Elaborarea Strategiei Smart City (Oraş Inteligent) are ca obiectiv principal construirea unui plan de dezvoltare şi modernizare a municipiului, prin stimularea utilizării tehnologiilor inovative cu impact pozitiv asupra calităţii vieţii cetăţenilor, protejării mediului, dezvoltării mediului de afaceri şi a dezvoltării durabile a comunităţilor locale şi societăţii, în general.
Scopul contractului îl reprezintă elaborarea unu...
Elaborarea Strategiei Smart City (Oraş Inteligent) are ca obiectiv principal construirea unui plan de dezvoltare şi modernizare a municipiului, prin stimularea utilizării tehnologiilor inovative cu impact pozitiv asupra calităţii vieţii cetăţenilor, protejării mediului, dezvoltării mediului de afaceri şi a dezvoltării durabile a comunităţilor locale şi societăţii, în general.
Scopul contractului îl reprezintă elaborarea unui document de planificare strategică care să permită construirea unui plan de dezvoltare şi modernizare a municipiului prin stimularea utilizării tehnologiilor inovative cu impact pozitiv asupra calităţii vieţii cetăţenilor, protejării mediului, dezvoltării mediului de afaceri şi a dezvoltării durabile a comunităţilor locale şi societăţii în general.
Municipiul Piatra Neamţ doreşte dezvoltarea unui oraş inteligent cu impact pozitiv asupra inovării tehnologice, infrastructurii inteligente, energiei inteligente şi a vieţii cetăţenilor.
Oraşul "smart" este acela care colectează informaţii şi foloseşte tehnologia modernă pentru a fluidiza traficul, a îmbunătăţi transportul public, a reduce poluarea şi consumul de energie, relaţia cetăţenilor cu autoritatea, condiţiile de locuire şi sistemul de sănătate şi educaţie.
Pentru a deveni "smart", un oraş necesită progrese şi schimbări în jurul unor piloni importanţi:
Administrativ – funcţionarea eficientă a sistemelor administrative
Tehnologic – investiţii corespunzătoare în tehnologii de vârf
Social – cetăţenii devin parteneri în dezvoltarea oraşului, nu simpli consumatori de servicii
Activitatea de elaborare a Strategiei va consta în colectarea de date relevante de la nivel local, precum şi de date statistice de la instituţiile abilitate, analiza acestor date de către o echipă de experţi cu experienţă relevantă în domeniu, precum şi elaborarea propriu-zisă a Strategiei.
Durata de valabilitate a contractului va începe odată cu semnarea contractului de către părţi şi se va încheia odată cu finalizarea implementării Proiectului de către Autoritatea Contractantă, respectiv data de 08.07.2022. Orice prelungire a duratei contractului de finanţare nr. 421/08.05.2020, conduce automat la prelungirea duratei contractului de prestări servicii, prin act adiţional la contract şi nu va genera costuri suplimentare în sarcina autorităţii contractante.
Durata de prestare a serviciului începe din momentul emiterii Ordinului de începere a activităţilor contractului, ce va fi comunicat Prestatorului şi se va încheia la data de 08.07.2022, cu posibilitatea prelungirii acesteia.
Prestatorul are obligaţia ca pe durata valabilităţii contractului de finanţare şi 5 ani de la data plăţii finale (aşa cum reiese din documentele depuse), să fie la dispoziţia oricăror instituţii/ organisme aflate în misiuni de verificare şi control, care se vor desfăşura în cadrul Proiectului şi care pot solicita prezenţa acestuia. În acest sens, Prestatorul serviciului care face obiectul prezentului Caiet de sarcini va fi notificat în termen de o zi de la primirea comunicării, de catre UAT Municipiul Piatra Neamţ.
Perioada prevăzută pentru prestarea serviciilor, conform cererii de finanţare este de 8 luni de la data emiterii de către Autoritatea contractantă a Ordinului de începere a activităţilor contractului.