În scopul respectării prevederilor legale în vigoare (Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare) şi a condiţiilor generale ale contractului de lucrari, Beneficiarul achiziţionează contractul de servicii "Servicii de dirigenţie de şantier" a contractului Proiectare şi execuţie lucrări pentru proiectul "Construire Remiză PSI" .
Serviciile de dirigenţie de şantier reprezintă...
În scopul respectării prevederilor legale în vigoare (Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare) şi a condiţiilor generale ale contractului de lucrari, Beneficiarul achiziţionează contractul de servicii "Servicii de dirigenţie de şantier" a contractului Proiectare şi execuţie lucrări pentru proiectul "Construire Remiză PSI" .
Serviciile de dirigenţie de şantier reprezintă o premisă a execuţiei şi finalizării cu succes a contractului de lucrări din punct de vedere cantitativ, calitativ şi financiar.
Prestatorul va purta întreaga responsabilitate pentru îndeplinirea corectă, în tcrmen şi de calitate a cerinţelor descrise în prezentul caiet de sarcini.
Prestatorul va trebui să aibă Diriginţi de şantier autorizaţi, care să îndeplinească cerinţele impuse de Caietul de sarcini, pentru a verifica toate activităţile desfaşurate de către Antreprenor.
Obiectivele specifice ale contractului sunt prestarea de servicii de înaltă calitate de supervizare prin diriginţi de şantier, atât în timpul perioadei de proiectare, de execuţie a lucrărilor, cât şi pe parcursul perioadei de garanţie a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile şi pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează şi execută lucrările în conformitate cu obligaţiile contractuale, în special în ceea ce priveşte durata, cantitatea, calitatea şi costul proiectării şi al lucrărilor aferente: Construire Remiză PSI.
Serviciile solicitate / activităţile ce vor fi realizate
Prestatorul va asigura servicii de supervizare prin diriginţi de şantier, a proiectării, execuţiei şi pe perioada garanţiei lucrărilor, la standarde de înaltă calitate, conform prevederilor Condiţiilor contractului de lucrări cât şi Cerinţelor Beneficiarului ce specifică destinaţia şi scopul lucrărilor şi/sau ale proiectului şi/sau criterii tehnice ale acestora, astfel încât Antreprenorul să finalizeze lucrarile în perioada de execuţie, specificată în Contractul de lucrări privind obiectivul " Construire Remiză PSI " .
Obligaţiile enumerate în continuare nu sunt limitative, Prestatorul fiind obligat să desfăşoare şi alte demersuri necesare în vederea obţinerii unor servicii de o calitate exceptională în scopul îndeplinirii obiectivelor din prezentul Caiet de Sarcini.
Serviciile solicitate care trebuie prestate sunt alcatuite din urmatoarele componente principale:
• Activităţi de comunicare şi analiză
• Activităţi de management de contract
• Activităţi de verificare şi aprobare în perioada de proiectare
• Activităţi de verificare, organizare şi arhivare documente
• Activităţi aferente perioadei de execuţie a lucrărilor prin dirigenţi de şantie
• Activităţi aferente verificării situaţiilor de lucrări şi elaborării cererilor de plată
• Activităţi în perioada post construcţie şi perioada de garanţie
• Activitaăţ de închidere a contractului de lucrări şi fmalizarea contractului de servicii
• Activităţi aferente disputelor/ arbitrajelor între părţi
• Participarea la misiunile de control şi auditare efectuate de organisme române şi ale Uniunii Europene
Activităţile se vor desfaşura conform prevederilor prezentului Caiet de sarcini şi a Condiţiilor contractului de lucrări, aceleaşi condiţii de contract ce sunt folosite ca bază contractuală pentru implementarea lucrărilor de construcţie ce fac obiectul acestui contract.
Obiectivul de investiţii pentru care se solicită realizarea serviciilor supervizare prin diriginţi de şantier este prevăzut în cadrul Master Planului General de Transport al României şi este finanţat în cadrul POIM 2014-2020.
În data de 18.01.2022 s-a semnat Contractul de finanţare nr.134/18.01.2022 pentru implementarea "Achiziţionare Sistem Echipamente Securitate Aeoportuară şi Realizare Remiză PSI ", Cod SMIS 147225,
În privinţa contractului de lucrări şi în faţa Antreprenorului, Prestatorul va fi Prestatorul, în sensul definit de Condiţiile contractului de lucrări. Beneficiarul, aşa cum este definit de Condiţiile contractului de lucrări va fi RA "Aeroportul Transilvania - Târgu Mureş" , iar acesta işi poate delega parte a atribuţiilor sale către Prestator, conform prezentului Caiet de Sarcini.
