Drumul comunal DC73, asigura legătură locuitorilor către proprietăţi şi către sediile sociale şi economice ale unităţilor declarate sau către terenurile agricole adiacente drumului făcând posibil totodată accesul către oraşul reşedinţă de judeţ.
Drumul comunal are o lungime investigată de cca. 2,883 km şi are o structură flexibilă cu un strat de uzură din asfalt.
a) În plan drumul comunal DC 73 are un traseu cu sinuozităţ...
Drumul comunal DC73, asigura legătură locuitorilor către proprietăţi şi către sediile sociale şi economice ale unităţilor declarate sau către terenurile agricole adiacente drumului făcând posibil totodată accesul către oraşul reşedinţă de judeţ.
Drumul comunal are o lungime investigată de cca. 2,883 km şi are o structură flexibilă cu un strat de uzură din asfalt.
a) În plan drumul comunal DC 73 are un traseu cu sinuozităţi moderate generat de amplasamentul acestuia în zona de podiş premontan cu altitudini de pana la 270 m.
b) În profil longitudinal, drumul investigat asigura declivităţi în limita a 4%.
c) În secţiune transversală, drumul comunal DC 73 se desfăşoară la nivelul terenului adiacent, uşor în rambleu, asigurat o parte carosabila actuală cu media de 5.50 m şi acostamente de circa 0.50-1.00 m înierbate. Drumul are şanţuri de pământ şi câteva podeţe de descărcare.
d) Structura rutieră a drumului este flexibilă cu un strat de uzura din asfalt fundat pe umpluturi necoezive (balast în amestec cu piatră spartă).
Structura drumului comunal se prezintă cu defecte specifice drumurilor pietruite: făgaşe, gropi, burduşiri şi denivelări crăpături, fisuri, faianţări eludări de suprafaţă, defecte specifice unei structuri rutiere învechite de tip IBU cu un strat de uzură de cca. 3 cm şi unul de rezistenţă de cca. 4 cm. Structura rutieră este încadrată cu borduri.
Scurgerea apelor pluviale de pe partea carosabilă se efectuează deficitar ca urmare a pantelor transversale necorespunzătoare dar şi ca urmare a defecţiunilor din corpul drumului. Drumul comunal are şanţuri din pământ, parţial colmatate. Podeţele întâlnite sunt în general într-o stare mediocră şi necesită după caz a fi înlocuite sau reparate.
Se propune executarea următoarelor lucrări:
- îmbrăcăminte asfaltică BA 16 sau BAPC16 de 6 cm grosime;
- reparaţii la stratul asfaltic existent prin plombarea gropilor, colmatarea crăpăturilor şi fisurilor, reparaţii pe zonele faianţate până la patul drumului. Completări la acostamente cu piatră spartă (calcar) sau balast.
- înlocuire şi completare podeţe tubulare;
- şanţuri de pământ;
- semnalizare şi marcaje.
Valoare estimată = 1.574.091,62 Lei din care, pe capitole bugetare:
3.5.4 Documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii 10.000,00 lei fără TVA
avizelor / acordurilor / autorizaţiilor
3.5.6 Proiect tehnic şi detalii de execuţie 35.000,00 lei fără TVA
3.8.1 Asistenţă tehnică din partea proiectantului 12.000,00 lei fără TVA
4.1. Construcţii şi instalaţii 1.499.091,62 lei fără TVA
5.1.1. Lucrări de construcţii pentru organizarea şantierului 18.000,00 lei fără TVA
Numar zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 9.
Autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/ informatii suplimentare, adresate de catre operatorii economici, cu 6 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.