Regulamentul de Organizare si Functionare reprezinta consacrarea normativa a optiunilor angajatorului in ceea ce priveste structura organizationala a angajatorului, organigrama aprobata de conducerea sa si relatia de subordonare/colaborare dintre posturi. Regulamentul de Organizare si Functionare reprezinta expresia personalitatii juridice a angajatorului, dar intr-adevar, potrivit noului Cod civil care a intrat in vigoare ...
Regulamentul de Organizare si Functionare reprezinta consacrarea normativa a optiunilor angajatorului in ceea ce priveste structura organizationala a angajatorului, organigrama aprobata de conducerea sa si relatia de subordonare/colaborare dintre posturi. Regulamentul de Organizare si Functionare reprezinta expresia personalitatii juridice a angajatorului, dar intr-adevar, potrivit noului Cod civil care a intrat in vigoare la data de 01.10.2011, la art. 187, se defineste ca „orice persoana juridica trebuie sa aiba o organizare de sine statatoare si un patrimoniu propriu, afectat realizarii unui anumit scop licit si moral, in acord cu interesul general”. Avand in vedere acest aspect, organizarea reprezinta una dintre conditiile fundamentale ale identitatii unei persoane juridice si de aceea aceasta organizare este stabilita de catre angajator prin Regulamentul de Organizare si Functionare. Regulamentul de Organizare si Functionare este un instrument de conducere care descrie structura unui angajator, prezentand pe diferitele ei componente atributii, competente, niveluri de autoritate, responsabilitati, subordonare, colaborarea intre angajati, etc. Regulamentul de Organizare si Functionare este documentul contine o prezentare a atributiilor posibile pentru diversele servicii/compartimente si activitati (managementul societatii, domeniul administrativ, productie, achizitii, servicii, juridic, marketing si relatii publice, managementul calitatii, resurse umane, financiar-contabil