Aceste activităţi vor fi activităţi de consiliere care au obiective: - promovarea sănătăţii şi a stării de bine – somatic, mintal, emoţional, social si spiritual; -dezvoltarea personală – cunoaşterea de sine, imaginea de sine, relaţionarea interpersonală armonioasa, tehnici de învăţarea eficiente, opţiuni vocaţionale realiste; - prevenţia dispoziţiei afective negative, a neîncrederii în sine, a comportamentelor de risc, a c...
Aceste activităţi vor fi activităţi de consiliere care au obiective: - promovarea sănătăţii şi a stării de bine – somatic, mintal, emoţional, social si spiritual; -dezvoltarea personală – cunoaşterea de sine, imaginea de sine, relaţionarea interpersonală armonioasa, tehnici de învăţarea eficiente, opţiuni vocaţionale realiste; - prevenţia dispoziţiei afective negative, a neîncrederii în sine, a comportamentelor de risc, a conflictelor interpersonale, a dificultăţilor de învăţare, a dezadaptării şcolare şi sociale. Direcţiile în consilierea şcolară vor fi centrate pe dezvoltarea rezilienţei elevilor. Strategia de consiliere va aborda realizarea unui plan personal de rezilienţă pentru fiecare elev, pe baza dificultăţilor relevate de activitatea de evaluare psiho-socială (anamneză, observarea elevului, discuţii cu cadrele didactice), cu obiective de dezvoltare, activităţii, metode de lucru şi evaluare. Acest plan de rezilienţă va fi adaptat la categoria de vârstă 11–14 ani şi va lua în considerare posibilităţile acestora de asimilare şi operare cognitivă, cât şi alte particularităţi specifice. Participarea la activitatea de consiliere va fi în mod predominant de grup, cu posibile şedinţe individuale pentru elevii care necesită o intervenţie aprofundată specifică. Grupul va cuprinde între 10/12 elevi. Metodele utilizate în consilierea elevilor pot fi cele din învăţarea experimentală: exerciţiul (exerciţii de autocunoaştere si inter cunoaştere, exerciţii de ascultare activa, exer