II.1.5) Descrierea contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Descrierea obiectivului de investiţii propus din punct de vedere tehnic şi funcţional:
Clădirea CORP C4 - ATELIER ŞCOALĂ nu este clasificată ca monument istoric şi nici nu se află în zonă protejată.
În momentul de faţă la nivelul parterului funcţionează un atelier şcoală al Facultăţii de Mecanică. La mezanin sunt amenajate vestiarele pentru studenţi şi birouri p...
II.1.5) Descrierea contractului sau a achizitiei/achizitiilor
Descrierea obiectivului de investiţii propus din punct de vedere tehnic şi funcţional:
Clădirea CORP C4 - ATELIER ŞCOALĂ nu este clasificată ca monument istoric şi nici nu se află în zonă protejată.
În momentul de faţă la nivelul parterului funcţionează un atelier şcoală al Facultăţii de Mecanică. La mezanin sunt amenajate vestiarele pentru studenţi şi birouri pentru personal. Etajul 1 nu face parte din prezenta propunere, la acest nivel fiind realizate recent lucrări de recompartimentare şi renovare. La etajul 2 funcţionează laboratoare ale Facultăţii de Electrotehnică.
Imobilul (corpul C4 – ATELIER SCOALA) este compus din:
- la PARTER: atelier maşini unelte, magazie scule, coridor, 2 case de scări, cameră ascensor, cameră hrdrofor, grup sanrtar, maqazie, cameră gunoi, post transformare (3 încăperi), depozit, atelier vopsitorie, atelier tinichigie, atelier sudură;
- la MEZANIN: hol, casa scărilor ascensor, vestiar bărbaţi, vestiar muncitori, spălător, vestiar femel, 3 cabine wc, atelier electricieni, birou şef producţie, grup sanitar (6 încăperi) debara;
- la ETAJ I (NU FACE OBIECTUL PROIECTULUI): hol, 2 case de scară, ascensor, atelier electro, atelier lăcătuşerie, atelier mecanică fină, magazie scule, atelier decapare, atelier acoperiri, 2 magazii, 2 biouri, logie, grup sanitar (6 încăperi), debara;
- la ETAJ II: 4 săli de curs, 4 ateliere de proiectare, 3 birouri, 1 magazie, hol, coridor, 2 case de scări, grup sanitar (6 încăperi), debara.
Constructia a fost realizată în perioada de început a anilor 1970. Drept urmare, clădirea a suferit efectele unor evenimente seismice semnificative cum ar fi cele din 4 martie 1977, 30 august 1986, 31 mai 1990.
Peste acoperisul terasă prevazut initial, s-a executat in anul 1998 o şarpantă din ferme metalice şi învelitoare de tablă cutată, învelitoare înlocuită în anul 2016.
Clădirea nu a suferit modificări sau schimbări de funcţiune.
suprafaţa construită existentă a corpului C4 - ATELIER ŞCOALĂ este de 971mp.
suprafaţa construită desfăşurată existentă a corpului C4 - ATELIER ŞCOALĂ este de 3225mp.
Lucrările de intervenţie propuse:
- termoizolarea peretilor exteriori, a planseului peste ultimul nivel precum si inlocuirea elementelor exterioare de tamplarie;
- desfacerea si refacerea pardoselii peste sol care este deteriorata;
- recompartimentarea spatiilor cu pereti usori din gips-carton sau zidarie din B.C.A.
- amenajarea a patru amfiteatre la nivelul parterului.
În acest sens nu sunt necesare masuri de interventie la nivelul structurii de rezistenta a constructiei expertizate. Lucrarile de reabilitare si recompartimentare propuse nu sunt in masura sa afecteze in vreun fel capacitatea de rezistenta si stabilitate a structurii.
Modificarea compartimentărilor existente şi amenajarea unor spaţii destinate laboratoarelor, sălilor de seminarii şi birourilor pentru cadrele didactice. La parter se vor amenaja patru amfiteatre pentru 141 si respectiv 111 studenţi.
Se va tine cont de spaţiile minime necesare după cum urmează:
- laboratoare: 4,00 - 6,00 mp/persoană
- săli de seminarii: 2,00 mp/persoană
- birouri: 6,00 – 7,00mp/persoană
- volumul de aer necesar - minim 5 mc/persoană
1. Intrucât spaţiile în care funcţionează Facultăţile cu profil electric din cadrul UTCN sunt
insuficiente, se doreşte extinderea acestora, prin reabilitarea şi recompartimentarea cladirii Atelier Şcoală din incinta situate în Cluj Napoca str. Dorobanţilor nr 71-73,analizată în prezenta documentaţie.
Incinta este împrejmuiă pe toate laturile cu gard din prefabricate de beton şi partial cu gard cu panouri de sârmă şi stâlpi metalici;
2. relaţiile cu zone invecinate, accesuri existente şi/sau căi de acces posibile
Parcela se învecinează la nord cu incinta fostului Grup Şcolar Aurel Vlaicu, la sud cu domeniul public al Municipilui Cluj-Napoca reprezentat prin strada Dorobanţilor, la vest cu o proprietate privată, iar la est cu locuinţe colective. Accesul pe teren se realizează pe latura de sud.
In incinta studiata se afla amplasate cinci corpuri de cladire si anume:
- CORP “C1" – nu se studiaza (corp A conform CF.nr. 318952)
- CORP “C2" – nu se studiaza (corp B conform CF.nr. 318952)`
- CORP “C3" – nu se studiaza (corp C conform CF.nr. 318952)
- CORP “C4" ATELIER SCOALA – se studiaza (corp D conform CF.nr. 318952)
- CORP “C4" HALA – nu se studiaza (corp D conform CF.nr. 318952)
- CORP “C5" – nu se studiaza (corp E A conform CF.nr. 318952)
Atelierul Şcoală este constituit din două aripi de clădire, intervenţia realizându-se pe CORPUL C4 - ATELIER ŞCOALĂ (Aripa "A") a acestuia.
Imobilul este amplasat în intravilanul Municipiului Cluj, la adresa Calea Dorobanţilor 71-73. Terenul pe care se află CORPUL C4 - ATELIER ŞCOALĂ, este proprietatea Universităţii Tehnice întăbulată cu titlul de drept de lege. Este înscris în C.F. nr. 318952 Cluj-Napoca. Parcela se învecinează la nord cu incinta fostului Grup Şcolar Aurel Vlaicu, la sud cu domeniul public al Municipilui Cluj-Napoca reprezentat prin strada Dorobanţilor, la vest cu o proprietate privată, iar la est cu locuinţe colective. Terenul are conform C.F. o suprafaţă de 5.431mp
3. . datele seismice si climatice
Potenţialul seismic al regiunii este cel corespunzător zonei seismice de calcul F cu o valoarea de vârf a acceleraţiei terenului de proiectare pentru cutremure în intervalul mediu de recurenţă IMR = 100 ani , ag = 0.10 g şi valoarea perioadei de colţ, Tc = 0.7 sec (P100/1-2013).
Climatul de tip continental moderat al zonei impune, conform STAS 6054/77, coborârea tălpii fundaţiei sub adâncimea maximă de îngheţ. Pentru amplasamentul studiat aceasta este de ~0.80-0.90m.
Refacerea tuturor finisajelor şi instalaţiilor interioare, în concordanţă cu funcţiunea nouă de
spaţiu de învăţământ, echiparea şi dotarea corespunzătoare a clădirii Se va amenaja incinta;
Se vor executa branşamente şi racorduri noi la utilităţi (electricitate, apa, canalizare, gaz).