Serviciile şi lucrările ce formează obiectul prezentei proceduri deservesc un interes public dat de eficientizarea energetică a blocului de locuinţe din strada Gării, nr. 24, bloc 12 – Asociaţia 2000, Municipiul Tulcea. Proiectul va avea un impact major pentru reducerea consumurilor de energie şi implicit a emisiilor de carbon.Realizarea proiectului va corespunde din punct de vedere tehnic şi estetic cerinţelor te...
Serviciile şi lucrările ce formează obiectul prezentei proceduri deservesc un interes public dat de eficientizarea energetică a blocului de locuinţe din strada Gării, nr. 24, bloc 12 – Asociaţia 2000, Municipiul Tulcea. Proiectul va avea un impact major pentru reducerea consumurilor de energie şi implicit a emisiilor de carbon.Realizarea proiectului va corespunde din punct de vedere tehnic şi estetic cerinţelor tehnice, economice şi tehnologice a standardelor în vigoare. Se va asigura îmbunătăţirea eficienţei energetice în special prin lucrări de îmbunătăţire a izolaţiei termice şi hidroizolarea anvelopei clădirii (pereţi exteriori, ferestre, tâmplărie, planşeu superior, planşeu peste subsol), şarpantelor, reabilitarea şi modernizarea instalaţiei de distribuţie şi colectare apă, parte comună a clădirii tip bloc de locuinţe.Prezenta procedură de achiziţie publică are ca obiect realizarea achiziţiei publice de:
a) servicii de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului;
b) execuţie lucrări.
Din perspectiva dispoziţiilor art. 35 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere faptul că obiectul contractului ce urmează a fi atribuit constă în servicii şi lucrări, se aplică dispoziţiile actului normativ indicat aplicabile pentru tipul de achiziţie care constituie obiectul principal al contractului în cauză (respectiv lucrări), achiziţia având caracter mixt.
Etapele necesar a fi parcurse pentru realizarea investiţiei sunt date de:
A. elaborarea proiectului tehnic:
a) în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului României nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
b) cu respectarea conţinutului Ghidului Solicitantului – Condiţii specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte cu titlul POR/2019/3/3.1/A/ITI/2 (se va avea în vedere Grila de analiză a conformităţii şi calităţii proiectului tehnic -Anexa 3.1.A – 3.c) aprobat prin Ordinul Viceprim-ministrului, Ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice nr. 1535/10.04.2019 – publicat pe site-ul www.inforegio.ro;
B. a) asistenţă tehnică din partea proiectantului pe perioada execuţiei lucrărilor;
b) executarea lucrărilor.
Obiectul contractului se realizează în 2 etape, după cum urmează:
a) Etapa I: Servicii de proiectare tehnică – perioada aferentă acestor servicii este de 2 luni;
Serviciile ce formează obiectul achiziţiei se prestează în următoarele sub-etape:
a1) Etapa I: elaborare proiect tehnic de execuţie, proiect pentru organizarea executiei lucrărilor, caiet de sarcini pentru execuţie lucrări, detalii de execuţie, proiect pentru autorizaţia de construire aferente obiectivului de investiţii, în conformitate cu prevederile H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, Anexa nr. 10 şi obţinere autorizaţie de construire. La faza de proiect tehnic şi detalii de execuţie, prestatorul are obligaţia de a prezenta şi devizul general însoţit de partea economică confidenţială a lucrărilor conform formularelor prevăzute în H.G. nr. 907/2016.
a2) Etapa a II-a: asistenţă tehnică din partea proiectantului pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor, perioada aferentă acestei etape fiind de 8 luni.
b) Etapa II: Execuţie lucrări şi servicii de asistenţă din partea proiectantului – cea de a doua etapă contractuală, dată de execuţia lucrărilor, coincide şi cu cea de a doua etapă de prestare a serviciilor, constând în asistenţa tehnică din partea proiectantului pe durata execuţiei lucrărilor, ce includ echiparea cu utilaje şi dotarea spaţiilor, conform specificaţiilor Caietului de sarcini aferent achiziţiei.
Durata aferentă Etapei I (serviciile de proiectare tehnică): 2 luni reprezentând perioada pentru elaborarea documentaţiilor tehnice pentru obţinerea avizelor/acordurilor necesare în vederea autorizării lucrărilor, elaborarea proiectului tehnic, a caietelor de sarcini pe specialităţi, detaliilor de execuţie, proiectul pentru autorizaţia de construire, proiectul pentru organizarea execuţiei lucrărilor, aferente obiectivului de investiţii, verificarea documentaţiilor de către autoritatea contractantă;
Durata aferentă Etapei a II-a: 68 luni din care:
- 8 luni - durata de executare a lucrărilor (stabilită conform ofertei desemnate câştigătoare) şi durata serviciilor de asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul executării lucrărilor;
- minim 60 luni - perioada de garanţie acordată lucrărilor.
Din durata totală a contractului, durata de prestare a serviciilor şi de execuţie a lucrărilor este de maxim 10 luni.