Prestatorul îşi va desfăşura activitatea ca reprezentant al beneficiarului în relaţiile cu proiectantul, executantul, furnizorii, prestatorii de servicii, Inspectoratul de Stat in Constructii si alte autoritati implicate in avizarea lucrarilor de executie etc .
Activitatea prestatorului va fi condusă de următoarele principii:
- imparţialitate atât faţă de investitor, cât si faţă de executanti, furnizori şi proiectanţi;
- p...
Prestatorul îşi va desfăşura activitatea ca reprezentant al beneficiarului în relaţiile cu proiectantul, executantul, furnizorii, prestatorii de servicii, Inspectoratul de Stat in Constructii si alte autoritati implicate in avizarea lucrarilor de executie etc .
Activitatea prestatorului va fi condusă de următoarele principii:
- imparţialitate atât faţă de investitor, cât si faţă de executanti, furnizori şi proiectanţi;
- profesionalism;
- fidelitate;
- respectarea legii.
Prestatorul îşi va exercita atribuţiile în următoarele faze ale proiectului:
- Execuţia lucrărilor;
- Recepţia lucrărilor;
- Perioada de garanţie a lucrărilor (de notificare a defectelor).
Activitatea prestatorului se va desfăşura pe toată perioada de execuţie şi garanţie a lucrărilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 10/ 1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările şi completările ulterioare, Ordinului nr. 1496/2011 şi Hotărârii Guvernului nr. 1/2008 pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
Serviciile de supervizare asigurate prin diriginţi de şantier autorizaţi care trebuie prestate, cuprind:
asistenţă tehnică pentru beneficiar legată de managementul contractului de lucrări;
monitorizarea şi supervizarea lucrărilor de construcţii, urmărirea realizării acestora în conformitate cu prevederile contractuale şi legislaţia în vigoare la data implementării, în domeniul infrastructurii rutiere, precum şi cu Instrucţiunile AM POR.
Servicii de asistenţă tehnică pentru beneficiar legate de managementul contractului de lucrări:
Prestatorul va trebui să presteze asistenţă tehnică pe parcursul derulării execuţiei şi garanţiei lucrărilor conform caietului de sarcini, a atribuţiilor ce decurg din prevederile actelor normative in vigoare.
Responsabilităţile prestatorului în ceea ce priveşte administrarea contractului de lucrări constau în următoarele sarcini:
Realizarea sistemului de comunicare şi raportare
Prestatorul va avea responsabilitatea asigurării unei legături eficiente între părţile implicate în procesul de execuţie. Acest lucru presupune întâlniri ale acestuia cu unul sau mai mulţi reprezentanţi ai acestora (beneficiar, executant, proiectant, Inspectoratul de Stat în Construcţii, ADR SV Oltenia, AM POR, MDRAPFP, etc).
Prestatorul va avea următoarele responsabilităţi:
pregătirea şi organizarea întâlnirilor de lucru periodice, în timpul execuţiei lucrărilor, cu toate părţile implicate în executarea lucrărilor: beneficiar, executant, proiectant, etc şi consemnarea în minuta şedinţei a problemelor discutate şi a soluţiilor şi concluziilor stabilite.
participarea la vizitele de monitorizare organizate de către ADR SV Oltenia la amplasamentul proiectului.
în propunerea tehnică va aloca o durată de timp necesară pentru întâlnirile de lucru periodice.
va avea obligativitatea întocmirii, în două exemplare originale, a următoarelor rapoarte:
• Raport de activitate lunar care să conţină cel puţin următoarele:
- Descrierea lucrărilor executate în luna raportată corelat cu situaţia de lucrări înaintată de antreprenor;
- Descrierea stadiului fizic şi valoric al lucrărilor executate;
- Referiri la asigurarea calităţii lucrărilor;
- Capitol distinct referitor la monitorizarea decontărilor detaliate;
Raportul va fi înaintat beneficiarului în maximum 10 zile calendaristice de la data depunerii situaţiilor de lucrări.
• Raportul final la terminarea lucrărilor ce va cuprinde detalii şi explicaţii asupra desfăşurarii contractului de lucrări, modul în care antreprenorul şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale şi va fi prezentat comisie de recepţie la terminarea lucrărilor;
• Raportul anual de notificare a defecţiunilor – se va întocmi în perioada de garanţie de bună execuţie anual şi ori de câte ori situaţia din teren o impune;
• Raportul final după perioada de garanţie a lucrărilor va fi prezentat comisiei de recepţie finală la momentul emiterii procesului verbal de recepţie finală, în care va prezenta modul de comportare a lucrărilor în perioada de garanţie, precum şi defecţiunile apărute şi modul în care s-a efectuat remedierea acestora şi va formula recomandări cu privire la urmărirea specială a anumitor lucrări sau părţi de lucrări în perioada post-garanţie.