Efortul de legitimare a profesiei didactice în câmpul activităţilor şi profesiilor sociale constituie una din dimensiunile esenţiale ale profesionalizării carierei didactice. Aceasta presupune un model al profesiei didactice, lucru relativ dificil de realizat, având în vedere specificul muncii educative. Chiar dacă dimensiunea creativă a activităţii cadrului didactic rămâne esenţială, se impune astăzi tranziţia de la profes...
Efortul de legitimare a profesiei didactice în câmpul activităţilor şi profesiilor sociale constituie una din dimensiunile esenţiale ale profesionalizării carierei didactice. Aceasta presupune un model al profesiei didactice, lucru relativ dificil de realizat, având în vedere specificul muncii educative. Chiar dacă dimensiunea creativă a activităţii cadrului didactic rămâne esenţială, se impune astăzi tranziţia de la profesorul „artizan” la profesorul „expert”, ceea ce înseamnă identificarea capacităţilor şi competenţelor capabile să legitimeze profesia didactică şi să se constituie în jaloane ale unui program de pregătire profesională. Metodologia propusă de Programul MindLab 4*4 creează, cu ajutorul unor jocuri atent selecţionate, un context educaţional agreabil, care facilitează învăţarea de către copii a unor metode şi strategii pe care le aplică atât în timpul jocului, cât şi în situaţii reale de viaţă. Jocurile constituie mediul ideal în care copiii pot experimenta şi exersa, într-un mod creativ, abilităţile învăţate. Experienţa ludică, esenţa acestui program, este în aceeaşi măsură plăcută, captivantă şi emoţionantă, stimulând puternic motivaţia şi entuziasmul copiilor şi constituie un fundament solid procesului de învăţare, bazat pe experienţă directă. Metodologia 4*4 dezvolta aptitudinile Sociale, Organizatorice, Logice si Emoţionale