Scopul serviciilor de mentenanţă ce fac obiectul contractului poate fi exprimat cel puţin prin următoarele:
i. menţinerea echipamentelor în parametri optimi de funcţionare,
ii. minimizarea întreruperilor în activitatea autorităţii contractante datorită indisponibilităţii temporare şi/sau permanente a echipamentelor,
iii. reacţie rapidă în cazul unui incident,
iv. reducerea costurilor asociate utilizării echipamentelor.
...
Scopul serviciilor de mentenanţă ce fac obiectul contractului poate fi exprimat cel puţin prin următoarele:
i. menţinerea echipamentelor în parametri optimi de funcţionare,
ii. minimizarea întreruperilor în activitatea autorităţii contractante datorită indisponibilităţii temporare şi/sau permanente a echipamentelor,
iii. reacţie rapidă în cazul unui incident,
iv. reducerea costurilor asociate utilizării echipamentelor.
Intervenţiile se vor realiza în cadrul programului de lucru al autoritatii contractante, de luni pana vineri intre orele 8.30-16.30, la oricare din punctele de lucru:
- Str. Mihail Sebastian nr.23, Sector 5, Bucureşti;
- Piata Naţiunile Unite nr. 3-5, Sector 5, Bucureşti;
- Piata Mihail Kogalniceanu nr.8, Sector 5, Bucureşti;
- Calea 13 Septembrie nr.108-112, bloc 52-54, Bucureşti;
- Str. George Cosbuc nr.36-38, Sector 5, Bucuresti.
Serviciile solicitate: activităţile ce vor fi realizate
Sunt necesare următoarele servicii de mentenanţă, ce includ activităţi specifice:
1. Mentenanţa preventivă - trebuie înţeleasă ca totalitatea operaţiunilor care se efectuează în mod regulat prin acţiuni planificate şi programate pe parcursul ciclului de viaţă al unui echipament/produs, pentru a identifica şi corecta potenţiale probleme cu scopul de a reduce riscul/probabilitatea apariţiei unor defecţiuni sau de degradare care împiedică funcţionarea optimă a echipamentului/produsului,
2. Mentenanţa corectivă - trebuie înţeleasă ca totalitatea operaţiunilor de intervenţie la un echipament/produs care se efectuează pe parcursul ciclului de viaţă al acestuia, ca urmare a unor defecţiuni sau funcţionării în afara parametrilor optimi cu scopul de a restabili capacitatea de funcţionare optimă a echipamentului/produsului.
Mentenanţa preventivă
Operaţiunile de mentenanţă preventivă a echipamentelor cuprind o serie de activităţi planificate şi riguroase menite să le menţină în perfectă stare de funcţionare şi să optimizeze eficienţa acestora în conformitate cu specificaţiile tehnice ale echipamentului. În plus, scopul acestor operaţiuni este de a extinde durata lor de viaţă, de a evita situaţiile care pot perturba activitatea autorităţii contractante şi de a minimiza posibilitatea unei defecţiuni precum şi asigurarea unui consum minim de energie.
Frecvenţa de realizare a operaţiunilor de mentenanţă va fi lunară
Operaţiunile de mentenanţa preventivă care necesită o oprire a echipamentelor se efectuează, dacă este cazul, în afara orelor normale de activitate. Datele exacte vor fi agreate cu autoritatea contractantă.
Mentenanţa preventivă trebuie să acopere toate costurile aferente intervenţiei, inclusiv forţa de muncă, echipamente, software şi altele asemenea exclusiv produse (componente/piese de schimb).
Operaţiunile de mentenanţă preventivă trebuie efectuate în condiţii de securitate, cu asigurarea că sunt îndeplinite toate măsurile privind protecţia, conform prevederilor legale, a personalului contractantului care efectuează mentenanţă şi a altor persoane prezente la locul unde are loc intervenţia.
După fiecare intervenţie preventivă, contractantul trebuie să efectueze teste de funcţionare ale echipamentului.
Mentenanţa corectivă
Operaţiunile de mentenanţă corectivă a echipamentelor acoperă toate intervenţiile (punctual) atunci când apar anomalii sau probleme, menite să remedieze defectele şi deficienţele care afectează utilizarea echipamentelor pentru restabilirea operabilităţii. În cazul unui defect sau deficienţă a unuia sau a mai multor echipamente, sarcina principală a contractantului este restabilirea operabilităţii fie prin rezolvarea definitivă a problemei, fie prin soluţionarea temporară a problemei. În cazul în care a fost aplicată o soluţie temporară, problema trebuie rezolvată cât mai curând posibil.
Operaţiunile de mentenanţă corectivă includ identificarea şi diagnosticarea defectelor, inclusiv intervenţia pentru restabilirea bunei funcţionări şi trebuie efectuată pentru toate părţile componente ale echipamentelor, cu excepţia consumabilelor, atunci când autoritatea contractantă semnalează un incident.
Operaţiunile care trebuie efectuate de contractant pentru fiecare intervenţie sunt:
i. Diagnosticarea iniţială şi localizarea problemei;
ii. Elaborarea unui plan de intervenţie, inclusiv un deviz al costurilor;
iii. Înlocuirea pieselor deteriorate cu piesele de aceeaşi calitate şi specificaţie, doar după obţinerea aprobării autorităţii contractante;
iv. Înlocuirea pieselor defecte sau a pieselor care cauzează funcţionarea defectuoasă a echipamentelor.
