Agentia de Plati și Interventie pentru Agricultura (APIA) a demarat o procedura de achizitie pentru atribuirea unui acord
cadru de ”Servicii mentenanță preventivă și corectivă (mentenanță și administrare soft și bază de date, întreținere şi rezolvarea
incidentelor care pot apărea) și evolutivă pentru aplicația IPA-ONLINE – 2023-2025”IPA-online este o aplicație pusă la dispoziția
fermierilor de către Agenți...
Agentia de Plati și Interventie pentru Agricultura (APIA) a demarat o procedura de achizitie pentru atribuirea unui acord
cadru de ”Servicii mentenanță preventivă și corectivă (mentenanță și administrare soft și bază de date, întreținere şi rezolvarea
incidentelor care pot apărea) și evolutivă pentru aplicația IPA-ONLINE – 2023-2025”IPA-online este o aplicație pusă la dispoziția
fermierilor de către Agenția de Plăti și Intervenție pentru Agricultură prin intermediul căreia solicitanții de plăți directe
UE au posibilitatea de a realiza online operaţiunea de digitizare și atributare a parcelelor agricole, stabilindu-și astfel
declarația de suprafață cuprinsă în cadrul cererii unice de plată. De asemenea, aplicația pune la dispoziţia beneficiarilor
de plăți pentru măsurile de dezvoltare rurală prevăzute de Politica Agricolă Comună, precum și cerințele actuale în perioada
de tranziție, zone defavorizate, etc uneltele necesare pentru a putea verifica dacă parcela solicitată se regăsește sau nu
în una din zonele pentru care se poate aplica pentru măsurile de dezvoltare rurală prevăzute pe care APIA le gestionează și
nu în ultimul rând este necesară funcționarilor APIA pentru realizarea activităților specifice pe fluxurile deprimire cereri
și de control administrativ.Pentru buna gestionare a sistemului actual și asigurarea funcționării la parametri optimi sunt
necesare:- asigurarea mentenanței sistemului și rezolvarea incidentelor care pot apărea în funcționarea aplicațiilor IPA-ONLINE
(mentenanță preventivă, corectivă), - adaptarea funcționalităților existente și/sau dezvoltarea de funcționalități suplimentare,
în funcție de necesitățile autorității contractante generate de modificările legislative și de regulamentele aplicabile conform
Politicii Agricole Comune (PAC) sau necesitățile utilizatorilor interni sau externi cu care APIA interacționează (mentenanță
evolutivă). Se va încheia un acord cadru care va cuprinde următoarele categorii de servicii:• servicii de mentenanță preventivă,
corectivă • servicii de mentenanță evolutivă ale aplicației IPA OnlineAcordul cadru se va încheia cu un singur operator economic.Durata
acordului-cadru: Durata în luni: 24 de luni. Calendarul estimativ de aplicare a procedurii de atribuire a acordului-cadru:
Se estimeaza ca Acordul-cadru se va aplica în perioada: 2023 –2025.Nota: Serviciile de mentenanta evolutiva vor fi accesate
in primul an de desfasurare a acordului cadru,• Se estimează ca se vor atribui pentru componenta de mentenanta evolutiva a
acordului cadru minim 1 și maxim 5 contracte subsecvente în funcție de necesitățile APIA, ori de câte ori apare această necesitate
;• Se estimează ca se vor atribui pentru componenta de mentenanta corectiva a acordului cadru minim 1 și maxim 2 contracte
subsecvente, în funcție de necesitățile APIA, ori de câte ori apare această necesitate. Pentru mententanța preventivă
se va asigura suport lunar, pe toate mediile de lucru, pe toata durata Acordului Cadru. Pentru mententanța evolutivă
se pot solicita din partea Contractantului diferite cerințe de dezvoltare care necesită a fi implementate pe mediul producție
în același timp sau într-un interval restrâns, în general în prima pare a anului. Astfel, diferite dezvoltări propuse de Autoritatea
contractantă, funcție de complexitatea lor, pot avea perioade diferite de proiectare, analiză și dezvoltare, însă, ținând
cont de calendarul activităților APIA, acestea trebuie să fie disponibile pe mediul producție la aceeași dată.Operatorii economici
pot solicita clarificări cu un număr de 18 zile înainte de data limită de depunere a ofertelor. Autoritatea contractantă va
elabora şi posta în SICAP răspunsul la toate solicitările de clarificări depuse în termenul de mai sus, în a 11- a zi înainte
de data limită de depunere a ofertelor.