Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş, cu sediul in Municipiul Timişoara, strada Take Ionescu, nr. 44-46, judetul Timiş, telefon: +40 256402221, fax: +40 25640223, cod fiscal 4250697, cu sursă de finanţare de la bugetul statului, organizează achiziţia de servicii expertiza tehnica constructii pentru evaluarea stării tehnice a construcţiei existente, a necesităţii lucrărilor de intervenţie şi pentru stabilirea tipului şi a...
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Timiş, cu sediul in Municipiul Timişoara, strada Take Ionescu, nr. 44-46, judetul Timiş, telefon: +40 256402221, fax: +40 25640223, cod fiscal 4250697, cu sursă de finanţare de la bugetul statului, organizează achiziţia de servicii expertiza tehnica constructii pentru evaluarea stării tehnice a construcţiei existente, a necesităţii lucrărilor de intervenţie şi pentru stabilirea tipului şi anvergurii acestora, pentru construcţia înregistrată cu număr de cadastru 435471-C1, situată în cadrul imobilului din Timişoara, str. Take Ionescu, nr-44-46, jud. Timiş. Evaluarea seismică se realizează pentru ansamblul clădirii, alcătuit din structură şi elemente nestructurale, sub acţiunea componentelor verticale şi orizontale ale acţiunii seismice.
Construcţia ce va fi supusă activităţii de expertizare tehnică este situată în cadrul imobilul amplasat în Timişoara, str. Take Ionescu, nr-44-46, jud. Timiş, are regim de înălţime S+P+3E, o suprafaţă construită de 1608 mp, suprafaţă desfăşurată de 7160 mp, conform extrasului de Carte funciară nr. 435471 Timişoara, eliberat de Biroul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Timişoara.
Anul edificării construcţiei: 1960
- Evaluarea stării tehnice a construcţiei existente, stabilirea satisfacerii unui grad adecvat de siguranţă a cerinţelor fundamentale prevăzute de Legea nr.10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- stabilirea necesităţii lucrărilor de intervenţie care se impun pentru asigurarea nivelurilor minime de calitate privind cerinţele fundamentale aplicabile şi, după caz, descrierea tipului şi anvergurii acestora;
- Încadrarea construcţiei în clasă de risc seismic (Rs I, Rs II,Rs III sau Rs IV);
- precizarea clasei de importanţă şi expunere la cutremur (I, II, III sau IV) şi a categoriei de importanţă a construcţiei ( A, B, C sau D), conform prescripţiilor tehnice şi legale în vigoare.
. Evaluarea seismică a clădirii implică la nivel minimal următoarele categorii de activităţi:
(a) Colectarea informaţiilor pentru evaluarea seismică a clădirii – În vederea îndeplinirii acestei cerinţe, expertul tehnic va obţine informaţiile necesare din următoarele surse: documentaţia tehnică de proiectare şi de execuţie a clădirii care se evaluează, inclusiv documentele referitoare la eventualele intervenţii pe durata exploatării, reglementările tehnice în vigoare la data realizării construcţiei, examinarea vizuală a construcţiei existente, a componentelor structurale şi nestructurale, investigaţii pe teren, măsurători şi teste in-situ şi în laborator, documentaţii tehnice ale unor clădiri similare, alte surse pe care le consideră necesare pentru realizarea activităţii de expertizare tehnică a construcţiei, etc. În vederea alegerii celor mai potrivite date se vor compara informaţiile din diferite surse disponibile.
Deoarece nu dispunem de documentaţia tehnică de proiectare originală, expertul tehnic va asigura întocmirea unui releveu complet al clădirii. (0)
(b) Stabilirea cerinţelor fundamentale ale evaluării, a stărilor limită asociate şi a cerinţelor seismice;
(c) Stabilirea metodologiei de evaluare în corelare cu informaţiile disponibile şi stările limită selectate (se recomandă utilizarea metodologiei cu cel mai înalt nivel de complexitate care poate fi aplicată în condiţiile limitărilor specificate la punctele 2.3.1, 2.3.2 şi 2.3.3 din P100-3/2019);
(d) Evaluarea propriu-zisă a clădirii (încadrarea clădirii în clasă de risc seismic conform criteriilor prevăzute la punctul 8.1. din P 100-3/2019, calcularea indicatorilor R1, R2, R3);
(e) Stabilirea lucrărilor de intervenţie, după caz (dacă în urma evaluării seismice clădirea a fost încadrată în clasa de risc seismic RsI sau RsII, sunt necesare lucrări de intervenţie. Pentru clădirile încadrate în urma evaluării seismice în clasa de risc seismic RsI sau RsII, tipul şi anvergura lucrărilor de intervenţie se stabilesc astfel încât, după efectuarea acestora, clădirea să poate fi încadrată cel puţin în clasa de risc seismic RsIII. Dacă în urma evaluării seismice clădirea a fost încadrată în clasa de risc seismic RsIII sau RsIV, necesitatea lucrărilor de intervenţie pentru remedierea deficienţelor constatate se stabileşte de către expert, în acord şi cu solicitările beneficiarului. În cazul clădirilor aparţinând integral domeniului public sau privat al statului, la care lucrările de intervenţie sunt însoţite de lucrări de reparaţii capitale, tipul şi anvergura lucrărilor de intervenţie se stabilesc astfel încât, după efectuarea acestora, clădirea să poate fi încadrată în clasa de risc seismic RsIV.
(f) Întocmirea raportului de evaluare seismică (în conformitate cu prevederile punctului 8.2. din P 100-3/2019). ()
Referitor la evaluarea seismică a sistemului de fundaţii al clădirii şi a terenului de fundare, se vor respecta prevederile P 100-3/2019, cap. 7 (evaluarea fundaţiilor şi terenului de fundare).
Părţi scrise şi desenate
1. Părţile scrise şi desenate vor fi puse la dispoziţia Beneficiarului în secţiuni separate după cum urmează:
a) Expertiza tehnică a construcţiei existente, însoţită de breviare de calcule;
b) După caz, alte studii, sondaje şi cercetări care sunt necesare în elaborarea expertizei tehnice;
c) Material fotografic color detaliat al tuturor elementelor structurale şi nestructurale;
2. Pentru respectarea regimului de clasificare al documentelor, la întocmirea părţilor scrise şi desenate nu se va face referire la denumirea încăperilor conform destinaţiei.
Pentru elaborarea Ofertei, Beneficiarul va permite accesul în incinta imobilului pentru vizionare şi documentare, cu respectarea tuturor prevederilor legale specifice domeniului de activitate al unei instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.
Predarea documentaţiilor, se va face după cum urmează:
• 3 (trei) exemplare originale – Documentaţiile vor fi îndosariate în bibliorafturi, vor fi scrise cu acelaşi font, îngrijit, iar planşele vor fi prevăzute cu sistem anti rupere/întărite în zona de îndosariere sau vor fi introduse în plastic transparent.
• Toate paginile vor fi numerotate, ştampilate şi semnate în original, conform competenţelor şi potrivit prevederilor legale în vigoare. În caz de neprezentare a cerinţelor de mai sus Beneficiarul îşi rezervă dreptul de a respinge documentaţia.
• 1 exemplar din documentaţie va fi predat Autorităţii contractante în format electronic pe suporturi de memorie externă (CD, DVD, memory - stick).
• Exemplarele în format electronic vor cuprinde întreaga documentaţie, atât în format editabil, în format docx (word), xlsx (excel), dwg (desene), cât şi scanat, în format pdf, cu ştampile şi semnături.