Beneficiarul doreşte reamenajarea şi reconformarea funcţională a fatadelor clădirii existente prin executarea unor lucrări de demolare/reconstruire şi executia unei noi fatade.
În acest sens, s-au propus următoarele categorii de lucrări de demolare, reconstruire, consolidare şi de execuţie elemente noi:
- demontarea tămplăriilor de aluminiu existente,
- desfacerea/demontarea şi evacuarea tencuielilor şi finisajelor exis...
Beneficiarul doreşte reamenajarea şi reconformarea funcţională a fatadelor clădirii existente prin executarea unor lucrări de demolare/reconstruire şi executia unei noi fatade.
În acest sens, s-au propus următoarele categorii de lucrări de demolare, reconstruire, consolidare şi de execuţie elemente noi:
- demontarea tămplăriilor de aluminiu existente,
- desfacerea/demontarea şi evacuarea tencuielilor şi finisajelor existente,
- reconstruirea elementelor demolate şi executarea unei fatade noi, la cladirea S+P+11E).
ELABORAREA DOCUMENTAJIEI DE A VIZARE A LUCRARILOR DE INTERVENE (D.A.L.I.) - ASPECTE GENERALE
La elaborarea documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii, Prestatorul va avea in vedere aplicabilitatea legislatiei si a reglementarilor in vigoare si o etapizare a activitatilor principale, dupa cum urmeaza:
- Elaborarea studiilor de specialitate si stabilirea criteriilor de proiectare, in baza reglementarilor specifice functiunii si a studiilor de specialitate, inclusiv pe baza analizei de rezistenta la schimbari climatice;
- Activitati de proiectare: defintivarea temei de proiectare si elaborare D.A.L.I.;
- Identificarea constrangerilor, identificarea a minimum doua scenarii/ optiuni tehnico-economice diferite, compararea lor prin analiza multicriteriala si detaliata la nivel de proiect conceptual, evaluare preliminara a impactului asupra mediului si analiza cost-beneficiu si selectarea a unui scenariu;
- Detalierea scenariul optim si finalizarea D.A.L.I.: intocmirea documentatiilor specifice necesare pentru obtinerea certificatului de urbanism, a avizelor si acordurilor legale solicitate, obtinerea acestora in numele si pentru beneficiar, preluarea eventualelor conditii din avizele si acordurilor legale solicitate prin certificatul de urbanism, detalierea scenariului optim si a analizei cost-beneficiu;
- Documentatia de avizare a lucrarilor de interventii va fi conforma cu Hotararea nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice;
Sumarul investigatiilor, serviciilor de proiectare, analizelor, evaluarilor, studiilor pe care Prestatorul le va presta si realiza, in vederea elaborarii documentatiei, vor include, dar nu se vor rezuma la urmatoarele servicii prezentate in cuprinsul de mai jos si care sunt descrise in cele ce urmeaza:
1). STUDII DE SPECIALITATE: Studiu topografic, Studiu geotehnic, Expertiza tehnica, Audit energetic, etc. dupa caz;
2). ACTIVITATI DE PROIECTARE: Definitivarea temei de proiectare, Elaborare D.A.L.I., inclusiv analiza cost-beneficiu, Obtinerea AVIZELOR SI ACORDURILOR si documentatii aferente, Detalierea scenariului optim, Finalizarea D.A.L.I., Verificare proiect de verificatori autorizati.
Prestatorul va acorda asistenta Beneficiarului pe intreg circuitul de avizare si pana la obtinerea avizului CTE al ANR de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform Documentatiei de avizare a lucrarilor de interventii.
Identificarea constrangerilor si identificarea a minimum doua scenarii/ optiuni tehnico-economice diferite, se va realiza pentru fiecare scenariu/optiune tehnico-economica in parte astfel:
SOLUTIA MINIMALA DE INTERVENTIE: Măsuri minimale propuse pentru modificarea fatadei prin, dezafectarea tamplariei de aluminiu existente în constructiei (în vederea eliberarii spatiului pentru realizarea viitoarei investitii), demontarea/demolarea tencuielilor si a finisajelor existente, la nivelul intregii cladirii, adoptarea unor masuri specifice de conformare la normele specifice de securitate la incendiu a cladirii, reamenajarea fatadelor prin pastrarea arhitecturii existente precum si alte activităţi si lucrari conexe care conduc la îndeplinirea realizării obiectivelor proiectului.
SOLUTIA MAXIMALA DE INTERVENTIE Măsuri maximale propuse pentru modificarea fatadei prin, dezafectarea tamplariei de aluminiu existente în constructiei (în vederea eliberarii spatiului pentru realizarea viitoarei investitii), demontarea/demolarea tencuielilor si a finisajelor existente, la nivelul intregii cladirii, adoptarea unor masuri specifice de conformare la normele specifice de securitate la incendiu a cladirii, amenajarea fatadelor prin propunerea de solutii care modifica arhitectura existenta a cladirii, realizarea unor instalatii noi specifice cladiriilor publice cu regim de inaltime de D+P+11E cum ar fi, instalatii electrice exterioare de iluminat arhitectural fatade cladire, instalatii moderne aferente colectarii apelor pluviale de pe terasele etajelor 1 si 11, echiparea cladirii cu echipamente specifice de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie – dupa caz (panouri fotovoltaice), amenajarea fatadelor cu pereti verzi si gradini plantate la nivelul teraselor- pe structura independenta, etc., precum si alte activităţi si lucrari conexe care conduc la îndeplinirea realizării obiectivelor proiectului.
