Din cauza fenomenelor meteorologice din ultima perioadă şi a creşterii substanţiale a aportului de apă în sol, pe raza localităţii Licurici, comuna Licurici, s-au produs două alunecări de teren, cu tasare a părţii carosabile, pe drumul judeţean DJ 675A, la poziţiile kilometrice 0+680, respectiv 2+080, care au afectat partea carosabilă pe o lungime de aproximativ 100 m, pe câte un sens de circulaţie.
Drumul judeţean 675A fac...
Din cauza fenomenelor meteorologice din ultima perioadă şi a creşterii substanţiale a aportului de apă în sol, pe raza localităţii Licurici, comuna Licurici, s-au produs două alunecări de teren, cu tasare a părţii carosabile, pe drumul judeţean DJ 675A, la poziţiile kilometrice 0+680, respectiv 2+080, care au afectat partea carosabilă pe o lungime de aproximativ 100 m, pe câte un sens de circulaţie.
Drumul judeţean 675A face legătura între drumul naţional 67B şi comunele Licurici, Berleşti şi Bustuchin, precum şi legătura între drumul naţional 67B şi drumul judeţean 675C (Logreşti-Bustuchin-Roşia de Amaradia-Alipmeşti, până în drumul naţional 66).
Refacerea părţii carosabile a drumului judeţean 675A, la km 0+680, respectiv 2+080, în comuna Licurici, judeţul Gorj, prezintă o importanţă deosebită atât din punct de vedere social, cât şi din punct de vedere economic.
În cele 2 puncte, km 0+680, respectiv km 2+080 ale drumului judeţean DJ 675A îmbrăcămintea rutieră şi scurgerea apelor sunt neconforme, astfel încât drumul judeţean nu mai corespunde necesităţilor şi perspectivelor de dezvoltare economică şi socială a regiunii în care acesta se situează, fapt ce necesită refacerea lui cât mai rapidă pentru îmbunătăţirea viabilităţii, precum şi a confortului şi siguranţei circulaţiei pentru utilizatori.
Planeitatea si rugozitatea suprafeţei de rulare este rea, ca urmare a acţiunii traficului dar si a fenomenelor naturale, suprafaţa de rulare prezentând degradări severe de tipul cedărilor de fundaţie a drumului, care împiedica desfăşurarea normala a circulaţiei rutiere.
În momentul actual starea tehnică a DJ 675 A, de la km 0+660 la km 0+710, km 2+055 la km 2+455 lasă mult de dorit şi afectează modul de viaţă al locuitorilor care sunt nevoiţi sa o parcurgă.
Tronsonul de drum judetean care face obiectul acestei documentatii este improprie circulaţiei autovehiculelor şi pietonilor, având ca strat de rulare straturi suprapuse de mixturi asfaltice, cu grosimea variabilă, aşternute succesiv datorita cedărilor.
O mare problemă o reprezintă colectarea şi evacuarea apelor de pe partea carosabilă, actualmente aceasta se desfăşoară la întâmplare, din cauza lipsei drenajului adecvat.
De-a lungul tronsonului de drum analizat, şanţurile lipsesc, apa stagnează neevacuându-se spre emisar.
Pentru conceperea soluţiilor de modernizare s-a efectuat revizia tehnică a tronsonului de drum judeţean, respectiv a stării zestrei existente şi a modului de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă din zona construcţiilor considerate.
În urma investigaţiilor efectuate, s-a constatat că starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii normale, cu defecţiuni ale suprafeţei de rulare şi ale complexului rutier frecvente şi pe suprafeţe întinse, cu o îmbrăcăminte rutieră neconformă cerinţelor actuale de securitate şi confort (cu starea tehnică a suprafeţei de rulare afectata de condiţiile climaterice, cu viteze de circulaţie reduse etc.) şi cu infiltrarea apelor din precipitaţii în corpul drumului.