Investitia propusa este compusa din urmatoarele obiective:
- montare si punere in functiune a pistei de sanii de vara cu lungime totala de 822 m
- 2 (doua) statii imbarcare-debarcare,
- cladire tehnica –caserie, cu terasa pentru clientii
- garaj depozitare sanii
- sisteme de acces tip turnicheti
- sistem supraveghere video
- sistem iluminare nocturna.
- pasarela
Pista de coborâre a saniei de vară constă dintr-un g...
Investitia propusa este compusa din urmatoarele obiective:
- montare si punere in functiune a pistei de sanii de vara cu lungime totala de 822 m
- 2 (doua) statii imbarcare-debarcare,
- cladire tehnica –caserie, cu terasa pentru clientii
- garaj depozitare sanii
- sisteme de acces tip turnicheti
- sistem supraveghere video
- sistem iluminare nocturna.
- pasarela
Pista de coborâre a saniei de vară constă dintr-un ghidaj metalic care prin intermediul unor picioare de susţinere metalice se sprijină direct pe pământ. Ghidajul metalic se amplasează pe toată lungimea zonei propuse, între punctele de plecare şi de sosire, traseul acestuia având forma şerpuită, în aşa fel încât să se încadreze in suprafaţa propusa.
Pe ghidajul metalic alunecă la vale săniile cu turişti. Săniile au capacitatea pentru o persoană adultă şi un copil şi sunt dotate cu:
- centuri de siguranţă;
- frână automată (presetată) pentru limitarea vitezei maxime de coborâre;
- sistem de control manual al vitezei de coborâre, prin care fiecare turist poate să-şi adapteze viteza de coborâre după bunul plac.
Fixarea pe pământ a picioarelor de susţinere a ghidajului metalic se face cu ajutorul unor piroane de oţel, piroane ce au diferite lungimi în funcţie de soluţia constructivă a fiecărui furnizor şi de natura terenului de sub ghidaj. Acolo unde terenul nu este suficient de dur se va folosi pietriş. Nu sunt necesare lucrări de amenajare a terenului pe pista de coborâre.
Partia de sanie de vară se situeaza intr-o zona ce nu afecteaza partia de schi existenata ceea ce presupune mentinerea ei pe pozitii si in perioada de iarna si chiar utilizarea ei. Aceasta structura metalica poate fi mutata intr-o alta zone daca este cazul, iar după demontarea ghidajului metalic suprafaţa acesteia va rămâne neafectată.
Din punct de vedere constructiv pista de urcare a saniei de vară este identică cu cea de coborâre şi anume se compune dintr-un ghidaj metalic ce se sprijină pe pamânt prin intermediul unor picioare suport. Acestea din urma sunt fixate în pamânt cu ajutorul unor piroane din oţel.
Spre deosebire însă de pista de coborâre care are traseul şerpuit, pista de urcare are traseul rectiliniu.
Accesul la zona de îmbarcare se realizează pe lângă cabina de comandă a teleschiului, folosindu-se o poartă de acces. Aici, după îmbarcarea turiştilor, operatorul instalaţiei fixează centurile de siguranţă după care cuplează dispozitivul de tractare al teleschiului de sanie.
Ajunse la altitudinea superioară a pistei de tractare, datorită unei schimbări de unghi a ghidajului, săniile se decuplează în mod automat de dispozivul de tractare al teleschiului şi gravitaţional încep să alunece la vale pe pista de coborâre.
Săniile au de regulă capacitatea pentru un adult şi un copil şi au aspectul general similar cu cel al unui bob. Ele sunt prevăzute cu mai multe sisteme de siguranţă, printre care:
- sistem automat de control al vitezei – în funcţie de specificul traseului, înainte de punerea în funcţiune pentru public, frânele automate se reglează pentru o anumită limită maximă a vitezei de coborâre; dacă sania atinge această viteză, în mod automat va intra în funcţiune sistemul de control al vitezei;
- centuri de siguranţă pentru fiecare pasager;
- sistem manual de control al vitezei, sistem prin care fiecare participant poate să adapteze viteza de coborâre a saniei după bunul plac.
- de asemenea, fiecare sanie este echipată cu sisteme de siguranţă de cuplare la sistemul de ghidaj pe care circulă, sisteme care diferă ca formă constructivă de la un producător la altul.
Principalele caracteristici tehnice ale saniei de vară sunt următoarele:
1 Altitudine inferioară: 1.062,30 m
2 Altitudine superioară: 1.155,77 m
3 Diferenţă de nivel: 91.00 m
4 Declinaţie medie - în jos % 19 %
5 Sens de circulaţie - orar
6 Durată estimată parcurs urcare + coborâre: 6.00 ... 9.00 min
7 Număr total estimat sănii: 22 buc
8 Lungime estimată circuit, incl. zone tranzit: 822 m
9 Lungimea pistei - coborâre / traseu: 490 m
10 Viteză/Coborâre: 40 km/h
Pista de urcare
11 Lungime pistă urcare: 332 m
12 Pantă medie: 19 %
13 Viteză tractare: 1.5 m/s
14 Durată transport: 3.18 min.
15 Capacitate de transport: 320 pers./ora
16 Capacitate sanie: 1 adult + 1 copil
17 Distanţă între dispozitive tractare: 30.00 m
18 Număr maxim sănii pe pista de urcare: 21 buc.
Conform devizului aferent scenariului agreeat, pentru realziarea obiectivului, AC a luat in calcul urmatoarele categoriid e cheltuieli:
CAPITOLUL 3: Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica: TOTAL 108.077,20 lei fara TVA, defalcat in cadrul urmatoarelor articole:
3.5.4. Documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor / acordurilor / autorizaţiilor: 9.825,20 lei fara TVA
3.5.5. Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie: 9.825,20 lei fara TVA
3.5.6. Proiect tehnic şi detalii de execuţie: 73.689,00 lei fara TVA
3.8.1. Asistenţă tehnică din partea proiectantului: 14.737,80 lei fara TVA
CAPITOLUL 4: Cheltuieli pentru investiţia de bază: TOTAL 6.558.321,00 lei fara TVA, defalcat in cadrul urmatoarelor articole:
4.1 Construcţii şi instalaţii : 982.520,00 lei fara TVA
4.2 Montaj utilaje tehnologice, echipamente tehnologice şi funcţionale:167.028,40 lei fara TVA
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj: 5.236.831,60 lei fara TVA
4.5 Dotari: 147.378,00 lei fara TVA
4.6 Active necorporale: 24.563,00 lei fara TVA
CAPITOL 5: Alte cheltuieli
5.1 Organizarea de santier: total 63.863,80 lei fara TVA
5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier: 49.126,00 lei fara TVA
5.1.2. Cheltuieli conexe organizării şantierului: 14.737,80 lei fara TVA