In momentul actual prestarea serviciului de salubrizare este efectuată printr-un operator economic de profil cu capital privat, cu care a fost încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciului, contract care a expirat recent, prin ajungere la termen. Conform prevederilor din acest contract în caz de încetare a acestuia, operatorul economic mai are obligaţia de a asigura prestarea serviciului pe o perioadă de încă 90 z...
In momentul actual prestarea serviciului de salubrizare este efectuată printr-un operator economic de profil cu capital privat, cu care a fost încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciului, contract care a expirat recent, prin ajungere la termen. Conform prevederilor din acest contract în caz de încetare a acestuia, operatorul economic mai are obligaţia de a asigura prestarea serviciului pe o perioadă de încă 90 zile în situaţia în care derularea procedurii de achizitie si formalităţile de contractare cu operatorul câştigător al licitaţiei ca urmare a derulării procedurii nu pot fi asigurate la timp. În această situaţie este evidentă şi iminentă necesitatea reorganizării prestării acestui serviciu de importanţă majoră, prin delegarea gestiunii serviciului pe o perioadă suficientă către un operator economic care să desfăşoară o activitate bazată pe profesionalism şi
care să garanteze prestarea impecabilă în continuare a serviciului pentru utilizatorii, cetăţenii comunei. Având la bază atât prevederile Legii nr. 51/2006 – Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 101/2006 – Legea serviciului de salubrizare a localităţilor, cu modificările şi completările ulterioare, pentru atribuirea contractului delegare a gestiunii serviciului de salubrizare se va organiza o procedură de achizitie simplificată conform prevederilor art. 14 din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, cu modificările şi completările ulterioare, prin aplicarea Legii nr. 98/2016 privind achizitiile publice. Această modalitate de atribuire a dreptului de prestare a serviciului va oferi o deplină garanţie în sensul că operatorul selectat va poseda competenţă tehnico-organizatorică şi profesională corespunzătoare, va asigura personalul necesar şi dotările tehnico-materiale adecvate, şi va dispune de capacitate corespunzătoare pentru a presta serviciul la nivelul parametrilor cantitativi şi calitativi solicitaţi.
Având în vedere importanţa continuării regimului performant instituit în comună în întreaga activitate de organizare şi furnizare a serviciului de salubrizare şi implicit îmbunătăţirea condiţiilor de protecţie a mediului, necesitatea delegării gestiunii este mai mult decât justificată.
Serviciul public de salubrizare a comunei Savadisla cuprinde următoarele activităţi:
- precolectare, colectare şi transport deseuri comunale inclusiv a deseurilor toxice periculoase din deseuri menajere, cu exceptia celor cu regim special
- colectare selectiva transport, depozitare si valorificare a deseurilor voluminoase provenite de la populatie, institutii publice si agenti economici, neasimilate celor menajere (mobilier, deseuri de echipamente electrice si electronice, etc.)
- colectare selective, transport, depozitare a deseurilor rezultate din activitati de constructii si demolari
Pentru intensificarea colectării selective a deşeurilor sunt amplasate eurocontainere de capacitate de 1.1 mc pentru colectarea separată de material plastic, hârtie, sticlă şi metale, numărul cărora va trebui să crească în mod treptat. Colectarea deşeurilor municipale este activitatea prestată de către operator, ce constă efectiv în încărcarea deşeurilor menajere din punctele de colectare ( gospodăriile individuale şi cele ale persoanelor juridice). În desfăşurarea acestei activităţi operatorul trebuie să respecte prevederile Ordinului 536/1997 al Ministerului Sănătăţii pentru aprobarea normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificările şi completările ulterioare. Activitatea de colectare a deşeurilor menajere se desfăşoară conform programelor stabilite în concordanţă cu nevoile populaţiei şi ale persoanelor juridice.
Această activitate cuprinde inclusiv colectarea, transportul, depozitarea şi valorificarea deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deşeuri de echipamente electrice şi electronice etc.), care se efectuează in cadrul unor actiuni de curatenie generala, periodice, conform specificatiilor autoritatii locale.
Organizarea acestor acţiuni se face de regulă trimestrial sau ocazional, la unele solicitări concrete provenite de la populatie sau agenţi economici
IMPORTANT:
Prezentul contract încetează de drept la data implementării proiectului pentru gestionarea integrată a deşeurilor menajere în judetul Cluj, proiect implementat de Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara pentru Gestionarea Integrata a deşeurilor menajere în judeţul Cluj.