1. Analiza fondului arhivistic şi stabilirea modalităţilor de scanare.
În această fază, pe baza vizualizării documentelor ce fac parte din fondul arhivistic de scanat, se stabilesc formatele de scanare.
2. Pregătirea documentelor în vederea scanării
Documentele vor fi pregătite pentru scanare (eliminare părţi metalice, îndreptare foi). Pe durata desfăşurării acestei activităţi, prestatorul nu intervine asupra conţinutului...
1. Analiza fondului arhivistic şi stabilirea modalităţilor de scanare.
În această fază, pe baza vizualizării documentelor ce fac parte din fondul arhivistic de scanat, se stabilesc formatele de scanare.
2. Pregătirea documentelor în vederea scanării
Documentele vor fi pregătite pentru scanare (eliminare părţi metalice, îndreptare foi). Pe durata desfăşurării acestei activităţi, prestatorul nu intervine asupra conţinutului sau ordinii documentelor date spre lucru.
3. Digitizarea (Scanarea) documentelor
Documentele se digitizează (scanează) faţă/verso (dacă e cazul), alb-negru (format PDF multipagină). Pentru formatele A4 se va folosi rezoluţia 300 dpi, iar pentru documentele legate (tip carte, opise , registre, etc) sau cu formate mai mari (A3) - rezoluţii mai mari – cuprinse între 300-600 dpi. În funcţie de starea documentelor şi de importanţa lor se stabileşte rezoluţia de scanare.
După verificarea documentelor scanate, acestea se asamblează în entităţi logice, arhivabile electronic, în format final PDF.
4. Refacerea unitătilor arhivistice pregătite pentru digitizare
După scanarea documentelor, unităţile arhivistice pregătite pentru digitizare se refac în forma iniţială.
5. Indexarea informaţiei din documente
Pentru indentificarea rapida a documentelor, filtrare-cautare in arhiva digitala, prestatorul va crea o baza de date cu informatiile specifice pentru fiecare dosar in parte, conform nomenclatorului dosarelor confirmat de Arhivele Nationale, pus la dispozitie