Prezenta procedură de achiziţie publică are ca obiect realizarea achiziţiei publice de servicii de proiectare tehnică, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţie lucrări pentru proiectul “Eficientizarea energetica a cladirilor rezidentiale multifamiliale din comuna Baru, judetul Hunedoara".
Din perspectiva dispoziţiilor art. 35 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi comp...
Prezenta procedură de achiziţie publică are ca obiect realizarea achiziţiei publice de servicii de proiectare tehnică, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţie lucrări pentru proiectul “Eficientizarea energetica a cladirilor rezidentiale multifamiliale din comuna Baru, judetul Hunedoara".
Din perspectiva dispoziţiilor art. 35 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere faptul că obiectul contractului ce urmează a fi atribuit constă în servicii şi lucrări, se aplică dispoziţiile actului normativ indicat aplicabile pentru tipul de achiziţie care constituie obiectul principal al contractului în cauză (respectiv lucrări), achiziţia având caracter mixt.
Etapele necesare a fi parcurse pentru realizarea investiţiei sunt:
A. elaborarea proiectului tehnic:
a) în conformitate cu prevederile HGR nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
b) cu respectarea conţinutului Ghidului specific — Condiţii de accesare a fondurilor europene aferente Planului naţional de redresare şi rezilienţă în cadrul apelurilor de proiecte PNRR/2022/C5/1/A.3.1/1, PNRR/2022/C5/1/A.3.2/1, componenta 5 — Valul renovării, axa 1 — Schema de granturi pentru eficienţă energetică şi rezilienţă în clădiri rezidenţiale multifamiliale, operaţiunea A.3 — Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor rezidenţiale multifamiliale;
B. executarea lucrărilor şi asistenţa tehnică din partea proiectantului pe perioada execuţiei lucrărilor.
Obiectul contractului se realizează în 2 etape, după cum urmează:
a) Etapa I: Servicii de proiectare tehnică
Serviciile de proiectare tehnică se prestează în următoarele sub-etape:
a1) elaborare proiect tehnic de execuţie, proiect pentru organizarea executiei lucrărilor, caiete de sarcini pentru execuţie lucrări, detalii de execuţie, proiect pentru obţinerea autorizaţiei de construire aferente obiectivului de investiţii (DTAC) şi documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor solicitate pentru obţinerea autorizatiei de construire a obiectivului – perioada aferentă acestor servicii este de 3 luni, dar nu mai târziu de 10.01.2024;
Toate documentaţiile aferente serviciilor de proiectare se vor realiza în conformitate cu prevederile H.G. nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice.
La faza de proiect tehnic şi detalii de execuţie, prestatorul are obligaţia de a prezenta şi devizul general însoţit de partea economică confidenţială a lucrărilor conform formularelor prevăzute în H.G. nr. 907/2016.
a2) asistenţă tehnică din partea proiectantului pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor, respectiv pe o perioada de 20 de luni.
b) Etapa II: Execuţie lucrări şi servicii de asistenţă din partea proiectantului – cea de a doua etapă contractuală, dată de execuţia lucrărilor, coincide şi cu cea de a doua sub-etapă de prestare a serviciilor, constând în asistenţa tehnică din partea proiectantului pe durata execuţiei lucrărilor. – perioada aferentă acestor servicii este de 20 de luni.
Executarea lucrărilor necesare realizării investiţiei, implica executarea cel putin a următoarelor măsuri de interventie:
1. Lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii, respectiv:
- izolarea termică a faţadei - parte vitrată, prin:
înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, inclusiv a celei aferente accesului în clădire, cu tâmplărie termoizolantă cu performanţă ridicată,
înlocuirea tâmplăriei interioare (uşi de acces şi ferestre) către spaţiile neîncălzite sau insuficient încălzite
- izolarea termică a faţadei - parte opacă (termoizolarea pereţilor exteriori),inclusiv:
termoizolarea planşeului peste ultimul nivel cu sisteme termoizolante în cazul existenţei şarpantei,
reabilitarea şarpantei, precum şi repararea şarpantei în cazul podurilor neîncălzite
înlocuirea învelitorii cu o soluţie alternativă, în măsura în care este justificată printr-o performanţă termică superioară
- închiderea balcoanelor şi/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă, inclusiv izolarea termică a parapeţilor
- izolarea termică a planşeului peste subsol, în cazul în care prin proiectarea clădirii sunt prevăzute spaţii destinate activităţilor la parter
2. Lucrări de reabilitare/ modernizare a instalaţiilor de iluminat în clădiri, respectiv:
- înlocuirea corpurilor de iluminat fluorescent şi incandescent cu corpuri de iluminat cu eficienţă energetică ridicată şi durată mare de viaţă, inclusiv tehnologie LED;
- instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de mişcare/prezenţă, acolo unde acestea se impun pentru economie de energie.
3. Sisteme inteligente de umbrire pentru sezonul cald, respectiv:
- montarea unor elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele, rulouri etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă
4. Lucrări pentru echiparea cu staţii de încărcare pentru maşini electrice, conform prevederilor Legii nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, respectiv:
- 6 puncte de reîncărcare pentru vehicule electrice
5. Alte tipuri de lucrări, respectiv:
- repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura blocului de locuinţe
- repararea sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;
- demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie
- repararea elementelor de construcţie ale faţadei care prezintă potenţial pericol de desprindere şi/sau afectează funcţionalitatea clădirii
- refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;