Comisia Europeană prin politicile de coeziune prevede acordarea unei atenţii sporite dezvoltării urbane durabile, inclusiv prin dezv unor sisteme de transport care respectă mediul, cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi promovarea unei mobilităţi urbane durabile.
Creşterea mobilităţii urbane şi interurbane sunt teme principale ale Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020, astfel, realizarea reţelelor de transport alte...
Comisia Europeană prin politicile de coeziune prevede acordarea unei atenţii sporite dezvoltării urbane durabile, inclusiv prin dezv unor sisteme de transport care respectă mediul, cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi promovarea unei mobilităţi urbane durabile.
Creşterea mobilităţii urbane şi interurbane sunt teme principale ale Uniunii Europene pentru perioada 2014-2020, astfel, realizarea reţelelor de transport alternativ de piste de biciclete şi sisteme de bike sharing (sistem de transport public cu bicicleta) reprezintă pritorităţi de finanţare în exerciţiul în curs al Uniunii Europene.
În acest context a devenit esenţial master planul mobilităţii integrate (PMUD – Planul de Mobilitate Urbană Durabilă) care trebuie să se incadreze în planurile stabilite privind dezvoltarea urbană şi mobilitatea cetăţenilor, bunurilor şi serviciilor şi care conţine soluţii de mobilitate urbană alternativă aşa cum sunt sistemele de bike sharing.
Astfel, abordarea strategică în planificarea transportului urban se realizează pe baza principiilor integrării, participării şi evaluării în vederea satisfacerii nevoilor de mobilitate ale persoanelor şi ale instituţiilor sau firmelor în oraş şi zona metropolitană, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Regiunea Bucureşti – Ilfov pentru perioada 2016-2030 este un document strategic şi un instrument de politică de dezvoltare, folosind un software de simulare a transporturilor având ca scop rezolvarea nevoilor de mobilitate ale persoanelor şi întreprinderilor pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii, contribuind în acelaşi timp la atingerea obiectivelor europene privind protecţia mediului şi eficienta energetică.Implementarea lui va asigura punerea în aplicare a conceptelor europene de planificare şi de management pentru mobilitatea urbană durabilă adaptate la condiţiile specifice regiunii Bucureşti – Ilfov şi include lista măsurilor/ proiectelor de îmbunătăţire a mobilităţii pe termen scurt, mediu şi lung.
În prezent, Sectorul 4 nu dispune de un sistem integrat de închiriat biciclete care să se prezinte ca o alternativă la transportul cu autoturismul propriu şi să asigure intermodalitatea cu transportul în comun.
Prin prezenta documentaţie Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti intentionează sa implementeze un sistem alternativ de mobilitate urbana pentru creşterea performanţelor transportului urban, cesterea mobilitatii in ansamblu şi reducerea emisiilor de CO2.
Nr de zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 18 zile. Clarificarile solicitate dupa acest termen nu vor mai fi luate in considerare. Autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare /info suplimentare, in cea de-a 11-a zi inainte de termenul limita stabilit pentru depunerea ofertelor.
Nota: prezentul contract este un contract mixt, care contine atat componenta de produce cat si componenta de servicii.