Legislaţia europeană impune ca toate sistemele EDS care se instalează începând cu 1 septembrie 2014 să corespundă Standardului 3. Perioada de tranziţie la noul standard se încheie la data de 1 septembrie 2020.
În acest sens, o viitoare achiziţie trebuie să ţină cont de următoarele necesităţi de eficienţă, adaptabilitate şi fiabilitate:
a. Creşterea numărului de pasageri care au ca punct de plecare aeroportul din Timişoa...
Legislaţia europeană impune ca toate sistemele EDS care se instalează începând cu 1 septembrie 2014 să corespundă Standardului 3. Perioada de tranziţie la noul standard se încheie la data de 1 septembrie 2020.
În acest sens, o viitoare achiziţie trebuie să ţină cont de următoarele necesităţi de eficienţă, adaptabilitate şi fiabilitate:
a. Creşterea numărului de pasageri care au ca punct de plecare aeroportul din Timişoara, evidentă şi stabilă în ultima perioadă, influenţează condiţiile de procesare şi impune menţinerea unui standard ridicat de calitate a echipamentelor care vor fi achiziţionate.
b. În acest sens, posibilităţile de procesare trebuie să satisfacă cerinţele de preluare pentru cel puţin trei curse concomitent, de la 20 de ghişee check-in.
c. Pentru configurarea sistemului de procesare a bagajelor de cală şi a nivelelor de control care se vor asigura, echipamentele de scanare cu sistem EDS Standard 3 trebuie să se subordoneze soluţiei agreate de autoritatea naţională competentă.
d. Pentru eliminarea neconformităţilor inerente înregistrate în perioadele de nefuncţionare (din raţiuni de securitate aeronautică, defectare a echipamentelor de bază, mentenanţă sau alte activităţi incapacitante), este necesar ca echipamentele de securitate să fie dublate cu alte echipamente cu aceleaşi caracteristici şi acelaşi standard. De regulă, autorităţile aeroportuare care gestionează un trafic comparabil cu al aeroportului nostru, au grupat mai multe filtre paralele complet echipate pentru procesarea pasagerilor şi bagajelor de cală.
Pentru asigurarea necesităţilor de securitate ale aeroportului este necesară achiziţionarea unui SISTEM INTEGRAT DE CONTROL DE SECURITATE conform caietelor de sarcini atasate anuntului de participare in SEAP.
Echipamente care urmeaza sa fie achizitionate trebuie sa asigure procesarea a minim 600 de pasageri pe ora, a bagajelor de cabină şi de cală ale acestora, ale persoanelor altele decât pasagerii, a proviziilor de aeroport şi de bord, precum şi ale expedierilor de cargo şi poştă, conform Caietelor de sarcini atasate anuntului de participare in SEAP.
Pe lângă livrarea efectivă a produselor, furnizorul trebuie sa presteze şi serviciile accesorii furnizarii produselor necesare pentru aducerea la indeplinire a obiectului contractului (furnizare si punere in functiune, instruire personal, garantie).
Operatorii economici interesati pot transmite solicitarile de clarificari cu 18 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor in SEAP la sectiunea Solicitari de clarificare/Intrebari/Comunicari. Entitatea contractanta va raspunde doar la solicitarile de clarificari adresate de operatorii economici pana la termenul limita stabilit. Termenul limita pana la care entitatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/informatiilor suplimentare este in a 10-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor.