Înfiinţarea ANABI necesită o dezvoltare şi implementare continue de instrumente de lucru şi strategice necesare funcţionării performante a Agenţiei, precum şi investirea în capitalul de resursă umană, astfel încât să fie posibilă independenţa operaţională a Agenţiei şi îndeplinirea eficientă a funcţiilor acesteia.
În acest sens, pe lângă dezvoltarea de instrumente de lucru pentru reglementarea proceselor instituţionale spec...
Înfiinţarea ANABI necesită o dezvoltare şi implementare continue de instrumente de lucru şi strategice necesare funcţionării performante a Agenţiei, precum şi investirea în capitalul de resursă umană, astfel încât să fie posibilă independenţa operaţională a Agenţiei şi îndeplinirea eficientă a funcţiilor acesteia.
În acest sens, pe lângă dezvoltarea de instrumente de lucru pentru reglementarea proceselor instituţionale specifice, este necesară şi consolidarea comunicării externe.
De esenţa funcţionării acestei instituţii este cooperarea inter agenţii - toate instituţiile cu atribuţii vor fi implicate pe întreaga durată a procesului penal, într-o manieră integrată. Aceasta implică nevoia unei abordări holistice şi interdisciplinare, cu participarea tuturor instituţiilor din cadrul sistemului judiciar sau cu atribuţii în legătură cu sistemul judiciar, implicate în procesul de recuperare a creanţelor, în vederea asigurării unei pregătiri continue a specialiştilor şi a practicienilor, a schimbului de experienţă între aceştia, a accesului la noi instrumente şi modalităţi de investigaţii financiare, şi, implicit, a unei practici judiciare comune, pregătire ce este asigurată prin intermediul activităţilor derulate în cadrul proiectului.
Nevoia unei pregătiri continue a specialiştilor şi practicienilor derivă din adoptarea Noilor Coduri, care au adus în prim plan o nouă instituţie, aceea a confiscării extinse, dar şi din modificările legislative adoptate ulterior, printre care inclusiv Legea nr. 318/2015 prin care a fost înfiinţată Agenţia şi cele mai recente amendamente la aceasta, din anul 2022.
Pentru a veni în sprijinul organelor de aplicare a legii într-o manieră modernă şi la îndemână, este avută în vedere dezvoltarea unei aplicaţii mobile care să încorporeze diversele instrumente de lucru utilizate de practicieni în cursul procesului penal şi care să faciliteze aplicarea cât mai rapidă a acestora (spre exemplu, pentru evaluarea efectivă a bunurilor provenite din infracţiuni; pentru estimarea costurilor de administrare şi valorificare a bunurilor indisponibilizate, anterior dispunerii măsurii asigurătorii a sechestrului; pentru întocmirea proceselor-verbale de aplicare a măsurii asigurătorii a sechestrului; pentru realizarea fotografiilor bunurilor indisponibilizate etc.).
Astfel, prin prezentul Caiet de sarcini, este propusă dezvoltarea unei aplicaţii mobile care să încorporeze diversele instrumente de lucru utilizate de practicieni în cursul procesului penal şi care să faciliteze aplicarea cât mai rapidă a acestora, menite să sprijine funcţionarea performantă a Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, prin dezvoltarea de instrumente operaţionale, precum şi punerea la dispoziţia organelor de aplicare a legii a unui instrument modern şi uşor de accesat.
Termenul limită exprimat în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar şi complet la toate solicitările de clarificări, conform obligaţiei prevăzute la art.160, alin. (2) şi art.161, alin. (1) din Legea nr.98/2016, este cu cel tarziu 15 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.
Răspunsurile la solicitările de clarificări se vor publica în SEAP la adresa www.e-licitatie.ro, fără a se dezvălui identitatea celui care a solicitat clarificarile.