Oferirea participanţilor atât a activităţilor ce au ca scop autoevaluarea intereselor valorilor personale, abilităţilor personale, deoarece decizia pentru viitoarea carieră trebuie luată în funcţie de profilul de personalitate al fiecărui elev, precum şi compatibilizarea informaţiilor din profilul rezultat pentru planificarea carierei pe termen scurt, mediu şi lung.
Obiectivele cursului: Elevii vor evalua propriile interes...
Oferirea participanţilor atât a activităţilor ce au ca scop autoevaluarea intereselor valorilor personale, abilităţilor personale, deoarece decizia pentru viitoarea carieră trebuie luată în funcţie de profilul de personalitate al fiecărui elev, precum şi compatibilizarea informaţiilor din profilul rezultat pentru planificarea carierei pe termen scurt, mediu şi lung.
Obiectivele cursului: Elevii vor evalua propriile interese vocaţionale după modelul RIASEC propus de Holland; Elevii vor stabili top 3 valori personale de care vor ţine cont atunci când vor lua o deciziie cu privire la viitoarea carieră; Participanţii vor identifica abilităţile personale pe baza unei liste de abilităţi propuse de către trainer din ariile: comunicare, conducere, rezolvare de probleme, capacitate de decizie, relaţii sociale, etc; Participanţii vor restrânge în urma discuţiilor şi analizelor efectuate, paleta opţiunilor profesionale la cel mult 2-3; Participanţii se vor documenta cu privire la ocupaţia de maxim interes; Elevii vor conştientiza nevoia unei decizii informate cu privire la viitoarea carieră; Participanţii vor schiţa un plan de carieră pe termen scurt, mediu, lung.
Cursul va avea o durată minimă de cel puţin 2h/zi.
În cadrul cursului, cel puţin 40% dintre activităţi, vor fi sub formă practică (elaborarea planurilor de carieră ale participanţilor)
Participanţi curs: 50 elevi în clasele IX-XII din judeţul aferent fiecărui proiect, distribuiţi în 2 grupe (25 persoane/grupă formare).