Datorită fenomenelor meteorologice din ultima perioadă şi a creşterii substanţiale a aportului de apă în sol, pe raza comunei Slivileşti s-au produs doua alunecări de teren cu tasare a părţi carosabile pe drumul judeţean DJ 673, la poziţiile kilometrice 9+200, respectiv 14+900 care au afectat partea carosabilă pe o lungime de aproximativ 100 m, pe câte un sens de circulaţie.Pe sectorul de drum, la km 14+900, drumul este ...
Datorită fenomenelor meteorologice din ultima perioadă şi a creşterii substanţiale a aportului de apă în sol, pe raza comunei Slivileşti s-au produs doua alunecări de teren cu tasare a părţi carosabile pe drumul judeţean DJ 673, la poziţiile kilometrice 9+200, respectiv 14+900 care au afectat partea carosabilă pe o lungime de aproximativ 100 m, pe câte un sens de circulaţie.Pe sectorul de drum, la km 14+900, drumul este realizat în profil mixt, cu şanţ pe partea stânga şi zid de sprijin din beton de ciment. Pe partea dreaptă la o distanţa de aproximativ 50 m se afla o construcţie tip locuinţa. Ambii versanţi sunt împăduriţi cu arboret şi lăstăriş în imediata vecinătate a drumului şi copaci pe restul versanţilor.Pe acest amplasament s-au întâlnit următoarele fenomene:- tasări accentuate ale platformei drumului pe o lungime de cca 50,0 m;- fisuri, crăpături, denivelări si faianţări ale structurii asfaltice, mai pronunţate la 1.50 m fata de marginea parţii carosabile , dar care ajunge pana la 2.50 m fata de marginea parţii carosabile;- şanţul este colmatat şi nu asigura scurgerea normala a apelor de suprafaţă in lungul drumului judeţean către podeţ;- camera de cădere din amonte prezinta defecţiuni specifice lucrărilor din betonPe sectorul de drum, la km 9+200, drumul este realizat în profil mixt, cu şanţ pe partea stânga. Pe partea dreaptă la o distanţă de aproximativ 50 m se află o zona agricolă iar pe partea stânga se afla contracturii unifamiliale. Ambii versanţi sunt împăduriţi cu arboret şi lăstăriş în imediata vecinătate a drumului şi copaci pe restul versanţilor.Tronsoanele de drum judetean care face obiectul acestei documentatii sunt improprii circulaţiei autovehiculelor şi pietonilor, având ca strat de rulare straturi suprapuse de mixturi asfaltice, cu grosimea variabilă, aşternute succesiv datorita cedărilor.Pentru conceperea soluţiilor de modernizare s-a efectuat revizia tehnică a tronsonului de drum judeţean, respectiv a stării zestrei existente şi a modului de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă din zona construcţiilor considerate.În urma investigaţiilor efectuate, s-a constatat că starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii normale, cu defecţiuni ale suprafeţei de rulare şi ale complexului rutier frecvente şi pe suprafeţe întinse, cu o îmbrăcăminte rutieră neconformă cerinţelor actuale de securitate şi confort (cu starea tehnică a suprafeţei de rulare afectata de condiţiile climaterice, cu viteze de circulaţie reduse etc.) şi cu infiltrarea apelor din precipitaţii în corpul drumului.Planeitatea suprafeţei de rulare, este necorespunzătoare, ca urmare a lipsei unei solutii unitare.