Datorită fenomenelor meteorologice şi a creşterii substanţiale a volumelor de apă generate de precipitaţiile abundente pe raza localităţii Runcu şi pe "Cheile Sohodolului" din comuna Runcu, precum şi datorită creşterii debitelor pe râul Sohodol şi a scurgerii importante de apă de pe versanţi, s-au produs degradări ale elementelor constructive ale zidurilor de sprijin, ale şanţurilor, ale corpului drumului de pe DJ 672C pe s...
Datorită fenomenelor meteorologice şi a creşterii substanţiale a volumelor de apă generate de precipitaţiile abundente pe raza localităţii Runcu şi pe "Cheile Sohodolului" din comuna Runcu, precum şi datorită creşterii debitelor pe râul Sohodol şi a scurgerii importante de apă de pe versanţi, s-au produs degradări ale elementelor constructive ale zidurilor de sprijin, ale şanţurilor, ale corpului drumului de pe DJ 672C pe sectorul de drum Cheile Sohodolului, km 16+100 la km 33+600.Pe cea mai mare parte a traseului drumului judeţean DJ672C - 17,5 km - sat Runcu - Cheile Sohodolului îmbrăcămintea rutieră şi scurgerea apelor sunt neconforme, astfel încât drumul judeţean nu mai corespunde necesităţilor şi perspectivelor de dezvoltare economică şi socială a regiunii în care acesta se situează, fapt ce necesită modernizarea lui cât mai rapidă pentru îmbunătăţirea viabilităţii, precum şi a confortului şi siguranţei circulaţiei pentru utilizatori.Planeitatea si rugozitatea suprafeţei de rulare este rea atât pe sectorul asfaltat cât mai ales pe sectorul pietruit, ca urmare a lipsei unei îmbrăcăminţi moderne, iar starea îmbrăcăminţii existente conduce la frânari şi accelerări frecvente, la zgomot şi vibraţii la trecerea autovehiculelor, etc. (vezi Arhiva fotografica).Tronsonul de drum judetean care face obiectul acestei documentatii este improprie circulaţiei autovehiculelor şi pietonilor, având ca strat de rulare straturi suprapuse de mixturi asfaltice, cu grosimea variabila, asternute succesiv datorita cedărilor.O mare problemă o reprezintă colectarea şi evacuarea apelor de pe partea carosabilă, actualmente aceasta se desfăşoară la întâmplare, din cauza lipsei drenajului adecvat.De-a lungul tronsonului de drum analizat, şanţurile lipsesc, apa stagnează neevacuându-se spre emisar.Pentru conceperea soluţiilor de modernizare s-a efectuat revizia tehnică a tronsonului de drum judetean, respectiv a stării zestrei existente şi a modului de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă din zona construcţiilor considerate.În urma investigaţiilor efectuate, s-a constatat ca starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei în condiţii normale, cu defecţiuni ale suprafeţei de rulare şi ale complexului rutier frecvente şi pe suprafeţe întinse, cu o îmbrăcăminte rutieră neconformă cerinţelor actuale de securitate şi confort (cu starea tehnică a suprafeţei de rulare afectata de condiţiile climaterice, cu viteze de circulaţie reduse etc.) şi cu infiltrarea apelor din precipitaţii în corpul drumului.Planeitatea suprafeţei de rulare, este necorespunzătoare, ca urmare a lipsei unei solutii unitare.