SERVICII DE PROIECTARE faza PT, în conformitate cu Expertiza tehnică şi SF :
• Documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor / acordurilor / autorizaţiilor
• Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor – P.A.C.
• Proiectul de organizare a execuţiei lucrărilor – P.O.E.
• Proiectul tehnic de execuţie, caiete de sarcini, detalii de execuţie – P.Th, C.S, D.D.E
• Asistenta tehnica din partea proiectantului p...
SERVICII DE PROIECTARE faza PT, în conformitate cu Expertiza tehnică şi SF :
• Documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor / acordurilor / autorizaţiilor
• Proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor – P.A.C.
• Proiectul de organizare a execuţiei lucrărilor – P.O.E.
• Proiectul tehnic de execuţie, caiete de sarcini, detalii de execuţie – P.Th, C.S, D.D.E
• Asistenta tehnica din partea proiectantului pe toata perioada de execuţie a lucrărilor
EXECUŢIE LUCRĂRI:
Execuţia lucrărilor în conformitate cu documentaţia PT avizată şi pe baza documentaţiei Detalii de Execuţie aferentă Proiectului Tehnic.
Categoria funcţională: drumuri de interes local (strazi);
• Clasa tehnică drumurilor: V;
• Viteza de proiectare: 40 km/h (excepţional 25 km/h);
• Categoria de importanţă: "C" construcţie de importanţă normală;
Proiectarea traseului în plan, a profilului longitudinal şi a profilelor transversale s-a efectuat conform STAS 863 – 85, STAS 10144/1 – 90, STAS 10144/3 - 91.
SOLUTIE PROIECTATA DRUM
Plan de situatie
Drumul existent se va amenaja pe o lungime totala de 150 m (inclusiv podul). Amenajarea se va face pentru o circulatie pe o singura banda, alternativ cu prevederea unei zone de incrucisare inainte de pod.
Panta maxima in profil longitudinal este de max. 3%.
Profilul transversal are urmatoarele elemente:
Parte carosabila 4.0m
Acostament 2x0.50m
Structura rutiera
• Strat de uzura BA16 (4cm)
• Strat de legatura BAD22.4 (6cm)
• Strat de piatra sparta amestec optimal (25cm)
• Strat de balast 0-63mm (25cm)
Scurgerea apelor pluviale
Se realizeaza santuri din pamant la baza taluzului pe zona rampei de acces pentru preluarea apelor.
Parapet – se monteaza parapet inante si dupa pod pe o lungime de 25.0 m.
SEMNALIZAREA RUTIERA
Semnalizarea rutiera se realizeaza in conformitate cu SR 1848/1-2011 si SR 1848/7-2015.
Pe timpul executiei nu se vor depozita materiale pe partea carosabila, ca masura de prevenire a accidentelor de circulatie.
Detaliile legate de amplasarea indicatoarelor de circulatie rutiera precum si detaliile legate de marcajele rutiere se gasesc in planul de situatie anexat: "Plan de situatie".
Pe timpul executiei se va folosi semnalizarea conform Normelor Metodologice emise in octombrie 2000, privind conditiile de inchidere a circulatiei si de instituire a restrictiilor de circulatie in vederea executarii de lucrari in zona drumului public si/sau pentru protejarea drumului. Se vor respecta Normele de Protectia Muncii si P.S.I in vigoare.
SOLUTIE PROIECTATA POD
Pentru traversarea paraului Racatau este necesar executia unui pod nou in amplasamentul podului existent si demolarea acestuia.
Deschiderea podului va fi determinat în conformitate cu prevederile "Normativului privind proiectarea hidraulica a podurilor si podetelor“, indicativ PD 95/2002, tinand seama de cotele de nivel pentru asigurarea de 5%, stabilindu-se pe baza calculului hidraulic si configuratiei albiei pe amplasament.
Podul va fi verificat si pentru asigurarea debitul de 1% ce respecta “Hotararea guvernului nr 846/2010 pentru aprobarea Strategiei nationale de management al riscului la inindatii pe termen mediu si lung"
Podul va fi proiectat cu asigurarea unei inaltimi minime libere de trecere de min. 1.00 m pornind de la nivelul apelor extraordinare pentru Q=1.0 %
De asemenea, potrivit "Regulamentului pentru stabilirea categoriei de importanta a constructiilor“, elaborat de Laboratorul SCB – BAP al INCERC (Bucuresti, aprilie 1996), a rezultat CATEGORIA "C" – NORMALA DE IMPORTANTA A CONSTRUCTIEI.
Latimea partii caraosabile va fi conforma ordinului MT 1296/2017 pentru drumuri de clasa tehnica V cu doua banzi de circulatie
Podul va fi calculate in conformitate cu standardele si normele romanesti in vigoare (Eurocod 1-8).
Solutia I – Pod cu suprastructura din beton armat ce va asigura o parte carosabila de 5.0 m. Suprastructura este alcatutia din grinzi prefabricate (L=21.0m h=1.03m). Infrastructurile sunt culee fundate indirect. Podul va fi dimensionat conform SR EN 1991-2:2004.
Lungimea totala a podului va fi de 25.60 m, podul va avea o deschidere de 21.0 m.
Schema statica: grinda simplu rezemata.
Podul se va executa la o oblicitate de 700.
Suprastructura:
Cinci grinzi prefabricate, precomprimate L=21.0m h=1.03 m, aranjate la o distanta de 1.22 m interax, care vor conlucra la partea superioara prin intermediul unei placi de suprabetonare din beton armat C35/45 cu armatura BST500S.
Sistemul rutier (calea):
Calea pe pod
• Beton asfaltic cilindrat tip BAP16 - 4cm ;
• Beton asfaltic cilindrat tip BAP16 - 4cm;
• Protectie hidroizolatie BA8 - 3cm;
• Hidroizolatie din membrana bituminoasa de min.4mm, realizat intr-un singur strat.
Parapet metalic - nivel de siguranta H4b;
Guri de scurgere
Infrastructurii (culei):
Culeele sunt din beton armat.
Fundarea este indirecta pe cate trei coloane cu diamentrul de 1.08 m.
Racordari cu terasamentele:
Trecerea de la mediul rigid pe pod la mediu elastic pe drum se va realiza prin intermediul placilor de racordare de L=6.00m h=0.38 m.
Podul este prevazut cu ziduri intorse.
Se vor executa ziduri de sprijin in continuarea culeelor existente.
Racordarea cu terasamentele se va realiza prin intermediul sferturilor de con pereate. Se vor prevedea scari si casiuri.
Semnalizarea rutiera definitiva la pod si rampe de acces;
Albie:
Curatarea albiei si asigurarea sectiunii optime de scurgere amonte si aval de pod pe o lungime totala de 100.0 m. Amonte si aval de pod pe o lungime totala de 25.0m se va amenaja albia cu pereu din beton. Pereul se va executa atat pe fundul albiei cat si pe taluze. Albia amenajata va avea sectiune trapezoidala cu baza mica de 10.0 m si taluze amenajate cu panta de 1:1.5. Inaltimea minima a amenajarii va fi de 3.5 m masurata de la cota talvegului. Taluzele pereate vor fi prevazute cu grinzi de rezemare din beton. Pereul va fi executat din beton clasa C30/37 executat pe un strat balast de min. 20 cm. Amonte si aval de zona pereata se vor prevedea pinteni din beton cu dimensiunile de 0.5x1.00 m si blocaje din piatra bruta. Zona pereata se va racorda cu malurile naturale ale paraului. Elevatiile/fundatiile la pilele existente se vor demola pana la cota talveg. Elevatiile culeelor se vor demola pana la cota teren natural.