Prestatorul se obligă să presteze serviciile la standardele şi sau performanţele prezentate în oferta: activitati de prevenire si protectie in conformitate cu prevederile Legii nr 319/2006:
1.Organizează identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a
sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de
muncă şi mediul de muncă pe ...
Prestatorul se obligă să presteze serviciile la standardele şi sau performanţele prezentate în oferta: activitati de prevenire si protectie in conformitate cu prevederile Legii nr 319/2006:
1.Organizează identificarea pericolelor şi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a
sistemului de muncă, respectiv executant, sarcină de muncă, mijloace de muncă/echipamente de
muncă şi mediul de muncă pe locuri de muncă/posturi de lucru;
2.Participă la elaborarea şi actualizarea planului de prevenire şi protecţie;
3. Participă la elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/întreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru;
4. Face propuneri privind atribuţiile şi răspunderile în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce revin lucrătorilor, corespunzător funcţiilor exercitate, care se consemnează în fişa postului, cu aprobarea angajatorului;
5. Participă la acţiunea de verificare a cunoaşterii şi aplicării de către toţi lucrătorii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire şi protecţie, precum şi a atribuţiilor şi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, stabilite prin fişa postului;
6 Intocmeşte necesarul de documentaţii cu caracter tehnic de informare şi instruire a lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
7. Participă la elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, la stabilirea periodicităţii adecvate pentru fiecare loc de muncă, la asigurarea informării şi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă şi la verificarea cunoaşterii şi aplicării de către lucrători a informaţiilor primite;
8. Participă la elaborarea programului de instruire-testare la nivelul unităţii;
9.Participă la întocmirea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent, conform
prevederilor art. 101-107 din Legea 319/2006, şi la acţiunea de instruire a lucrătorilor pentru
aplicarea lui;
10. Ţine evidenţa zonelor cu risc ridicat şi specific prevăzute la art. 101-107 din Legea 319/2006;
11. Participă la stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate şi sănătate în muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar şi amplasarea conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 971/2006 privind cerinţele minime pentru semnalizarea de securitate şi/sau sănătate la locul de muncă;
12. Ţine evidenţa meseriilor şi a profesiilor prevăzute de legislaţia specifică, pentru care este
necesară autorizarea exercitării lor;
13. Ţine evidenţa posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare;
14. Ţine evidenţa posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor şi/sau control psihologic periodic;
15. Monitorizează funcţionarea sistemelor şi dispozitivelor de protecţie, a aparaturii de măsură şi control, precum şi a instalaţiilor de ventilare sau a altor instalaţii pentru controlul noxelor în mediul de muncă;
16. Verifică periodic starea de funcţionare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgenţă, precum şi a sistemelor de siguranţă;
17. Informează angajatorul, în scris, asupra deficienţelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă şi propunerea de măsuri de prevenire şi protecţie;
18.Intocmeşte rapoartele şi/sau listele prevăzute de hotărârile Guvernului emise în temeiul art. 51 alin. (1) lit. b) din legea 319/2006;
19. Ţine evidenţa echipamentelor de muncă şi urmărirea ca verificările periodice şi, dacă este cazul, încercările periodice ale echipamentelor de muncă să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din Hotărârea Guvernului nr. 1.146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;
20. Participă la identificarea echipamentelor individuale de protecţie necesare pentru posturile de lucru din întreprindere şi întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecţie, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecţie la locul de muncă;
21. Urmăreşte împreună cu conducătorii locurilor de muncă întreţinerea, manipularea şi depozitarea adecvată a echipamentelor individuale de protecţie şi a înlocuirii lor la termenele stabilite, precum şi în celelalte situaţii prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 1.048/2006;
22.Participă la cercetarea evenimentelor conform competenţelor prevăzute la art. 108-177 din Legea 319/2006;
23. Intocmeşte evidenţele conform competenţelor prevăzute la art. 108-177 din Legea 319/2006;
24. Elaborează rapoartele privind accidentele de muncă suferite de lucrătorii din unitate, în conformitate cu prevederile art. 12 alin. (1) lit. d) din legea 319/2006;
25. Urmăreşte realizarea măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor de control şi al cercetării evenimentelor;
26. Colaborează cu lucrătorii şi/sau reprezentanţii lucrătorilor, medicul de medicina muncii, în vederea coordonării măsurilor de prevenire şi protecţie;
27. Colaborează cu lucrătorii desemnaţi/serviciile interne/serviciile externe ai/ale altor angajatori, în situaţia în care mai mulţi angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de muncă;
28. Urmăreşte actualizarea planului de avertizare, a planului de protecţie şi prevenire şi a planului de evacuare;
29. Propune sancţiuni şi stimulente pentru lucrători, pe criteriul îndeplinirii atribuţiilor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;
30. Propune clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
31.Intocmeşte necesarul de mijloace materiale pentru desfăşurarea activităţii de prevenire şi protecţie.