Centrala telefonică şi echipamentele anexe (servere suport, comunicaţii) asigură servicii critice de voce şi fax pentru structura centrală a MF/ANAF precum şi infrastructura pentru Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor (Contact Center). Buna funcţionare a centralei telefonice depinde în mod direct de modalitatea de alimentare cu energie electrică. La momentul punerii în funcţiune, în anul 2007, centra...
Centrala telefonică şi echipamentele anexe (servere suport, comunicaţii) asigură servicii critice de voce şi fax pentru structura centrală a MF/ANAF precum şi infrastructura pentru Serviciul central de asistenţă telefonică a contribuabililor (Contact Center). Buna funcţionare a centralei telefonice depinde în mod direct de modalitatea de alimentare cu energie electrică. La momentul punerii în funcţiune, în anul 2007, centrala telefonică a beneficiat de o soluţie de alimentare cu energie electrică formată dintr-o staţie de încărcare şi 4 bucăţi invertoare necesare asigurării parametrilor curentului de intrare. Ca urmare a uzurii fizice şi morale, soluţia existentă de alimentare s-a defectat, şi datorită vechimii acesteia, nu se mai găsesc repere noi pentru repararea sau înlocuirea celor defecte. În acest caz, nu se pot realiza nici majorări de capacităţi de furnizare tensiuni electrice stabilizate pentru susţinerea unor proiecte viitoare.
În acest moment, alimentarea cu energie electrică a centralei telefonice MF/ANAF şi a echipamentelor anexe se realizează direct de la reţeaua de alimentare a clădirii (funcţionează numai pe redresoare). Datorită deselor întreruperi in furnizarea de energie electrică şi, implicit, a posibilelor defecte cauzate componentelor centralei telefonice, este necesară achiziţionarea unei soluţii corespunzătoare preîntâmpinării eventualelor efecte negative cauzate de întreruperea funcţionării centralei telefonice şi a echipamentelor anexe, la nivel central.
Centrala telefonică a suferit de lungul timpului mai multe avarii datorate disfuncţionalităţilor în alimentarea cu energie electrică, ultima dintre acestea ducând la indisponibilizarea serviciilor mai multe ore. In urma unor eforturi sustinute, s-a reuşit repornirea acesteia însă există în continuare, pericolul iminent al unor avarii viitoare. În concluzie, este necesară achiziţia unei soluţii de alimentare curent electric care să asigure funcţionarea la parametrii optimi a serviciilor critice asigurate de centrala telefonică a MF/ANAF.