizatorilor să fie mutate din sistemul de mesagerie. În cazul în care nu se foloseşte o soluţie de arhivare centralizată, utilizatorul este nevoit să-şi arhiveze singur mesajele în fişiere pe care le stochează local. Acest lucru poate conduce la pierderea acestor mesaje în cazul în care suportul utilizat pentru stocare se defectează, sau la imposibilitatea accesării acestora în cazul în care utilizatorul nu are acces la acel suport de stocare.
Având în vedere aceste necesităţi, soluţia de arhivare trebuie:
- să permită definirea de politici pentru arhivare şi retenţie automată a email-urilor şi ataşamentelor, iar căutările să se poată realiza foarte uşor în scopuri de conformitate, legalitate sau investigaţii interne;
- să fie capabilă să arhiveze email-urile din sistemul de mesagerie Microsoft Exchange, fişierele tip PST aflate local pe staţiile utilizatorilor, precum şi din alte surse folosind protocolul SMTP;
- sa fie capabila sa arhiveze si alte elemente din Microsoft Outlook, non-email: întâlniri, contacte, calendar, taskuri, etc.
- să fie compatibilă şi să poată lucra simultan cu mai multe versiuni de Microsoft Exchange şi Microsoft Outlook;
- să ofere acces la mesajele arhivate inclusiv pentru utilizatorii de dispozitive mobile (IOS şi Android);
- să poată fi administrată într-o consolă centralizată;
- să suporte accesul şi administrarea bazate pe roluri;
- să monitorizeze toate operaţiunile care se efectuează asupra datelor arhivate, precum şi toate operaţiunile efectuate asupra politicilor de arhivare si retenţie;
- să dispună de propriile mecanisme de deduplicare şi compresie a datelor arhivate;
- să suporte instalarea în diverse scenarii de înaltă disponibilitate;
- să poată fi implementată atât în varianta în care se foloseşte facilitatea de arhivare, cât şi în varianta în care se folosesc facilităţile de arhivare şi jurnalizare;
- să indexeze obiectele arhivate cu scopul de a putea fi căutate şi regăsite foarte uşor în arhivă;
- să permită ca operaţiunile de arhivare să poată fi programate;
- să pună la dispoziţia utilizatorilor mecanisme prin care aceştia să-şi poată accesa arhiva, să poată realiza căutări şi să poată gestiona obiectele arhivate din propria arhiva utilizând clientul de email;
- să pună la dispoziţia utilizatorilor mecanisme prin care aceştia să poată restabili o informaţie sau un email din arhiva proprie, utilizând clientul de email;
- să înlocuiască elementele arhivate cu legături către elementul arhivat, vizibile şi accesibile în clientul de mail al utilizatorilor, pe perioada de retenţie stabilită;
- să respecte şi să reproducă structura de foldere a utilizatorului pentru a facilita utilizatorului accesul la datele arhivate;
- să nu aibă un impact negativ în funcţionarea sistemului de mesagerie electronica existent la efectuarea operaţiunilor de arhivare/jurnalizare;
Rolurile de administrare trebuie sa permită, minim următoarele:
a) alocarea de roluri predefinite sau personalizate altor administratori care se definesc în soluţie;
b) definirea de categorii de retenţie pentru obiectele arhivate. Pentru fiecare categorie de retenţie să se poată menţiona durata de păstrare în arhivă. Categoriile de retenţie trebuie să poată fi asociate politicilor de arhivare. Politicile de arhivare să poată fi asociate unor grupuri de utilizatori (căsuţe poştale). În momentul în care perioada de retenţie expiră, obiectele respective trebuie să fie şterse automat;
c) exportul arhivei de email pentru o anumită căsuţă poştală într-un fişier de tip PST. În cadrul procesului de export soluţia trebuie să dispună de filtre precum:
- Exportarea tuturor obiectelor;
- Exportarea obiectelor arhivate cuprinse într-un interval de timp specificat;
- Exportarea obiectelor în funcţie de o anumită categorie de retenţie;
Cerinţele tehnice de mai sus sunt minimale. Ofertantul poate prezenta orice alte facilităţi suplimentare care să îmbunătăţească şi să eficientizeze soluţia.
Scopul acestei soluţii este să:
- Degreveze capacitatea de stocare a sistemului de mesagerie existent;
- elimine situaţiile de depăşire a cotei alocate căsuţei de mail a utilizatorului;
- elimine nevoia de stocarea locală de fişiere PST în scopul arhivării;