Identificarea constrangerilor si identificarea scenariilor/optiunilor tehnico-economice , se va realiza tinand cont de faptul ca, indiferent de scenariu si solutie (minimala sau maximala) proiectarea se va realiza dupa cele mai inalte standarde de design, management si calitate in domeniu.
Serviciile de proiectare fatade, in cadrul obiectivului de investitie cladire ANR central, vor porni de la realizarea randarilor, a video-urilor arhitecturale si a proiectelor concept de fatada, pana la realizarea tuturor detaliilor de executie si asigurarea suportului tehnic necesar pe durata lucrarilor de executie in santier.
Proiectarea fatadei se va realiza in concordanta cu propunerile arhitecturale, luand in calcul dorintele beneficiarului, dar si cu respectarea unor bugete optime si, nu in ultimul rand, cu indeplinirea ultimelor exigente si norme in domeniul constructiilor.
Propunerile de proiectare a fatadei vor avea in vedere, cel putin pentru urmatoarele sisteme de fatade (lista nu este exhaustiva):
· Pereţi Cortina
· Placare ventilata cu fibrociment
· Placare ventilata cu Bond (aluminiu compozit)
· Placare cu aluminiu compozit miez fagure (tip Quadroclad sau similar)
· Placari cu casete metalice din tabla
· Structuri metalice din aluminiu
· Structuri metalice din inox
· Constructii din sticla
· Iluminat arhitectural fatade
· Iluminat fatade corpuri led
· Copertine pe orice tip de structura
· Constructii metalice pe terasele cladirilor, extinderi sau supraetajari
· Panouri unitized fatade (element fatada)
· Parasolare, finuri si alte elemente de umbrire si design pe fatade
· Balustrade metalice, din sticla si din orice alt material
· Placare fatade cu sticla
· Placare cu panouri compozite din sticla
· Sisteme de fatada custom, realizate la comanda, conform dorintelor Beneficiarului/ Arhitectului
· Închideri fatade cu mesh-uri din inox
· Închideri fatade cu tabla expandata, tabla perforata, tabla ambutisata
· Placare fatade cu Corian
· Alte sisteme in functie de solicitarile Beneficiarului.
Modelarea proiectului, se va realiza in diverse variante, pana la atingerea solutiei finale, realizarea proiectului tehnic, intocmirea detaliilor de executie, realizarea calculelor structurale dar si oferirea de asistenta tehnica, consultanta si suport pe durata realizarii lucrarilor de executie.
CARACTERISTICI TEHNICE ŞI PARAMETRI SPECIFICI
a) Informatii generale depre cladire:
Categoria de imporţantă a construcţiei: C– conform HGR nr. 766/1997
Clasa de importanţă a construcţiei: III – conform P100-1/2013
Principalele particularitati ale constructiei:
Tip si particularitati specifice constructiei:
- civila, (publica)-cladire administrativa;
- constucţie înalta;
- supraterană (11 etaje);
- cu subsol avand destinatia de parcare si depozite;
- regim de inăltime D+P+11E; CLADIRE INALTA
- volumul total al constuctiei :aprox. 101.355 mc .
Destinaţie: clădire civila (publică)- clădire birouri (administrativ), functiuni bancare şi spaţii comerciale. Demisol- Garaj-Parcare, Depozitare, Spatii tehnice;
Parter- Spatii comerciale, Bănci, birouri; Etaj 1-11- administrativ.
- Funţiuni conexe- oficii, spatii tehnice, arhive.
- Categoria de importanţă a construcţiei ,conform HGR766/1997(cu modificările ulterioare), este "C"- Normală.
- Clasa de importanţă- conform P100-1/2013- III.
- Tipul clădirii- civilă,publică,administrativă
- GRAD DE REZISTENŢĂ LA FOC- GRADUL I
- Regimul de inălţime- supraterană, clădire INALTĂ, D+P+11E, fără săli aglomerate.
- Volumul clădirii= 101355 mc.
- Suprafaţa construită= 1565,6 mp.
- Suprafaţa desfăşurată=8105,40 mp.
- Suprafaţa utilă=7022,06 mp.
Imobilul a fost construit în baza proiectului nr.128/1976, elaborat de către Institutul Judetean de Proiectare Constanta începând cu anul 1977 si pusă in funcţiune in anul 1978.
Corpul principal S+P+11E (C1) este realizat cu o structura din beton armat tip cadru, sprijinită direct pe un radier general.
Corpurile secundare S+P+1E (C2-C5) sunt realizate tot in solutia tip cadru din beton armat monolit, fundat pe fundatii izolate. In decursul anilor au fost realizate diverse lucrări de reparaţii.
Privitor la definirea regimului tehnic al construcţiilor supuse autorizării în zonele protejate, imobilul este în zonă neprotejată şi nu are elemente arhitecturale reprezentative.