COLEGIUL NAŢIONAL CATOLIC "SFÂNTUL IOSIF" BACĂU, nu deţine un laborator inteligent, respectiv nu deţine o soluţie completă, integrată (din punct de vedere tehnic şi educaţional) – o soluţie unică, prin care toate echipamentele să deţină capabilităţile de a comunica între ele oferind cea mai bună experienţă utilizatorilor, o soluţie care să funcţioneze prin integrarea componentelor de tip tablă interactivă, imprimantă 3D, s...
COLEGIUL NAŢIONAL CATOLIC "SFÂNTUL IOSIF" BACĂU, nu deţine un laborator inteligent, respectiv nu deţine o soluţie completă, integrată (din punct de vedere tehnic şi educaţional) – o soluţie unică, prin care toate echipamentele să deţină capabilităţile de a comunica între ele oferind cea mai bună experienţă utilizatorilor, o soluţie care să funcţioneze prin integrarea componentelor de tip tablă interactivă, imprimantă 3D, scanner 3D fix, roboţi cu braţ multifuncţional, kituri robotice, creioane 3D, ochelari de realitate virtuală VR/AR, cameră videoconferinţă, sistem sunet, cameră de documente.
Contextul proiectului
Tehnologia este un instrument puternic care sprijină şi transformă educaţia la nivel mondial. Prin intermediul tehnologiei educaţionale, designerii educaţionali pot profita la maximum de oportunităţile oferite de aceasta pentru a schimba modalitatea de învăţare, astfel încât educaţia eficientă să fie disponibilă tuturor beneficiarilor de pretutindeni. Achiziţionarea de tehnologii digitale şi de aplicaţii şi platforme de învăţare online reprezintă una dintre preocupările principale ale statelor membre ale Uniunii Europene, iar utilizarea sistemelor de inteligenţă artificială pot să transforme metodele de învăţare, oferind posibilitatea cadrelor didactice să ofere elevilor posibilitatea de învăţare diferenţiată sau individualizată.
Realitatea virtuală (VR) şi realitatea augmentată (AR) sunt instrumente excelente în procesul de învăţare, pentru că pot reprezenta experienţe care nu sunt neapărat fezabile în realitate (urcarea unui munte, mersul în spaţiu etc.). Pe lângă facilitarea procesului de învăţare, noua tehnologie îi ajută pe elevi să vadă soluţii complexe pentru rezolvarea problemelor. Proiectele ştiinţifice şcolare sunt reimaginate prin introducerea roboticii, a programării şi a imprimării 3D.
Acestea sunt bazele multor profesii care sunt deja populare pe piaţa muncii, cu un mare potenţial de creştere şi extindere viitoare. Familiarizarea elevilor cu toate ramurile sistemului STIAM (Ştiinţă, Tehnologie, Inginerie, Arte şi Matematică) deschide uşa către viitoare progrese profesionale. Astăzi, "crearea unui robot nu mai înseamnă doar proiectarea lui şi fabricarea pieselor sale prin imprimare 3D, ci şi programarea comportamentului acestuia". Un laborator inteligent este un concept integrat de învăţare personalizată, prin care elevii pot explora prin tehnologie aplicată, învăţarea bazată pe proiecte, pentru o varietate de discipline. De la mobilier şi tehnologie, la hardware/software şi kituri de construcţie, până la curriculum şi evaluare, toate componentele laboratorului funcţionează împreună pentru a sprijini învăţarea practică. Laboratorul inteligent permite abordarea tuturor stilurilor de învăţare, permiţând fiecăruia să lucreze la propriul nivel şi ritm.