Rapoarte ce vor trebui realizate:
o Raportul iniţial, va fi prezentat în termen de 1 (una) lună de la începere şi va cuprinde o analiză generală asupra implementarii contractului, care va include;
datele iniţiale existente, problemele care pot aparea şi posibilele soluţii,
un program detaliat de realizare a sarcinilor contractului,
un program de lucru al personalului,
o Raportul de recepţie a Proiectului Tehnic de execuţie ce va evidenţia faptul că proiectul tehnic a fost realizat în conformitate cu prevederilor HG nr. 907/2016 şi Caietul de sarcini, Raportul de recepţie a Proiectului Tehnic se va preda împreună cu toată documentaţia aferentă Proiectului Tehnic de execuţie aşa cum este prevazut în HG nr. 907/2016.
o Raportul de activitate lunar va trebui să conţină detalierea tuturor lucrărilor executate în luna raportată şi să descrie din punct de vedere financiar şi fizic, stadiul lor exitent. Se vor face referiri la asigurarea calităţii lucrărilor, monitorizarea poluarii dacă este cazul, modul de implementare a Sistemului de Asigurare a Calităţii şi modul în care Antreprenorul îşi controlează propria activitate. Raportul va avea un capitol distinct referitor la monitorizarea decontărilor. Raportul de activitate lunar va avea un capitol distinct cu poze, ce dovedesc realizarea lucrărilor executate în luna raportată. Raportul va fi înaintat Beneficiarului, nu mai tarziu de 14 zile de la sfârşitul lunii calendaristice raportate.
o Raportul la terminarea lucrărilor, ce va fi întocmit înaintea recepţiei la terminarea lucrărilor. Raportul va cuprinde:
detalii şi explicaţii asupra serviciilor asigurate de către Prestator pe parcursul desfăşurării contractului de servicii;
detalii şi explicaţii asupra desfăşurării contractului de lucrări, cu un capitol special dedicat recepţiei la terminarea lucrarilor.
aprobarea desenelor conforme cu execuţia aferente Proiectului - as built- (un exemplar original şi 3 copii), pregătite de Antreprenor şi verificate de către Prestator.
o Rapoarte anuale în perioada de garanţie a lucrărilor care vor cuprinde referinţe cu privire la comportarea lucrărilor în perioada de garanţie, şi remedierea defectelor (dacă este cazul) – 1 raport/an la 12/24/36/48/60/72 luni de la recepţia la terminarea lucrărilor (în funcţie de perioada de garanţia de bună execuţie ofertată).
o Raportul Final înainte de recepţia finală va fi predat înainte de semnarea procesului verbal de recepţie finală a lucrărilor, cu 10 zile înainte de data expirării perioadei de garanţie a lucrărilor.
Raportul final va cuprinde:
prezentare asupra serviciilor executate prin contract şi a lucrărilor executate.
modul de comportare a lucrărilor în Perioada de garanţie.
defecţiunile apărute şi modul în care s-a efectuat remedierea acestora.
recomandări cu privire la urmărirea specială a anumitor lucrări sau părţi de lucrări în perioada post-garanţie, precum şi instrucţiuni de exploatare, după perioada de garanţie.
Cartea Construcţiei, potrivit prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 273/ 14.06.1994, privind aprobarea Regulamentului privind recepţia construcţiilor cu modificările şi completările ulterioare
La cererea expresă a Beneficiarului vor fi emise Rapoarte Speciale în legatură cu orice aspect major referitor la implementarea contractului.
Toate aceste documente, indiferent de format, sunt şi vor rămâne proprietatea Beneficiarului. Prestatorul nu poate folosi sau dispune de aceste documente, fără acordul scris al Beneficiarului.
Prestatorul va înainta aceste rapoarte şi documente atat pe suport de hârtie, cat şi în format electronic editabil (Microsoft Word, Excel, etc.).
Termenul de acceptanţă a livrabilelor este de 10 zile de la înregistrarea lor la Beneficiar (RA Aeroportul Transilvania Târgu Mureş).
În afara cazurilor în care legislaţia menţionează expres numărul de execmplare în care se redactează livrabilele, toate livrabilele se vor întocmi şi preda în 3 exemplare pe suport de hârtie.
Notă:Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor este de: 8 zile.
Entitatea contractantă va răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguităţi tuturor solicitărilor de clarificări prin publicarea răspunsului consolidat în Secţiunea "Listă clarificări, notificări şi decizii" aferentă anunţului de participare simplificat, cu 6 zile înainte de termenul limită stabilit în anunţul de participare simplificat pentru depunerea ofertelor, stabilit în în Secţiunea IV.2.2. "Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare" din anunţul de participare simplificat, cu condiţia transmiterii solicitării de clarificări în timp util.
Informatii suplimentare se regasesc in Instructiuni pentru ofertanti-informatii suplimentare.