În cazul în care defecţiunea este semnificativă şi intervenţia nu se poate efectua la sediul autorităţii contractante, contractantul poate transporta echipamentul la centrul de service. Toate costurile asociate transportului echipamentului sau a componentelor acestuia sunt în responsabilitatea contractantului, deoarece se consideră că acesta este inclus în contractul de întreţinere.
Mentenanţa corectivă trebuie să acopere toate costurile aferente intervenţiei, inclusiv forţa de muncă, materiale, echipamente şi altele asemenea, exclusiv piese de schimb şi trebuie asigurate la sediul unde este instalat echipamentul.
Operaţiunile de mentenanţă corectivă trebuie efectuate în condiţii de securitate, cu respectarea prevederilor privind protecţia personalului care efectuează mentenanţă şi a altor persoane prezente la locul unde are loc intervenţia.
Contractantul va răspunde în timp util la orice incident semnalat de autoritatea contractantă, în funcţie de nivelul incidentului.
Notificarea/semnalarea unei probleme se va realiza în baza unei proceduri care va include cel puţin următoarele acţiuni:
1. Înregistrarea incidentului se va realiza la punctul de contact pus la dispoziţie de contractant (email, telefon, online prin intermediul unui instrument pus la dispoziţie de către contractant);
2. Descrierea incidentului;
3. Informaţii pentru identificarea echipamentului care necesită intervenţie;
4. Locaţia unde se afla echipamentul.
După semnalarea unui incident, contractantul îl va înregistra şi în funcţie de informaţiile iniţiale furnizate de autoritatea contractantă, va comunica paşii următori pentru rezolvarea incidentului.
După fiecare intervenţie corectivă, contractantul trebuie să efectueze teste de funcţionare.
Asistenţă tehnică: contractantul va asigura, în mod gratuit, asistenţă tehnică şi consultanţă de specialitate pentru toate echipamentele ce fac obiectul contractului. Totodată, pentru echipamentele scoase din funcţiune, contractantul va elabora un raport privind starea tehnică şi posibilitatea sau imposibilitatea de a fi reparate şi puse în funcţiune.
Piesele de schimb pentru reparaţiile curente/revizii periodice, subansamble originale şi compatibile, vor fi asigurate de prestator, pe întreaga perioadă de valabilitate a contractului, contra cost, doar după întocmirea aprobarea devizului de reparaţii de către reprezentantul autorităţii contractante. Piesele sau subansamblele achiziţionate care le vor înlocui pe cele defecte vor avea o perioadă de garanţie de minim 12 luni de la data înlocuirii. Dacă beneficiarul acceptă preţul propus, prestatorul va furniza piese de schimb, în termenul convenit de comun acord de către cele două părţi, dar nu mai târziu de 2 săptămâni. La factură se va ataşa cerificatul de garanţie. Dacă beneficiarul nu acceptă preţul propus, atunci acesta va achiziţiona el însuşi piesa de schimb, urmând ca prestatorul să monteze piesa achiziţionată.
Durata desfăşurării serviciilor în cadrul contractului
Durata de desfasurare a acestui contract:
- Data de inceput: data semnarii contractului;
- Data de sfarsit: 31.12.2021 cu posibilitatea de prelungire pana la data de 30.04.2022
Rapoartele/documentele solicitate de la contractant
După fiecare intervenţie de mentenanţă preventivă, contractantul trebuie să prezinte un raport care să includă activităţile realizate pentru fiecare echipament. Raportul aferent operaţiunilor de mentenanţă preventivă poate include cel puţin următoarele:
i. Data la care operaţiunile au fost realizate;
ii. Departamentul care are în folosire echipamentul;
iii. Echipamentele care au făcut obiectul mentenanţei;
iv. Operaţiunile realizate pentru fiecare echipament;
v. Concluzii referitoare la starea echipamentului şi alte intervenţii necesare
După fiecare intervenţie de mentenanţă corectivă, contractantul trebuie să prezinte un raport/fisă de service care să includă activităţile realizate şi piese de schimb utilizate în operaţiunile de mentenanţă corectivă:
i. Data la care a fost realizată operaţiunea;
ii. Departamentul care are în folosire echipamentul;
iii. Echipamentele care au făcut obiectul mentenanţei;
iv. Cauza principală a incidentului;
v. Acţiuni întreprinse pentru rezolvarea incidentului;
vi. Resurse utilizate (personal, materiale componente, piese de schimb etc.);
vii. Recomandări pentru evitarea unor situaţii viitoare similare.
Centralizator al echipamentelor din dotarea Directiei de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 5
Imprimanta Kyocera Ecosys P2040dn – 66 buc
Imprimanta Kyocera p2135 – 3 buc
Kyocera m4125i – 1 buc
Kyocera fs-6525 – 5 buc
Kyocera fs 1370 – 1 buc
Kyocera p2135 – 1 buc
Multifunctionala Xerox WorkCentre 3345 – 5 buc
Lexmark mx722 – 4
Scaner - 107 buc