În vederea atribuirii contractului de achiziţie publică, autoritatea contractantă optează, pentru aplicarea procedurii simplificate, din următoarele motive:
• complexitatea contractului de achiziţie publică;
• costurile implicate de atribuirea contractului de lucrări corelate cu fondurilece fac obiectulachiziţiei;
• nivelul de dezvoltare şi concurenţa pe piaţa din acest domeniu pentru care va avea loc achiziţia;
• respect...
În vederea atribuirii contractului de achiziţie publică, autoritatea contractantă optează, pentru aplicarea procedurii simplificate, din următoarele motive:
• complexitatea contractului de achiziţie publică;
• costurile implicate de atribuirea contractului de lucrări corelate cu fondurilece fac obiectulachiziţiei;
• nivelul de dezvoltare şi concurenţa pe piaţa din acest domeniu pentru care va avea loc achiziţia;
• respectarea cât mai exhuastivă a principiilor statuate la art.2, alin(2) din Legea nr. 98/2016.
Autoritatea contractantă atribuie contractele de achiziţiepublică/acordurile-cadru şi organizează concursurile de soluţii care privesc achiziţiile publice a căror valoare estimată este mai mică decât pragurile corespunzătoare prevăzute la art. 7 alin.(1) din Legea nr. 98/2016 prin aplicarea unei proceduri simplificate, cu respectarea principiilor prevăzute la art.2, alin(2) din Legea nr. 98/2016.
Autoritatea contractantă nu va restricţiona participarea la procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică prin introducerea unor criterii minime de calificare, care:
a) nu prezintă relevanţă în raport cu natura şi complexitatea contractului de achiziţie publică ce urmează să fie atribuit;
b) sunt disproporţionate în raport cu natura şi complexitatea contractului de achiziţie publică ce urmează a fi atribuit.
Având în vedere că criteriul utilizat este criteriul "cel mai bun raport calitate-preţ", astfel cum este prevăzut la art. 187 alin. (3) lit. c) din Lege, stabilirea ofertei câştigătoare se realizează prin aplicarea unui sistem de factori de evaluare pentru care se stabilesc ponderi relative sau un algoritm specific de calcul.
Valoarea totala estimata este în cuantum de 651.282,59 lei fara TVA, şi este compusa din:
-cap.2-Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare=18.600,00 lei fără TVA,
-cap.3.5.4-Documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor=2.000,00 lei fără TVA,
-cap.3.5.6- Proiect tehnic şi detalii de execuţie-25.935,00 lei fără TVA,
-cap.3.8.1- asistenţă tehnică din partea proiectantului -12.600,00 lei fără TVA,
-cap.4.1- Construcţii şi instalaţii – 540.053,72 lei fara TVA,
-cap.4.2-Montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale=5.127,59 lei fără TVA,
-cap.4.3-Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj=34.790,39 lei fără TVA,
-cap.5.1.1- organizare de santier–12.175,89 lei fara TVA.
Valoarea estimată a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU CUPRINDE SUMA AFERENTA CHELTUIELILOR DIVERSE SI NEPREVAZUTE precizată în bugetul proiectului (devizul general), acestea putând fi accesate, după caz, în funcţie de necesităţi, prin modificarea contractului, în condiţiile prevăzute la art.221 din Lg. nr.98/2016 privind achiziţiile publice.
Dotările aferente cap.4.5 NU se vor oferta.
Achiziţia dotărilor se vor achiziţiona printr-o procedură separată de cea a achiziţiei de lucrări.
Achiziţia dotărilor se vor achiziţiona printr-o procedură separată de cea a achiziţiei de lucrări, întrucât, chiar dacă le considerăm destinate aceluiaşi scop, conduce la impunerea asocierii operatorilor economici (pentru a avea capacitatea de exercitarea a activităţii profesionale) astfel încât să poată acoperi toate activităţile cuprinse în obiectul contractului, iar acest demers poate avea ca efect restrângerea accesului operatorilor economici la procedura de atribuire.
Pentru dotări de natura echipamentelor IT/instrumente muzicale/jucării/articole sportive etc, acestea vor face obiectul unor proceduri distincte, cu luarea în considerare a prevederilor art.18 din Legea 98/2016, în caz contrar operatorii economici ar fi obligaţi să apeleze la o formă de asociere/subcontractare ceea ce contravine prevederilor legale în vigoare.
Pe durata contractului, modificarea/actualizarea preturilor este posibila numai in cazul in care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorităţile locale acte administrative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renunţarea la anumite taxe/impozite locale ori pe piata au aparut anumite conditii in urma carora s-a constatat modificarea indicilor de pret pentru elemente constitutive ale ofertei, al căror efect se reflectă în cresterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul acordului - cadru, conform art. 221 din Legea 98/2016.
Pot fi supuse clauzei de revizuire:
- diferenţe cantitative/valorice puse în operă rezultate din remăsurători, datorate doar nepotrivirilor dintre estimarea iniţială şi realitatea execuţiei, fără a fi afectat proiectul tehnic sau specificaţiile tehnice (lucrări ce se regasesc în formularul F3 din Pth);
Decontarea lucrarilor se va face in baza cantitatilor real executate, pe baza masuratorilor realizate in teren.
Diferentele dintre cantitatile estimate initial (in contract) si cele real executate, fara modificarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie, nu vor fi interpretate ca o modificare in conditii exceptionale/substantiala/nesubstantiala, in situatia in care aceste diferente sunt datorate doar nepotrivirilor dintre estimarea initiala si realitatea executiei, fara a fi afectat proiectul tehnic sau specificatiile tehnice.
Daca diferentele de cantitati sunt datorate altor modificari, cum ar fi modificari de proiect tehnic sau ale specificatiilor tehnice, atunci aceste diferente nu vor fi considerate remasuratori, ci vor fi analizate ca modificari ale contractului şi vor fi tratate în conformitate cu prevederile art.221 din Lg.nr.98/2016 şi ale Instrucţiunii ANAP nr.3/2017 privind modificarile contractului de achizitie publica/contractului de achizitie sectoriala/ acordului-cadru si incadrarea acestor modificari ca fiind substantiale sau nesubstantiale
La finalul contractului de achiziţie publică suma depăşirilor valorice mentionate în clauza de revizuire trebuie să se încadreze în plafonul aferent "cheltuielilor diverse şi neprevăzute", stabilit conform legislaţiei incidente, respectiv la 20%, în funcţie de situaţia în care se încadrează, respectiv, execuţie lucrări de intervenţie la o construcţie existentă.