Obiectul contractului îl reprezintă achiziţia serviciilor de realizare a studiului de prefezabilitate pentru un terminal intermodal de transport în zona Ungheni, judeţul Mureş.
Scopul contractului de achiziţie îl constituie identificarea celor mai eficiente variante de creare în zona Ungheni a unei infrastructuri adecvate interconectării a trei căi de comunicaţie, respectiv aerian, feroviar şi auto.
Existenţa unui terminal...
Obiectul contractului îl reprezintă achiziţia serviciilor de realizare a studiului de prefezabilitate pentru un terminal intermodal de transport în zona Ungheni, judeţul Mureş.
Scopul contractului de achiziţie îl constituie identificarea celor mai eficiente variante de creare în zona Ungheni a unei infrastructuri adecvate interconectării a trei căi de comunicaţie, respectiv aerian, feroviar şi auto.
Existenţa unui terminal intermodal regional de transport ar conduce la reducerea timpilor şi a cheltuielilor de transport, cu implicaţii benefice asupra cheltuielilor beneficiarilor locali, şi ar creşte competitivitatea zonei metropolitane Târgu Mureş în raport cu regiunile Uniunii Europene, prin racordarea coerentă a reţelei internodale regionale la reţeaua naţională şi europeană.
Consiliul Judeţean Mureş a analizat mai multe locaţii posibile pentru amplasarea Terminalului Intermodal de Transport, dar ar fi de preferat zona de N-E al aeroportului, în apropierea drumului de acces către Parcul Industrial Mureş, în vecinătatea căi ferate, pe teritoriul administrativ al Oraşului Ungheni şi aproape de Autostrada Transilvania (A3). Aeroportul, ca parte componentă a acestei platforme, este foarte important, aici realizându-se activităţi interne/internaţionale (vamă, frontieră de stat).
Locaţia finală urmează a fi stabilită prin studiul de prefezabilitate în urma unei analize aprofundate care va ţine cont de toate elementele specifice zonei.
Prin obiectivul de investiţii "Terminal intermodal de transport în zona Ungheni, judeţul Mureş", (denumit în continuare PROIECT) se vor crea terminale intermodale/multimodale şi se vor asigura instalaţii şi echipamente de transfer intermodal, în scopul combinării transportului rutier de pe distanţe lungi cu cel feroviar şi aerian.
Astfel, prin studiul de prefezabilitate ce se va întocmi, proiectul va fi propus pentru introducerea în Master Planul General de Transport al României în scopul finanţării prin POIM sau programe similare aprobate în viitoarea perioadă de programare 2021-2027.
Scopul proiectului trebuie să fie:
• Construcţia terminalelor intermodale/multimodale pentru asigurarea cel puţin a unui transfer rutier/feroviar prin investiţii în active fixe (drumuri interne, căi ferate interne, clădiri, platforme betonate, utilităţi, împrejmuiri şi alte construcţii civile destinate activităţii de transfer intermodal),
• Asigurarea conexiunilor de tip "last mile" în zona terminalelor intermodale/ multimodale inclusiv prin construcţia căilor de acces (infrastructură rutieră şi/sau feroviară) la terminalele intermodale/multimodale pentru înlăturarea congestiei traficului şi îmbunătăţirea siguranţei circulaţiei.
Prin urmare se va realiza un studiu de prefezabilitate care va cuprinde toate funcţiunile necesare unui nod intermodal, inclusiv o analiză privind operarea terminalului.
Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor este de: 6 zile.
Autoritatea contractantă va răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguităţi tuturor solicitărilor de clarificări prin publicarea răspunsului consolidat în Secţiunea "Listă clarificări, notificări şi decizii" aferentă anunţului de participare simplificat cu 3 zile înainte de termenul limită stabilit în anunţul de participare simplificat pentru depunerea ofertelor, cu condiţia transmiterii solicitării de clarificări în timp util.
Valoarea estimată a contractului este de 190.000,00 lei fără TVA